AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden Jeg fødte for 7 uker siden, og har fortsatt «heng» på magen. Trente å spiste sundt både før å under hele graviditeten, og har hele livet hatt helt flat mage. Jeg bare lurte på om løpet er kjørt eller om det fortsatt er håp for at den kan bli som før? Skal tilbake på gymmen nå i nærmeste fremtid, og kostholdet er det samme som det alltid har vært. Er sykt vanskelig å være komfortabel med seg selv da jeg ikke passer noen som helst av buksene mine fra før jeg ble gravid. Var 54 kg da jeg ble gravid og veier 64 kg nå… Sliter veldig med meg selv sånn som jeg er nå da kroppen ikke ligner seg selv i det hele tatt Anonymkode: a89a9...358 1
Voksenstudent Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Gi det ett år. Du har vært gravid, kroppen vil endre seg. Det er naturlig. Kan du ikke fokusere på å spise sunt, og ta vare på det lille nurket ditt? 6 1
Sofakona Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden Magen er ofte det siste som går ( som blir mindre) Husk at du har hat en baby inni der og det tar tid før ting kommer på riktig plass igjen. 64 kg er jo ingen ting, du har akkurat blitt mamma. Husk at du fortsatt også er full er hormon etc og det tar tid for kroppen blir "normal" igjen Og bare så det er sakt...det er lov å ha mage.. 2 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #4 Skrevet 21 timer siden Har to barn. Yngste er 1,5 år. På kvelden/ ettermiddag ser jeg ut som jeg er noen mnd gravid. Oppblåst 😅. Sånn er det bare. Jeg er snart 40 og vil bare se eldre ut. Anonymkode: de808...5e7 1
Macro Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden Du skal ihvertfall ikke sammenligne deg med andre hverken på godt eller vondt. Men som en annen sa bør alle gi seg selv 1 år på hanke seg inn. Belastningen for kroppen er ikke over etter fødsel. Nå skal du kanskje amme, det blir nattevåk og lite sammenhengende søvn, du skal fortsatt bære babyen mye osv. Ikke glem at kroppen din jobber som faen enda.
an0nym1 Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Takk for alle svar! Ja man ser liksom andre som bare «spretter tilbake» og blir nervøs for seg selv når man vet hvor utrolig mye tid og innsats man har lagt i å komme seg i form. Alt bare forsvinner når man går gravid og sitter igjen i en fremmed kropp og ikke aner hva man skal gjøre. Får vel bare gi det den tiden det trenger og fortsette med det man gjorde for så langt det lar seg gjøre.
kalela Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden Gi det noen måneder til. Jeg veide ca det samme som deg 7 uker etter fødselen, og nå 1 år etterpå er magen helt flat igjen (veier ca 54 kg nå). Jeg tror magen begynte å normalisere seg ca 6 mnd etter fødselen. 7 uker er ingenting, du må gi det litt tid ❤️ Husk at kroppen har vært igjennom en enorm påkjenning. Du skal være stolt av deg selv og kroppen din! 1
Anonymnymnym Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden (endret) an0nym1 skrev (7 minutter siden): Takk for alle svar! Ja man ser liksom andre som bare «spretter tilbake» og blir nervøs for seg selv når man vet hvor utrolig mye tid og innsats man har lagt i å komme seg i form. Alt bare forsvinner når man går gravid og sitter igjen i en fremmed kropp og ikke aner hva man skal gjøre. Får vel bare gi det den tiden det trenger og fortsette med det man gjorde for så langt det lar seg gjøre. Med nummer 2 så jeg gravid ut etter 2 måneder etter fødsel og ble megastresset, med første spratt jeg tilbake.. det gikk seg til, tok bare litt lengre tid Endret 20 timer siden av Anonymnymnym Kom med bilde 1
Mezzosoprena Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fødte for 7 uker siden, og har fortsatt «heng» på magen. Trente å spiste sundt både før å under hele graviditeten, og har hele livet hatt helt flat mage. Jeg bare lurte på om løpet er kjørt eller om det fortsatt er håp for at den kan bli som før? Skal tilbake på gymmen nå i nærmeste fremtid, og kostholdet er det samme som det alltid har vært. Er sykt vanskelig å være komfortabel med seg selv da jeg ikke passer noen som helst av buksene mine fra før jeg ble gravid. Var 54 kg da jeg ble gravid og veier 64 kg nå… Sliter veldig med meg selv sånn som jeg er nå da kroppen ikke ligner seg selv i det hele tatt Anonymkode: a89a9...358 Men kjære deg, husk hvor stor magen din var rett før du fødte! Huden er jo strukket ekstremt mye og vil selvfølgelig ikke være på plass igjen så fort. 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden Har bare gått 7 uker… hvis du ammer kommer kiloene sannsynligvis til å renne av. Anonymkode: 5a956...0e7 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Skrevet 20 timer siden Gi det tid…med fornuftig kosthold og trening kommer det til å funke. Ha fokus på deg og baby nå. Trening skal kun være til kos og velvære for deg og ikke et jag om å komme ned i vekt. Jeg brukte et år på å komme meg tilbake. Nå flere år etter jeg fødte sist er jeg mer trent og ser bedre ut en for ti år siden. Men for det akkurat nå, skal du ta det rolig og kose deg❤️ skjønner det er frustrerende at klærne ikke passer da:) Anonymkode: 5be8c...e3e 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gi det tid…med fornuftig kosthold og trening kommer det til å funke. Ha fokus på deg og baby nå. Trening skal kun være til kos og velvære for deg og ikke et jag om å komme ned i vekt. Jeg brukte et år på å komme meg tilbake. Nå flere år etter jeg fødte sist er jeg mer trent og ser bedre ut en for ti år siden. Men for det akkurat nå, skal du ta det rolig og kose deg❤️ skjønner det er frustrerende at klærne ikke passer da:) Anonymkode: 5be8c...e3e Takk, ja man vet jo egt at man må gi det tid, men frykten for å mistrives i egen kropp for resten av livet er der🤣🙈Det er mye trøst å ro i de svarene jeg får her, ting går seg nok forhåpentligvis til🥰Men ja frustrerende er det, snart et år siden sist man kunne gå i de klærne man ønsket😆 Anonymkode: a89a9...358
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #13 Skrevet 19 timer siden Jeg er litt som deg, TS, har alltid vært slank og hatt flat mage. Gikk opp ca 12 kg i graviditeten. Husker at etter 2 måneder fikk jeg på meg et par jeans for første gang, men det var et par som var ganske romslige til meg før jeg ble gravid. I løpet av de neste 4-6 månedene nærmet jeg meg min normale kropp. Tror det tok ca 1-1,5 år før jeg følte at kroppen min var nesten som før. Det må sies at jeg aldri stresset med det. Jeg var veldig bevisst på at jeg ikke ønsket et sterkt trenings-og kroppsfokus. Det gikk så langt som at jeg solgte unna en del klær fra før graviditeten. Tanken min var et «sånn er kroppen min nå» og det falt meg liksom ikke inn at min «normale» kropp kanskje ville komme tilbake 😂 Anonymkode: 2c7fa...49b 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #14 Skrevet 19 timer siden Jeg husker dette veldig godt selv. Og spesielt bekymringene rundt hvordan man skal se ut til slutt. Jeg fikk tvillinger i tillegg, og nettet var fullt av "informasjon" om hvordan en kropp permanent endrer seg (til det verre) etter tvillinger. Også kjente jeg veldig sterkt på behovet for å kjenne meg som meg selv igjen etter så lang tid, og med de brutale endringene det var å plutselig ha to små som trengte hele meg og mer enn det jeg kunne gi. Så jeg også så på vekten og lengtet etter de gamle klærne mine veldig raskt etter fødsel. Og googlet. Masse. Jeg vil si jeg kom raskere "tilbake" enn normalen. Rundt 5 måneder etter fødsel var kroppen min på plass igjen. Jeg hadde ingen mulighet for å trene med to babyer, men gikk mye tur. Jeg var heller ikke på slankeren, kroppen fant ut av dette selv. Jeg har et øøøøørlite... jeg skal ikke kalle det heng, men bitte litt hud som ikke var der før helt nederst på magen der den strakk seg mest. Dette synes ikke når jeg står oppreist og mannen ser det ikke. Det er det eneste. Hadde jeg tatt operasjon etter et svangerskap for å "rydde opp" og min nåværende kropp var resultatet, ville jeg vært hoppende fornøyd med resultatet, for jeg ser i bunn og grunn helt lik ut, og magen finnes ikke kvapsete. Hadde jeg visst da det jeg vet nå, at kroppen ville finne tilbake til seg selv, ville jeg slappet mer av da mine barn var rundt to måneder. Og jeg er sikker på at du vil se store forskjeller det neste året. Det er tidlig. Du er bare så vidt ikke i barsel lenger. Kroppen er laget for dette, og veldig, veldig mange blir tilnærmet lik seg selv med tiden, helt uavhengig av streng rutine på trening og harde dietter. Anonymkode: c1d9c...990 1
Sofakona Skrevet 19 timer siden #15 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Takk, ja man vet jo egt at man må gi det tid, men frykten for å mistrives i egen kropp for resten av livet er der🤣🙈Det er mye trøst å ro i de svarene jeg får her, ting går seg nok forhåpentligvis til🥰Men ja frustrerende er det, snart et år siden sist man kunne gå i de klærne man ønsket😆 Anonymkode: a89a9...358 Ts. Hvorfor vil du mistrives om du har litt mage? Vil livet ditt bli bedre om du har flat mage? Vil du bli rikere? Bedre mor? Hvorfor er det ille å ha litt mage? Viktig å spørre seg selv 3
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #16 Skrevet 17 timer siden Sofakona skrev (1 time siden): Ts. Hvorfor vil du mistrives om du har litt mage? Vil livet ditt bli bedre om du har flat mage? Vil du bli rikere? Bedre mor? Hvorfor er det ille å ha litt mage? Viktig å spørre seg selv Som jeg sa når man har trent og jobbet hardt for den kroppen man hadde så er det noe bittert og vanskelig og akseptere at den blir forandret. Ikke alle bryr seg eller tenker så mye på egen kropp etter fødsel og det er helt greit, på lik linje som at det er greit og naturlig og bry seg. Man er fremdeles sin egen person selvom man blir mor, og disse tankene har da ingenting med om man er en god mor eller ikke å gjøre. Anonymkode: a89a9...358
Sofakona Skrevet 8 timer siden #17 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Som jeg sa når man har trent og jobbet hardt for den kroppen man hadde så er det noe bittert og vanskelig og akseptere at den blir forandret. Ikke alle bryr seg eller tenker så mye på egen kropp etter fødsel og det er helt greit, på lik linje som at det er greit og naturlig og bry seg. Man er fremdeles sin egen person selvom man blir mor, og disse tankene har da ingenting med om man er en god mor eller ikke å gjøre. Anonymkode: a89a9...358 Nei dette var ment som en tanke Hva ts og andre føler om seg selv og sin er forskjellig Men ts skriver at hun føler seg presset til å få den gamle mage tilbake. Som for meg høres ut som at hun "må" bli tynn igjen for å ", passer" inn. At hun føler på dette Serlig når hun har disse tankene 7 uker etter fått en baby Jeg skrev dette for å sette til perspektiv på ting, har selv 2 barn og selv gått igjennom flere år med at jeg ikke er "fin" nok...at jeg min mage burde vært tynnere etc. Men nå har jeg endelig innsett at livet for MEG er mer en tynn mage
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #18 Skrevet 8 timer siden Kroppen endres jo når en har fått barn. Noen går tilbake som de var før fødsel andre ikke. Hos meg gikk aldri magemusklene tilbake, og gikk nesten 7 år etter fødsel nr 2 at jeh ble henvist til å sy de sammen igjen, for legene ville være sikre på at jeg ikke skulle ha flere barn. Er som min vennine sa: bli glad i mamma kroppen og dritt i de rundt deg. Anonymkode: aacc1...a0e 2
Macro Skrevet 8 timer siden #19 Skrevet 8 timer siden Sofakona skrev (12 minutter siden): Nei dette var ment som en tanke Hva ts og andre føler om seg selv og sin er forskjellig Men ts skriver at hun føler seg presset til å få den gamle mage tilbake. Som for meg høres ut som at hun "må" bli tynn igjen for å ", passer" inn. At hun føler på dette Serlig når hun har disse tankene 7 uker etter fått en baby Jeg skrev dette for å sette til perspektiv på ting, har selv 2 barn og selv gått igjennom flere år med at jeg ikke er "fin" nok...at jeg min mage burde vært tynnere etc. Men nå har jeg endelig innsett at livet for MEG er mer en tynn mage TS er i en livsomveltende situasjon der alt er nytt, til og med kroppen er ny. Jeg ser det som svært mennesklig og forståelig at hun griper etter noe kjent og normalt. Du har gode tanker og perspektiver som jeg er helt enig i, samtidig forstår jeg TS veldig godt. Selv hadde jeg sammenbrudd fordi ene foten min gikk opp til størrelse 38 etter første barn. Ingen så dette naturligvis men for meg var dette en kostnad som var ufattelig tung. 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #20 Skrevet 8 timer siden Masse proteiner og styrketrening. Og det kan ta inntil et år før huden har trukket seg tilbake. Men det kan fortsatt skje, men kommer an på hvor god hud du har. Anonymkode: 524a3...95d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå