Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter helt ekstremt mye med mensensmerter. Jeg kan kaste opp, er svimmel, hovner opp i korsryggen og føler meg rett og slett syk.. litt sånn febertendenser nesten, i tillegg til smertene.

Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg vil få mensen i natt eller grytidlig i morgen. Og jeg kjenner at kroppen ikke makter å reise på jobb. 

Innafor å ringe inn syk? 
Er det rimelig grunn? Hvis sjefen spør (noe han kan finne på å gjøre) må jeg si det?? Han vet jo at jeg sliter med mensensmerter 

Anonymkode: ce991...42a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta Paracet og gå på jobb! 

Anonymkode: 4852e...e69

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du skal ta sorgene på forskudd, men å ringe i morgen tidlig om du blir så dårlig som du beskriver er vel greit. 

Anonymkode: a3d78...6fb

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Innafor med egenmelding etter min mening!

Og sjefen har absolutt ingenting med hva som  feiler deg. 

Endret av Sykepleierinnen
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg sliter helt ekstremt mye med mensensmerter. Jeg kan kaste opp, er svimmel, hovner opp i korsryggen og føler meg rett og slett syk.. litt sånn febertendenser nesten, i tillegg til smertene.

Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg vil få mensen i natt eller grytidlig i morgen. Og jeg kjenner at kroppen ikke makter å reise på jobb. 

Innafor å ringe inn syk? 
Er det rimelig grunn? Hvis sjefen spør (noe han kan finne på å gjøre) må jeg si det?? Han vet jo at jeg sliter med mensensmerter 

Anonymkode: ce991...42a

Selvfølgelig er det innafor. 

Anonymkode: 3215a...d61

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er det innafor! 

Du trenger ikke å si hvorfor, det holder at du er syk og ikke kan komme på jobb. 

God bedring, jeg føler meg deg ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ta Paracet og gå på jobb! 

Anonymkode: 4852e...e69

Digg å gå å kaste opp på jobb da 

Anonymkode: c8af9...db8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du ringer deg ikke syk før du eventuelt har blitt syk! Får du mensen i natt/tidlig i morgen tidlig er det helt klart innafor å melde seg syk, dersom du begynner å spy, bli skikkelig dårlig, men inntil det skjer kan du ikke det.

Anonymkode: 71d72...5e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Mensen er ikke grunn til å bli hjemme fra jobb.

Anonymkode: 17eb5...a80

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du tar paracet/naproksen og går på jobb. Guri. 

Anonymkode: 97cc3...bea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme faen hva årsaken er, vel? Er du for syk til å gå på jobb er du hjemme, samme om grunnen er mensen eller noe annet. 

Anonymkode: 98ade...d2e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Mensen er ikke grunn til å bli hjemme fra jobb.

Anonymkode: 17eb5...a80

Ikke mensen i seg selv nei, men plagene man får pga. mensen kan være god nok grunn. De som tenker noe annet har enten aldri hatt mensen eller hatt store nok plager rundt det. For enkelte hjelper ikke paracet/ibux/naproxen for de ekstreme plagene man har. 

Anonymkode: 3b7d4...b1b

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samme faen hva årsaken er, vel? Er du for syk til å gå på jobb er du hjemme, samme om grunnen er mensen eller noe annet. 

Anonymkode: 98ade...d2e

Men man ringer seg ikke syk før man eventuelt er syk. Og er dette noe som gjentar seg hver måned så får man en legeattest på det. 

Anonymkode: f7e87...b43

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, du tar paracet/naproksen og går på jobb. Guri. 

Anonymkode: 97cc3...bea

For enkelte hjelper faktisk ikke dette. Har en tenåring som har slitt med det samme... Har nå funnet noen p-piller som hjelper, men det var en liten vei dit... Hun lå i sengen, kaldsvettet og kastet opp, selv etter paracet. Tåler ikke ibux/naproxen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du bør prioritere en time hos fastlegen. Det skal ikke være slik hver måned. Det finnes hjelp.

Anonymkode: 8b854...ce8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du ringer først i morgen HVIS mensen har kommet og plagene blir like ille som det pleier. Kjedelig om den er forsinket og ikke kommer før osdag om du allerede har ringt. Om sjefen spør trenger du ikke si noe, men man kan gjøre det hvis man ønsker. Er du borte ofte pga. dette ville jeg selv likt å spille med åpne kort. Har du fått sjekket hos lege/gyn. om det er noe du kan få hjelp for?

AnonymBruker
Skrevet

Du venter til i morgen, kjenner på formen og ringer inn hvis du føler deg dårlig. 

Det er jo et lite helvete. Jeg hadde samme problemet, og jeg angrer på at jeg ikke fortalte jobben det. For det er grusomt og flaut når du har det slik en gang hver fuckings måned, og liksom må skjule det, eller late som ingenting. 

All den skammen jeg har følt for noe jeg ikke kan noenting for. Jeg var så dårlig, og jeg fikk angst av det og gruet meg. Så bare sett deg ned med sjefen og fortell ståa slik at dere kan finne en løsning..

Nå er jeg i overgangsalderen, og hjernen fungerer ikke. Så det er jo strålende. Hipp hurra for tåkehjerne.

Anonymkode: d70d6...88c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du ser an hvordan du føler deg men er det alltid slik så blir det jo fravær hver måned pga menstruasjon. Det går an å få behandling for sterke mens- smerter. Feks sterkere medisin eller prevensjon. Jeg har spiral og jeg har ikke menstruasjon. Skulle du ønske å bli gravid kan du jo ta den ut. Å plage seg selv unødig med slike smerter er jo ingen vits.

Anonymkode: 10a06...f16

Skrevet

Sjefen har ikke krav på å få vite hvorfor du blir hjemme, men ville fått sjekket dette ut. Jeg var så dårlig de første årene jeg hadde mensen, men det bedret seg etter hvert. Husk at du kan få naproxen på resept så det blir litt billigere, men få deg en legetime. Høres ikke godt ut ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Sjokkert over hvor mange som skriver nei og at mensen ikke er en grunn. Dere er heldig som enten ikke har mensen eller er plaget med ekstreme plager. Selvfølgelig er det god nok grunn til å bruke egenmelding om du er så dårlig som beskrevet her. 

Anonymkode: 9c5ff...963

• Liker 8
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...