AnonymBruker Skrevet 13. september #1 Skrevet 13. september Noen som har gått ned i vekt imens man er gravid? Kaloriunderskudd og trening. Får i meg bra og sunn mat. Anonymkode: 94e7f...647
AnonymBruker Skrevet 13. september #3 Skrevet 13. september NettoppJa skrev (1 minutt siden): Nei Er overvektig fra før. Gått ned 10 kg, men vil ned 10 til.. Anonymkode: 94e7f...647
AnonymBruker Skrevet 13. september #4 Skrevet 13. september Ikke med vilje, men gikk ned ganske mye. Anonymkode: a2dd4...ff1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #5 Skrevet 13. september Jeg gikk ned 5 kg under graviditet. Men det var bare fordi jeg spiste mindre og sunnere, ikke fordi jeg prøvde å gå ned i vekt. Men nå var jeg veldig overvektig i utgangspunktet. Men kaloriunderskudd høres ikke lurt ut, den babyen trenger jo ekstremt med næring for å vokse! Snakk med lege/jordmor! Anonymkode: 31812...4b4 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #6 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er overvektig fra før. Gått ned 10 kg, men vil ned 10 til.. Anonymkode: 94e7f...647 De 10 kiloene kan du gå ned etter ungen er født.. Anonymkode: 31812...4b4 7 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #7 Skrevet 13. september Jeg gikk ned i vekt under svangerskapene mine (ufrivillig på grunn av kraftig svangerskapskvalme). Ved kraftig overvekt under svangerskap er det anbefalt å ikke gå opp i vekt, men vektnedgang er ikke anbefalt. Anonymkode: 35a18...369
AnonymBruker Skrevet 13. september #8 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gikk ned i vekt under svangerskapene mine (ufrivillig på grunn av kraftig svangerskapskvalme). Ved kraftig overvekt under svangerskap er det anbefalt å ikke gå opp i vekt, men vektnedgang er ikke anbefalt. Anonymkode: 35a18...369 Ja, gikk ned jeg også første gang pågrunn av kvalme og spy. Men dem gikk jeg opp igjen😅 Anonymkode: 94e7f...647
AnonymBruker Skrevet 13. september #9 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De 10 kiloene kan du gå ned etter ungen er født.. Anonymkode: 31812...4b4 Ja jeg vet. Men er i fedme grad. Anonymkode: 94e7f...647 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #10 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De 10 kiloene kan du gå ned etter ungen er født.. Anonymkode: 31812...4b4 i utgangspunktet ja, men om en person er overvektig fordi de trykker i seg øl, sjokolade, brus, potetgull, kake, junkfood og ferdigmat, så er det ingen lege i verden som vil anbefale dem å fortsette å spise all den usunne dritten bare for å ikke gå ned i vekt før etterpå. Men om man bare er litt lubben og egentlig spuser normal mat skal man selvsagt ikke slanke seg som gravid. Anonymkode: fd949...adb 4
AnonymBruker Skrevet 13. september #11 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): i utgangspunktet ja, men om en person er overvektig fordi de trykker i seg øl, sjokolade, brus, potetgull, kake, junkfood og ferdigmat, så er det ingen lege i verden som vil anbefale dem å fortsette å spise all den usunne dritten bare for å ikke gå ned i vekt før etterpå. Men om man bare er litt lubben og egentlig spuser normal mat skal man selvsagt ikke slanke seg som gravid. Anonymkode: fd949...adb Ikke overvektig pågrunn av det. Har Pcos og insulinresistens. Ligger i kaloriunderskudd nå og det funker veldig fint. Ønsker meg flere barn. Men hadde følt meg bedre om jeg kunne forsette reisen under graviditeten Anonymkode: 94e7f...647
AnonymBruker Skrevet 13. september #12 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke overvektig pågrunn av det. Har Pcos og insulinresistens. Ligger i kaloriunderskudd nå og det funker veldig fint. Ønsker meg flere barn. Men hadde følt meg bedre om jeg kunne forsette reisen under graviditeten Anonymkode: 94e7f...647 Det er klart du kan fortsette reisen, men under svangerskapet ville jeg kanskje skiftet fokus til at du ikke skal gå noe særlig opp i vekt. Det kan hende du må regne med noe vektøkning, da graviditet og svangerskap i seg selv vil tilføre noe vekt. Anonymkode: a40ff...87e 2
AnonymBruker Skrevet 13. september #13 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er klart du kan fortsette reisen, men under svangerskapet ville jeg kanskje skiftet fokus til at du ikke skal gå noe særlig opp i vekt. Det kan hende du må regne med noe vektøkning, da graviditet og svangerskap i seg selv vil tilføre noe vekt. Anonymkode: a40ff...87e Hmmm ja🥹❤️ Anonymkode: 94e7f...647
AnonymBruker Skrevet 13. september #14 Skrevet 13. september Det er vel ikke anbefalt med vektnedgang under graviditet. Det kan bli for lite næringsstoffer som kan påvirke barnets utvikling. Dersom vektøkningen i svangerskapet er for liten, øker sannsynligheten for at barnet har lav fødselsvekt. Lav fødselsvekt kan påvirke helsen negativt tidlig i barnets liv, blant annet hjerte- og karsykdommer, høyt blodtrykk og diabetes type 2, i voksen alder. Å spise sunt og trene er absolutt anbefalt. Det kan lette både fødsel og barseltiden. Tren bekkenbunn, også. Målet bør heller være å ikke gå for mye opp i vekt. Husk likevel på at baby har behov, men også at endel av vektøkningen er rett og slett vann. Ikke bare fostervann, men vann i kroppen. Etter fødsel veide jeg meg to dager på rad på sykehuset. Jeg gikk ned 5 kg (!!) fra den ene dagen til den andre, bare i vann. Visste om at jeg hadde mye vann i kroppen med hovenhet osv., men det var overraskende mye. Anonymkode: c31e0...f04 2
AnonymBruker Skrevet 13. september #15 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja, gikk ned jeg også første gang pågrunn av kvalme og spy. Men dem gikk jeg opp igjen😅 Anonymkode: 94e7f...647 Og jeg fikk to barn med lav fødselsvekt grunnet svangerskapskvalmen/vektnedgangen... 😔 Anonymkode: 35a18...369
AnonymBruker Skrevet 13. september #16 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er vel ikke anbefalt med vektnedgang under graviditet. Det kan bli for lite næringsstoffer som kan påvirke barnets utvikling. Dersom vektøkningen i svangerskapet er for liten, øker sannsynligheten for at barnet har lav fødselsvekt. Lav fødselsvekt kan påvirke helsen negativt tidlig i barnets liv, blant annet hjerte- og karsykdommer, høyt blodtrykk og diabetes type 2, i voksen alder. Å spise sunt og trene er absolutt anbefalt. Det kan lette både fødsel og barseltiden. Tren bekkenbunn, også. Målet bør heller være å ikke gå for mye opp i vekt. Husk likevel på at baby har behov, men også at endel av vektøkningen er rett og slett vann. Ikke bare fostervann, men vann i kroppen. Etter fødsel veide jeg meg to dager på rad på sykehuset. Jeg gikk ned 5 kg (!!) fra den ene dagen til den andre, bare i vann. Visste om at jeg hadde mye vann i kroppen med hovenhet osv., men det var overraskende mye. Anonymkode: c31e0...f04 Men hva visst jeg spiser sunt og trener men går ned i vekt av det da uten og prøve på en måte? Bare spise med måte og mindre? Men ikke aktivt prøver eller hva jeg skal si Anonymkode: 94e7f...647 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #17 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og jeg fikk to barn med lav fødselsvekt grunnet svangerskapskvalmen/vektnedgangen... 😔 Anonymkode: 35a18...369 Helt forferdelig med den kvalmen! Den kunne alle vært unnaføler med deg. Jeg fikk gutt første gang. Kan det bli annerledes visst man får jenter?🤣🥹 Anonymkode: 94e7f...647
AnonymBruker Skrevet 13. september #18 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men hva visst jeg spiser sunt og trener men går ned i vekt av det da uten og prøve på en måte? Bare spise med måte og mindre? Men ikke aktivt prøver eller hva jeg skal si Trening er bra. Spise sunt er bra. Jeg bare tenker på det med kaloriunderskudd er nok ikke bra. Så tren og spis sunt, men ikke telle kalorier. Du trenger mer av alt, også kalorier, under graviditet. Anonymkode: 31812...4b4 1
Lorieen Skrevet 13. september #19 Skrevet 13. september Man skal ikke bevisst ligge i kaloriunderskudd som gravid. Men du skal heller ikke spise for to. Fokusér på sunn mat, gode proteinkilder, sunt fett, langsomme karbohydrater og mye grønnsaker. Spis når du er sulten og stopp når du er behagelig mett. Du bør heller tenke at du ikke skal legge på deg mer enn det som kommer naturlig pga barnet og kroppslige forandringer, som er ca 10-12 kg totalt i gjennomsnitt. Om du tenker å amme, skal du heller ikke ligge i kaloriunderskudd i ammeperioden, da slanking frigjør miljøgifter som går i melken. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #20 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Helt forferdelig med den kvalmen! Den kunne alle vært unnaføler med deg. Jeg fikk gutt første gang. Kan det bli annerledes visst man får jenter?🤣🥹 Anonymkode: 94e7f...647 Jentesvangerskapet var verre for min del. Men poenget er at vektnedgang i svangerskapet kan ha noen veldig uheldige konsekvenser, og bør unngås hvis det er mulig. Anonymkode: 35a18...369
Fremhevede innlegg