AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Skrevet 21 timer siden Jeg er helt fortvilet! I går skulle meg og mannen ha hyggestund, han pleier av og til å løfte meg opp og i går skulle han løfte meg opp på kjøkkenbenken... Han løftet meg opp og midt i senansen får han hekseskudd! Han skriker av smerte, jeg får panikk og tenker "herregud" å blir ikke særlig tent lengre. Dagen derpå er jeg helt fortvilet, han sier han må ringe legen og jobben å han må få sykemelding pga dette. Jeg lurer på om han begynner å bli for gammel og kanskje burde trene? (Burde jeg si det?). Jeg har ikke gått opp i vekt heller så jeg føler ikke det kan være det. Noen forebyggende tips til at det ikke skjer igjen? Anonymkode: 88dde...7e2
Pandis Skrevet 21 timer siden #2 Skrevet 21 timer siden Tror ikke du skal være redd for at det skjer igjen...
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #3 Skrevet 21 timer siden Ja han er svekling ts. Be han komme seg på trening å få trent armer og rygg! Anonymkode: db21e...363 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #4 Skrevet 21 timer siden Hva er hekseskudd? Anonymkode: 4cd8f...ff9
Jdz Skrevet 21 timer siden #5 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dagen derpå er jeg helt fortvilet, han sier han må ringe legen og jobben å han må få sykemelding pga dette. Jeg lurer på om han begynner å bli for gammel og kanskje burde trene? (Burde jeg si det?). Jeg har ikke gått opp i vekt heller så jeg føler ikke det kan være det. Noen forebyggende tips til at det ikke skjer igjen? Anonymkode: 88dde...7e2 Altså, absolutt ALLE burde trene, uansett alder. Det finnes knapt en sikrere investering i livskvalitet enn regelmessig trening.
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #6 Skrevet 21 timer siden Hekseskudd kan en da få uavhengig av alder. Anonymkode: 2332c...27e
-jk- Skrevet 18 timer siden #7 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er hekseskudd? Anonymkode: 4cd8f...ff9 Kink i ryggen. Strukket en muskel antageligvis. Overbelastning, uvanlig bevegelse osv. Vaksinen for det er jevnlig trening, spesielt kjernemuskulatur. Sats har masse fine gruppetimer for sånt. Jeg anbefaler minst 2 ganger pr. uke, gjerne 3.
Katten.2.0 Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden Akkurat dette med ryggen er kompleks. Man vet ikke nøyaktig hva som forårsaker prolaps/muskellåsninger. Hvor det tidligere var tanker om løfteteknikk, ser man at det er 50/50 om man løfter med beina eller ryggen. Det begynner å komme noen indikasjoner på at en god rygg handler mer om genetikk enn noe annet (det er dog et par år siden jeg fikk vite om dette, så kan sikkert ha kommet ut mer avgjørende forskning siden). At man burde trene for generell helse er jo alltid en god ting. Det betyr dog ikke at ryggen kommer til å bli bedre eller at han ikke kommer til å få et nytt hekseskudd i framtiden. Men for å sitere en av spesialistene på området: Det er bedre med en sterk og vond rygg enn en svak og vond rygg.
AnonymBruker Skrevet 4 minutter siden #9 Skrevet 4 minutter siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg er helt fortvilet! I går skulle meg og mannen ha hyggestund, han pleier av og til å løfte meg opp og i går skulle han løfte meg opp på kjøkkenbenken... Han løftet meg opp og midt i senansen får han hekseskudd! Han skriker av smerte, jeg får panikk og tenker "herregud" å blir ikke særlig tent lengre. Dagen derpå er jeg helt fortvilet, han sier han må ringe legen og jobben å han må få sykemelding pga dette. Jeg lurer på om han begynner å bli for gammel og kanskje burde trene? (Burde jeg si det?). Jeg har ikke gått opp i vekt heller så jeg føler ikke det kan være det. Noen forebyggende tips til at det ikke skjer igjen? Anonymkode: 88dde...7e2 Jeg har trena hele livet og vært ganske sterk. Har likevel hatt hekseskudd/lumbago og prolaps flere ganger. Har tydeligvis en svakhet i ryggen. Jobbet som pleier hele livet, og vil virkelig ikke anbefale å løfte voksne mennesker Anonymkode: 6596e...3bd
AnonymBruker Skrevet 3 minutter siden #10 Skrevet 3 minutter siden Du får jumpe opp på den kjøkkenbenken selv, neste gang. Anonymkode: 48c5e...7ce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå