AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:17 #1 Skrevet mandag kl. 10:17 Har dere eller noen dere kjenner opplevd det? Altså at dere har fullført og bestått utdanningen, men ikke egner seg i yrket allikevel? Og hvordan fant dere det ut, gjennom tilbakemelding fra andre eller gjennom egen refleksjon? Anonymkode: 82aec...0c3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:25 #2 Skrevet mandag kl. 10:25 Ja. Forstod det egentlig selv underveis, men det ble så dumt å avslutte rett før jeg var ferdig. Jobbet aldri som det, og tok strøjobber en stund mens jeg prøvde finne ut av hva jeg ville. Fikk så jobb som noe annet, og har jobbet innen det feltet siden. Videreutdannet ved siden av. Anonymkode: 59256...172 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:26 #3 Skrevet mandag kl. 10:26 Egne refleksjoner? Har du tabbet deg ut og valgt sykepleie? Anonymkode: 84e9c...75b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:34 #4 Skrevet mandag kl. 14:34 Jeg er ferdigutdannet og jobber som det jeg er utdannet som. Jeg egner meg veldig godt i den posisjonen jeg er nå, men hadde vært (og har vært) helt ødelagt i andre jobber. Det var ikke så vanskelig å innse at jeg ikke passer til en del ting, når jeg ble så nervøs og stressa av arbeidsoppgavene at jeg nesten ikke sov, var kvalm konstant, og kunne kaste opp på jobb... Og skvatt himmelhøyt bare jeg hørte en telefon ringe. Og var helt utslått etter jobb. Anonymkode: 50c13...eaa
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:20 #5 Skrevet mandag kl. 16:20 Ja. Har en venninne som ble elektriker, men ikke klarte å stå i jobben på grunn av at det ble for tungt fysisk. Hun jobber i helse nå. Har også en annen kompis som var utdannet innen helse, men nå jobber som lastebilsjåfør. Anonymkode: 93b6e...60b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:25 #6 Skrevet mandag kl. 16:25 Ja, og nei! Jeg er nyutdannet og er i min første jobb som yrke mitt. Føler at alt ejg gjør er feil, og at ingen på jobb syns jeg gjør en god jobb. Tolker feks gode ord som at de lyver, men sier det for jeg skal bli bedre.. Det er beintøft. Har hørt at mange føler det sånn de første månedene. Anonymkode: 978dc...911
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:26 #7 Skrevet mandag kl. 16:26 Tok utdanning innen markedsføring, fikk ikke jobb innen det. Er ikke selger type i det hele tatt selv etter å ha jobbet mange år som selger også. Tok ny utdanning og jobber med noe annet i dag. Anonymkode: c2249...e93
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:29 #8 Skrevet mandag kl. 16:29 Er utdannet sivilingeniør, men syntes ikke det fantes noe mer snork og uforståelig enn de tekniske detaljene i jobben min. Anonymkode: ba1fa...24a
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:30 #9 Skrevet mandag kl. 16:30 Det er en stor overgang å gå fra studier og ut i jobb, og særlig om det er en jobb med mye ansvar. Alle trenger enn innkjøringsperiode, men det pleier å gå seg til. Selv har jeg valgt er yrke med lite ansvar, og det er herlig. Anonymkode: a053f...fd9 1
alfathealfa Skrevet mandag kl. 16:30 #10 Skrevet mandag kl. 16:30 «Yrket» er som regel ikke bare en ting, uansett hva det er man er utdannet til. Man kan utøve sykepleie som sykepleier, men kan også jobbe med masse andre ting - organisasjonsarbeid, helsereiser, opplæring, regelverk, saksbehandling, salg og markedsføring, ledelse osv. Elektrikere kan jobbe på prosjekter, anbudsarbeid, regelverk, ledelse, opplæring, fagforbund og interessepolitisk arbeid. Man kan ta høyere utdanning og forske, jobbe i direktorat, bli brannkonstabel, salg eller…. Alle utdanninger har mange mulige yrker.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:30 #11 Skrevet mandag kl. 16:30 Ja. Kastet bort 2013-2017. Begynte på nytt og angrer ikke et sekund. Det føles jævlig men arbeidslivet er veldig veldig langt. Anonymkode: fecb3...9b1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:43 #12 Skrevet mandag kl. 16:43 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja. Har en venninne som ble elektriker, men ikke klarte å stå i jobben på grunn av at det ble for tungt fysisk. Hun jobber i helse nå. Har også en annen kompis som var utdannet innen helse, men nå jobber som lastebilsjåfør. Anonymkode: 93b6e...60b Hææææ? Jeg kjenner både trikkere og sykepleiere og jeg kan trygt si at sykepleieryrket er betraktelig mer fysisk. Det som skader mest i trikker yrket er de tildels bissare arbeidsposisjonene de av og til må gjennom for å få fullført. Anonymkode: eea20...bf9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå