AnonymBruker Skrevet mandag kl. 04:24 #1 Skrevet mandag kl. 04:24 Jeg skal henvises til (poliklinisk) behandling hos spiseforstyrrelsesteam. Har over mange år strevet med disse tingene, men nå ble det foreslått å søke meg til spesifikk behandling for dette. Har gått i behandling hos avtalespesialist for kompleks PTSD, men spiseforstyrrelsen har ikke blitt jobbet med. Jeg er heller ikke «ferdig» behandlet for traumene. Gjennom nesten ti år har jeg gått til psykologen; men har muligens fått behandling tilsvarende halvparten. Årsaken er at mange ting har foregått og nye hendelser har hendt underveis. Da har jeg ikke vært mottakelig for all behandlingen. Jeg har vært i krise i lange perioder. nå er det mest dette med spising og forholdet til kroppen som «brenner» mest. Det hører med at traumene mine henger tett sammen med sf. Det jeg lurer på er om noen her har erfaringer de ønsker fra tilsvarende løp hos DPS? Hva opplevde dere, hvordan så forløpet ut for dere og fikk dere god hjelp? Jeg er normalvektig, men har både gått ned i vekt og har en atferd som foreløpig gir diagnose som er av mer uspesifisert/atypisk art. Jeg er en aktiv mosjonist innen løping og har som følge av restriktiv atferd pådratt meg belastninger i ryggen. Snart vil MR vise hvor alvorlig det er eller ikke. Det var kiropraktoren min som oppfordret meg til å parallelt ta tak i disse tingene nå. Anonymkode: fc01e...f08
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:34 #2 Skrevet mandag kl. 10:34 Jeg har ikke noen gode erfaringer. Var i behandling hos et annet team på samme DPS begge gangene jeg ble henvist. Den første gangen fikk jeg avslag fordi jeg ikke var undervektig nok (de opererte med BMI-grense på 16 for anoreksi, og jeg var såvidt over den), og den andre gangen var jeg "tynn nok", men fikk avslag likevel fordi jeg var somatisk ustabil. 😂 Anonymkode: 41c83...a20
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:42 #3 Skrevet mandag kl. 10:42 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke noen gode erfaringer. Var i behandling hos et annet team på samme DPS begge gangene jeg ble henvist. Den første gangen fikk jeg avslag fordi jeg ikke var undervektig nok (de opererte med BMI-grense på 16 for anoreksi, og jeg var såvidt over den), og den andre gangen var jeg "tynn nok", men fikk avslag likevel fordi jeg var somatisk ustabil. 😂 Anonymkode: 41c83...a20 Den helsefarlige "logikken" der er virkelig forbeholdt psykiatrien. En spesialoperasjon i spesialhelsetjenesten🙄 Anonymkode: 5bb22...ab9 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:16 #4 Skrevet mandag kl. 13:16 Kan anbefale RASP v/Ullevål. Uten tvil høyest kompetanse i landet. De har venteliste, og mange kriterier, men om du er sterkt plaget kan det være verdt et forsøk å henvises dit. Anonymkode: 10043...7bb
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:27 #5 Skrevet mandag kl. 13:27 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan anbefale RASP v/Ullevål. Uten tvil høyest kompetanse i landet. De har venteliste, og mange kriterier, men om du er sterkt plaget kan det være verdt et forsøk å henvises dit. Anonymkode: 10043...7bb Utfra hva ts beskriver så er hen alt for frisk til å få plass på rasp. Anonymkode: e1e0c...d68
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:41 #6 Skrevet mandag kl. 13:41 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Utfra hva ts beskriver så er hen alt for frisk til å få plass på rasp. Anonymkode: e1e0c...d68 Ja, virker sånn. Trist de ikke har et lavterskeltilbud som kan forebygge at folk blir ‘syke nok’ til å få god hjelp. RASP er fantastisk gode. Håper ts får god hjelp andre steder. Anonymkode: 10043...7bb
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:19 #7 Skrevet mandag kl. 19:19 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Utfra hva ts beskriver så er hen alt for frisk til å få plass på rasp. Anonymkode: e1e0c...d68 I tillegg må man ha prøvd behandling på DPS-nivå i flere omganger først, både poliklinisk og inneliggende. Helst dagbehandling også. Anonymkode: 41c83...a20
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:55 #8 Skrevet tirsdag kl. 06:55 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ja, virker sånn. Trist de ikke har et lavterskeltilbud som kan forebygge at folk blir ‘syke nok’ til å få god hjelp. RASP er fantastisk gode. Håper ts får god hjelp andre steder. Anonymkode: 10043...7bb Takk for tips og gode ønsker. Ja, jeg er nok ingen kandidat for det per nå. Er helt enig med deg angående det første du skriver.. jeg har normal BMI, selv om den i perioder er lavere. Det er synd at det er mest det som avgjør, og ikke det mentale aspektet her. Det er et kaos inni hodet mitt, og det går i ett kjør gjennom hele døgnet😞 Anonymkode: fc01e...f08
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:06 #9 Skrevet tirsdag kl. 07:06 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har ikke noen gode erfaringer. Var i behandling hos et annet team på samme DPS begge gangene jeg ble henvist. Den første gangen fikk jeg avslag fordi jeg ikke var undervektig nok (de opererte med BMI-grense på 16 for anoreksi, og jeg var såvidt over den), og den andre gangen var jeg "tynn nok", men fikk avslag likevel fordi jeg var somatisk ustabil. 😂 Anonymkode: 41c83...a20 Hmm. BMI-grensen er jo 17,5 etter diagnosekriteriene. De syntes vel ikke du var syk, nei jeg mener tynn nok? Anonymkode: 6ba7b...930
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå