SPOCA Skrevet 22. september #3 Skrevet 22. september (endret) Vi hadde et skikkelig gardsbryllup, med overnatting for mange av gjestene. Vi dekket alle måltider. Fredag: Fjellgardspizza. Lørdag: Frokost: Hjemmebakt brød, rundstykker og knekkebrød med ulike pålegg, f.eks rørt jordbær, brunost, røkt laks m.m. Dugurd: Hjemmebakte horn med ost og skinke. Middag: Forrett: Bruschetta med kylling Hovedrett: Kalvestek med smørstekte grønnsaker, fløtestuede poteter og soppsaus. Dessert: Jordbærdessert med hjemmelaget is og havreflarn. De fleste råvarene kom fra gården eller i området lokalt. I tillegg ble det servert et stort kakebord. Endret 22. september av SPOCA 2 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Etter omtrent 19 år som gift kan jeg si at det ikke er noe jeg går rundt og tenker på. Det var noe med kjøtt og grønnsaker. Å legge veldig mye energi i planleggingen av middagsmaten definerer ikke om ekteskapet blir godt. Anonymkode: 16db5...c3c
Brunello Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Etter omtrent 19 år som gift kan jeg si at det ikke er noe jeg går rundt og tenker på. Det var noe med kjøtt og grønnsaker. Å legge veldig mye energi i planleggingen av middagsmaten definerer ikke om ekteskapet blir godt. Anonymkode: 16db5...c3c Men det definerer om det blir en bra bryllupsfest. Kjedelig mat i bryllup gjør festen dårlig. 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Det er 20 år siden jeg giftet meg, husker bare at vi hadde svinestek til hovedrett. Anonymkode: cd3bd...fa1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden SPOCA skrev (På 22.9.2026 den 21.48): Vi hadde et skikkelig gardsbryllup, med overnatting for mange av gjestene. Vi dekket alle måltider. Fredag: Fjellgardspizza. Lørdag: Frokost: Hjemmebakt brød, rundstykker og knekkebrød med ulike pålegg, f.eks rørt jordbær, brunost, røkt laks m.m. Dugurd: Hjemmebakte horn med ost og skinke. Middag: Forrett: Bruschetta med kylling Hovedrett: Kalvestek med smørstekte grønnsaker, fløtestuede poteter og soppsaus. Dessert: Jordbærdessert med hjemmelaget is og havreflarn. De fleste råvarene kom fra gården eller i området lokalt. I tillegg ble det servert et stort kakebord. Oj. Det var mektig og kraftig mat! Men det var jo mer vanlig med slik husmannskost i "gamle" dager. Vil tro gjestene deres ble mette. Anonymkode: 3bbab...25e
AnonymBruker Skrevet 21 minutter siden #8 Skrevet 21 minutter siden Vi hadde buffét/koldtbord, snart 25 år siden. 😅 Diverse retter av kjøtt, fisk og mye vegetar. Anonymkode: 63649...2dd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå