Gå til innhold

Operasjon, og tida før

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal inn å operere en arm om kort tid, under 2 uker til. 

Og jeg kjenner jeg begynner å bli redd for å bli syk, så operasjonen ikke blir gjennomført. 
Tar buss til jobb (har ikke bil), og der er det så mange mennesker som hoster, harker og nyser. 

Og jeg kjenner det er litt sårt i halsen min nå, men det kan også være innbildning da - fordi jeg nå hele tida kjenner etter. 

Er det hysteri å jobbe på hjemmekontor tida før operasjon? 
Jeg har mulighet til å jobbe på hjemmekontor, og møter og diverse går uansett på Teams. 

Eller er hysteriske hysterika om jeg flytter på hjemmekontor 1,5 uke FØR operasjonen. 

Det er en operasjon som skal gjøres raskest mulig etter skaden oppstod, og om jeg blir syk og operasjon utsatt, så kan det være jeg er utenfor dette tidsbildet. 

Hva er greit her?

For ordens skyld, nærmeste leder sier jeg styrer hjemmekontor og når jeg bruker dette selv, det blander ikke han seg oppi, så lenge jeg får gjort jobben min. Og det gjør jeg. 
Men usikker på hva øverste høvding mener om sånt. 

Anonymkode: eeed8...e69

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når leder sier at du kan ha hjemmekontor, hadde jeg ikke grublet noe mer over det og helt klart gjort det fram til operasjonen 👍

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det hysteri å jobbe på hjemmekontor tida før operasjon? 
Jeg har mulighet til å jobbe på hjemmekontor, og møter og diverse går uansett på Teams. 

Eller er hysteriske hysterika om jeg flytter på hjemmekontor 1,5 uke FØR operasjonen. 

Det er en operasjon som skal gjøres raskest mulig etter skaden oppstod, og om jeg blir syk og operasjon utsatt, så kan det være jeg er utenfor dette tidsbildet. 

Hva er greit her?

For ordens skyld, nærmeste leder sier jeg styrer hjemmekontor og når jeg bruker dette selv, det blander ikke han seg oppi, så lenge jeg får gjort jobben min. Og det gjør jeg. 
Men usikker på hva øverste høvding mener om sånt. 

Jeg tenker at du burde absolutt gjøre det hvis du har mulighet. Søsteren min gikk gjennom en operasjon for et par uker siden og den var så kritisk på tid at hun ble sykmeldt 10 dager før for ikke å bli syk til selve inngrepet. Hun jobber i med barn og unge, og nå kryr det av smittsomme sykdommer der ute. Du er ganske utsatt på offentlig transport nå og mange folk driter jo i smitte 

Anonymkode: ac42d...b54

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Så klart tar du bare hjemmekontor da, når alt ligger tilrette for det! Er ingen hysteri å ønske å forberede seg best mulig før en operasjon 🤗 Jeg hadde også brukt munnbind på butikken o.l ✔️

Anonymkode: 83ae0...80e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis leder sier det er ok og det er noe du bekymrer deg for, så kjør på.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde tatt hjemmekontor, ja. Ville ikke risikert utsatt operasjon. Mye smitte ute nå. Lykke til med operasjonen!

Anonymkode: 4b131...780

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kjempelurt med hjemmekontor. Når du har muligheten så bare gjør det og sikre deg best mulig.

Anonymkode: 6935e...14d

• Liker 1
Skrevet

I tiden før jeg skulle opereres så unngikk jeg steder hvor jeg utsatte meg for mulig smitte. Unngikk selskapelighet og andre folkesamlinger. Var sykemeldt fra jobben på den tiden så jeg slapp å tenke på det. Var livredd for at operasjonen måtte utsettes nok en gang, det ville jeg unngå for alt i livet. 
Så ta hjemmekontor om det er en mulighet. Glimrende løsning. 

Anonymkode: 6878d...284

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte også som deg, ts. Hadde ungdommer som tok mye kollektivt og var på skole med mye folk, og bekymret meg for om de skulle ta med smitte hjem, så hadde ikke mulighet til å unngå det. Reell bekymring, absolutt, så hadde brukt mulighet for hjemmekontor.

Anonymkode: bb609...e57

• Liker 1
Skrevet

100% bli hjemme ja, det ville jeg også gjort. 

Anonymkode: 08d75...b16

• Liker 1
Skrevet

Så din eneste motforestilling er hva "øverste høvding" mener? Er det din øverste leder? I såfall har du jo allerede gardert deg ved å få tillatelse fra din nærmeste leder på forhånd. Hvis "øverste høvding"  har innsigelser, henviser du til at du fikk tillatelse linjevei på forhånd. 

Anonymkode: 6be71...5d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

I tiden før jeg skulle opereres så unngikk jeg steder hvor jeg utsatte meg for mulig smitte. Unngikk selskapelighet og andre folkesamlinger. Var sykemeldt fra jobben på den tiden så jeg slapp å tenke på det. Var livredd for at operasjonen måtte utsettes nok en gang, det ville jeg unngå for alt i livet. 
Så ta hjemmekontor om det er en mulighet. Glimrende løsning. 

Takk - jeg er ikke sykmeldt, jeg klarer fint jobben min, som det meste foregår på telefon tross skadet høyre arm. I tillegg er jeg venstrehendt. 

Og jeg får gjort jobben min minst like godt hjemmefra, har pc og telefon hjemme.

Invitert i selskap til helga, og der har jeg takket nei, for å unngå smitte. Mange samlet i et lite lokale, det vil jeg ikke nå. 
Også er det da bussen til/fra jobb, med masse folk, det er den biten jeg vil unngå nå - både til/fra jobb i går satt det folk og hostet og harket og nøys. Og å holde seg for munnen med albuen, det har vi visst glemt etter covid-tida. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk - jeg er ikke sykmeldt, jeg klarer fint jobben min, som det meste foregår på telefon tross skadet høyre arm. I tillegg er jeg venstrehendt. 

Og jeg får gjort jobben min minst like godt hjemmefra, har pc og telefon hjemme.

Invitert i selskap til helga, og der har jeg takket nei, for å unngå smitte. Mange samlet i et lite lokale, det vil jeg ikke nå. 
Også er det da bussen til/fra jobb, med masse folk, det er den biten jeg vil unngå nå - både til/fra jobb i går satt det folk og hostet og harket og nøys. Og å holde seg for munnen med albuen, det har vi visst glemt etter covid-tida. 

Husker du alle kampanjene under covid som måtte minne folk på å vaske hendene? Helt basic hygiene liksom.. Ja.. hold deg hjemme du 🤗

Anonymkode: ac42d...b54

• Liker 2
Skrevet

Støtter deg i dette ts. Jeg hadde selv en operasjonsdato i juni for noen år siden, jeg våknet opp kjempe forkjølet osv dagen før og måtte utsette. Fikk ikke ny dato før 5 mnd senere. Så lurt å ta forhåndsregler nå, spesielt når operasjonen er tidskritisk.

Anonymkode: 84399...23e

Skrevet

Av alle ting jeg aldri har tenkt på 😅 Jeg skal opereres i dag, og tok intet mindre enn fire fly i forrige uke 🙈

Anonymkode: 04ad9...8b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Støtter deg i dette ts. Jeg hadde selv en operasjonsdato i juni for noen år siden, jeg våknet opp kjempe forkjølet osv dagen før og måtte utsette. Fikk ikke ny dato før 5 mnd senere. Så lurt å ta forhåndsregler nå, spesielt når operasjonen er tidskritisk.

Anonymkode: 84399...23e

Takk. 
Og jeg tipper jeg ikke hadde tenkt på dette om det var for 1 mnd siden - men har merket at det er masse folk som er forkjølet nå. Selv om det jo er sykdommer hele året - det oppdaget jo du også dessverre. 

Så kjedelig at du måtte utsette, og så lenge du måtte vente da. 

Jeg dro på jobb i dag - men da blir det hjemme fra i morgen.
Jeg har jo akkurat det samme arbeidsverktøyet hjemme, så jobben skal jeg uansett få gjort. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Av alle ting jeg aldri har tenkt på 😅 Jeg skal opereres i dag, og tok intet mindre enn fire fly i forrige uke 🙈

Anonymkode: 04ad9...8b8

Jeg hadde nok ikke tenkt dette jeg heller, før jeg i går og hadde folk hostende oppi ansiktet mitt på en stapp full buss. Tenke ikke på dette i forrige uke, tok samme bussene da. Men når jeg fikk omtrent spruten i ansiktet i går, da tenkte jeg på dette. 
I tillegg fikk jeg tilsendt skjemaer fra sykhuset i forbindelse med operasjonen. Hvor det stod en del forholdsregler, blant annet sykdom. 

Og det er den reaksjonen du har jeg er redd for fra kollegaer. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde nok ikke tenkt dette jeg heller, før jeg i går og hadde folk hostende oppi ansiktet mitt på en stapp full buss. Tenke ikke på dette i forrige uke, tok samme bussene da. Men når jeg fikk omtrent spruten i ansiktet i går, da tenkte jeg på dette. 
I tillegg fikk jeg tilsendt skjemaer fra sykhuset i forbindelse med operasjonen. Hvor det stod en del forholdsregler, blant annet sykdom. 

Og det er den reaksjonen du har jeg er redd for fra kollegaer. 

Alle som har opplevd lange ventetider på en operasjon som er blitt utsatt tenker på dette og vil for all del unngå mer utsettelser. 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dette i det heletatt er et spørsmål? Sjefen har sagt at det er greit?

Anonymkode: 635b8...9d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...