Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eg tenker på alle småting ein høyrer eller slikt nokon betrur seg til deg . Feks:

• Venninna di har starta på hormonbehandling
  • Kompisen er usikker på forholdet sitt
  • Kollegaen har kasta ut eldstesonen pga dop
  • Søster di har mista lappen
  • Far din har fått depresjon
  • Bror din har funne ut at han ikkje er far til barnet sitt

Er alle desse tinga slikt som er greit at eg deler med sambuar? Eller er det noko her eg burde halde for meg sjølv?

Anonymkode: 5747f...a1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde delt det med mannen min ja. 

Anonymkode: cd2a7...eaf

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde sagt alt dette til min mann. Eller jeg kunne ha sagt det om det var om å gjøre, men sladder uten nytteverdi er ikke noe vi pleier å ta for oss. At pappa var syk med depresjon er jo greit for han å vite siden de er så mye sammen feks, men at en venninne har begynt med hormonbehandling er ikke noe å engasjere han i.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ann på. Feks kompisen og forholdet, er det noen han betrodde deg i fortrolighet? Da hadde jeg ikke sagt det videre. 

Anonymkode: 3c70b...62b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg deler alt sånt, ja. 

Anonymkode: 0687d...36c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg deler ikke med mannen min det noen betror meg. For meg er betroelser private og konfidensielle, og ofte ikke noe min mann har interesse av.

Av eksemplene dine, kunne jeg fortalt at faren min hadde fått en depresjon. Sykdom i nær familie påvirker meg, og vil kunne kreve noe av meg. Slikt er naturlig å dele.

Andre ting kan jeg fortelle hvis det er naturlig. Eksempel: Hvordan går det med Per? Jeg vet ikke. Rusproblemene er nå så store at Pål har bedt ham flytte 

Anonymkode: 9d6c3...389

• Hjerte 1
Skrevet

Betroelser fra venner og familie deler jeg selvsagt ikke. Noe annet med de som står mannen min nær. Hvis søsteren min hadde mistet lappen, hadde jeg fortalt det, for det hadde ikke vært noe som var nødvendig å holde hemmelig for ham. Men forteller ikke andres hemmeligheter til ham, da kan jo ikke folk stole på meg eller betro seg til meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg deler alt som direkte handler om meg, han eller forholdet. Alt som omhandler andre personer er opp til om de er OK med å dele det eller ei.

Er det folk han ikke kjenner eller har et forhold til å er det litt på nivå med å dele en tilfeldig nyhetssak så der kommer det an på om jeg tror det er av interesse eller ei uten at det feks kan være negativt for individet om han mot formodning nevner det videre.

• Venninna di har starta på hormonbehandling -Om hun er OK med deling, ja. Om ikke så selvsagt ikke.
  • Kompisen er usikker på forholdet sitt -Om han er OK med deling, ja. Om nei så selvsagt deler jeg det ikke.
  • Kollegaen har kasta ut eldstesonen pga dop -Neppe. Dette er uinteressant sladder.
  • Søster di har mista lappen -Ja, påvirker oss direkte.
  • Far din har fått depresjon -Kanskje, dersom det er OK eller direkte påvirker en av oss eller forholdet. Går nok ikke i detaljer med mindre far ønsker det.
  • Bror din har funne ut at han ikkje er far til barnet sitt -Sannsynligvis da dette er vil påvirke oss og forholdet direkte.

Anonymkode: a5d65...4ab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forteller ikke ting betrodd meg i fortrolighet, nei.... 

Andre ting kan jeg godt si om jeg kommer på det, men det er jo ikke sånn at jeg føler at jeg har "opplysningsplikt" om andres liv.

Anonymkode: 9ac4d...d30

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eg tenker på alle småting ein høyrer eller slikt nokon betrur seg til deg . Feks:

Er alle desse tinga slikt som er greit at eg deler med sambuar? Eller er det noko her eg burde halde for meg sjølv?

Jeg KAN dele alt med ham, men noen ting er han åpenbart totalt uinteressert i, som for eksempel en venninnes hormonbehandling. Jeg hadde nok heller ikke helt at noen er usikker i forholdet sitt, da jeg går ut fra at de da har snakket med meg i fortrolighet (og han er generelt uinteressert i sladder). Hvis en kollega hadde kastet ut sønnen sin pga dop hadde jeg nok sagt, da det er en litt stor greie.

Alt som dreier seg om min familie deler jeg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei jeg deler ikke til han. Han er for opptatt av å snakke om seg og sitt. Dessuten er dette opplysninger jeg holder mellom meg og den som fortalte meg det ☺️ Han har ikke krav på rapport 

Anonymkode: 83226...c65

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja jeg forteller ektemannen min alt, det er nok en av grunnene til at vi har vært gift i 20 år. Og han har hørt verre ting, samtidig som han sier at jeg til tider har meget spesielle ideer. Så han er på en måte herdet sier han :fnise: 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Fortid, nåtid og alt som skjer.

Anonymkode: 30a5e...885

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja, alt dette kunne jeg ha delt med samboer. 

Men alt som angår meg personlig, forteller jeg ikke. Jeg gjør ganske mange ting i det skjulte for å unngå spørsmål. Så han vet ikke noe særlig om meg og mitt. Ikke hva jeg mener eller står for, jeg er bare enig i han på alt, så blir det ikke drama. Sunt ? Ikke særlig, men bare blitt sånn. Det varer nok ikke så lenge før jeg er ut døra for å si det sånn. 

Anonymkode: b5eba...21f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

• Venninna di har starta på hormonbehandling - ville sett det som privat informasjon hun deler med de hun er komfortabel å snakke med det om eller i de settingene hun synes det er naturlig. Jeg ville ikke sagt noe om det.
  • Kompisen er usikker på forholdet sitt - ville ansett det som en betroelse jeg ikke forteller videre til noen
  • Kollegaen har kasta ut eldstesonen pga dop - ser ikke for meg noen situasjon hvor det hadde vært naturlig å fortelle om, men det kommer nok litt an på omstendighetene
  • Søster di har mista lappen - usikker
  • Far din har fått depresjon - kommer an på flere ting, hvor dyp depresjon, hva faren min føler seg komfortabel med, hvor mye det påvirker livet vårt og sikkert flere faktorer
  • Bror din har funne ut at han ikkje er far til barnet sitt - kommer an på hva broren min vil. Vil han fortsatt være far til barnet? Ønsker han å holde den informasjonen hemmelig for å skjerme barnet og seg selv? Vil han selv fortelle når/om han er klar, eller ønsker han at andre skal vite uten å måtte fortelle selv?

Anonymkode: 89ed1...b13

Skrevet

Mannen min gir blaffen i østrogenplasteret til venninner, så den deler jeg ikke.

Jeg kunne delt alle disse tingene ja.

Skrevet

Ja jeg deler alt, han også. Og vennene våre syns det er ok❤️ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg deler ikke alt, selvsagt. Det om helse bør ikke deles i hvert fall.

Anonymkode: 18f23...489

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Tja.. De tingene som påvirker meg forteller jeg han. Så dette med søster og far hadde jeg nok fortalt. De andre tingene kunne jeg ha fortalt i en anonymisert form bare for å diskutere det med han, det synes jeg gir nærhet.

Dette siste med bror som ikke er far til barnet sitt hadde jeg nok tatt med meg i grava om det ikke var ok for bror å si det, dette fordi det er en hemmelighet som eies av minst tre mennesker.

Men jeg tenker det komme an på partner også. Min partner har helt ekstremt godt pokerfjes og stålkontroll på hva han "vet" og ikke vet. Han er også veldig veldig lite dømmende. Tidligere partner kunne plutselig blurte ut med ting, og kunne også ønske at en person skulle stenges ute av familie eller vennegjeng fordi han ble støtt av et eller annet jeg delte om dem. Da ble det jo til at jeg holdt veldig mye for meg selv.

Anonymkode: a517a...522

AnonymBruker
Skrevet

Mye av dette har jeg delt,men noe holder jeg for meg selv. Ei venninne har prøvd åpent forhold hvor både hun og mannen prøvde ut og det holdt på å koste henne forholdet.

Det ser jeg ingen grunn til å si til min mann. Mye av det du nevner er ting som kommer for en dag uansett mens det venninnen min har sagt, forblir der det er 

Anonymkode: 16d68...533

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...