Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er i oppsigelse i en jobb jeg er helt ferdig med. Motivasjonen er lik 0. Hvordan holde ut i 3 måneder? 

Anonymkode: 8a9e0...c8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noe mer ferie du kan ta ut? Klarer du å forhandle kortere oppsigelsestid?

Hvis ikke så tar du bare en dag av gangen. Dagdrøm så mye du kan om siste dag du går ut døra. Ring en venn i lunsjpausen eller gå en liten tur.

Anonymkode: 9b35c...cb3

• Hjerte 1
Skrevet

Har du ferie eller avspasering som du kan ta ut?

Anonymkode: e33ec...604

• Hjerte 1
Skrevet

Forhandle deg ned i tid....jeg endte på 14dager. Hadde ikke holdt ut 3mndr, ville blitt sykmeldt da.

Anonymkode: 4c432...fb0

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Forhandle deg ned i tid....jeg endte på 14dager. Hadde ikke holdt ut 3mndr, ville blitt sykmeldt da.

Er det rart vi sliter med altfor mye sykemeldte her i landet. Faktisk bra at det er strammet inn for leger å skrive ut 

Anonymkode: 6c231...8a9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ofte demotiverende å jobbe seg ut av en jobb. For min del har det vært viktig å ikke brenne broer, behandle andre pent og overlevere på en god måte. Ta heller å fokuser på å spise lunsj med noen hver dag, ta den kaffekoppen med den kollegaen du aldri rakk ellers. Og nyt at arbeidsmengden går litt ned i en periode. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du noe mer ferie du kan ta ut? Klarer du å forhandle kortere oppsigelsestid?

Hvis ikke så tar du bare en dag av gangen. Dagdrøm så mye du kan om siste dag du går ut døra. Ring en venn i lunsjpausen eller gå en liten tur.

Anonymkode: 9b35c...cb3

Dessverre.. har brukt alle feriedager. Takk for tips! Prøver så godt jeg kan 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er ikke legene veldig strenge på sykemelding nå?

Skrevet

Flex ut hvis du har jobbet mye overtid og har muligheten til det?

Anonymkode: ed893...822

Skrevet

Har du spurt om du får slutte før? Vi lar som regel ansatte jobbe kun én eller to av de tre månedene de har i oppsigelsestid. Vi klarer å få til en god handover på den tiden. Da må du selvsagt sjekke at ny arbeidsgiver kan ta deg imot én eller to måneder før, også.

Anonymkode: 6b2c0...58c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenk tre måneder tilbake så virker det kanskje ikke så lenge siden. Lag deg en kalender du krysser av, mer motiverende for hver dag det kommer flere kryss og færre dager igjen. 

Anonymkode: 7e4d3...812

• Liker 1
Skrevet

Kan vel godt hende arbeidsgiver synes det er greit å avslutte før. Har du spurt?

Ellers får du lage dimmekalender og legge inn noen premier. Evt ta med kake og lure kollegene dine til noen ekstra pauser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...