Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål til dere som er tvillinger selv eller kjenner noen: Hvor likt/ulikt har dere eller tvillingene dere kjenner valgt når det kommer til jobb og utdanning? Fortell gjerne litt om hvordan og hvorfor dere valgte også 🙂

Anonymkode: 2faf6...b54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner kun toeggede tvillinger, men de har som regel valgt temmelig ulikt. Ofte har den ene vært/blitt svært pliktoppfyllende og valgt typisk lege, advokat, siv.ing osv umiddelbart etter vgs, mens den andre har levd som backpacker i østtimor eller noe slikt. 

Hos de tilfellene jeg kjenner så tenker jeg at de egentlig er temmelig like personer, men at de begge har et behov for å ta avstand i ungdomstida - og de derfor blir ekstremt ulike noen år. (Det ene paret ble for eksempel aktive i ungdomspartier på ungdomsskolen, den ene i frpu og den andre i rød ungdom... hadde de ikke vært tvillinger hadde nok begge valgt auf 😅). 

Så oppsummert for de para jeg kjenner så er de relativt like på barneskolen, ekstremt ulike på vgs og utover i tjueårene, og så temmelig like igjen fra trettiåra og utover. 

Anonymkode: 12b61...a4a

Skrevet

Kjenner flere tvillinger. De jobber stort sett med det samme. De er eneggede, så det har vel kanskje litt å si. 

Anonymkode: 2878f...fa7

Skrevet

Har tvillinger i familien - de har valg helt ulike studieretninger, men begge like krevende.

Tvillingene i min klasse valgte helt ulikt - yrkesfag og finans.

Tvillingene i klassen under valgte og ulikt, en dro til sjøs den andre fikk kontorjobb.

Disse tre tvillingparene «flyttet fra hverandre» etter videregående - til dels svært langt fra hverandre.

Tvillingene som gikk to klasser over valgte likt - økonomi. De var /er av typen som ikke gjør ting uten den andre. Giftet seg og fikk barn omtrent samtidig, bosatt seg nært hverandre osv.

Anonymkode: 1f304...59e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...