Gå til innhold

KI som trussel mot menneskeheten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere enn meg som har fått med seg de to forskerne som har slutta i Anthropic fordi de mener KI pr nå og uten begrensninger utvikler seg på en måte som utgjør en trussel mot menneskeheten?

Hva tenker dere? Jeg tenker KI pr nå bør pauses inntil vi får på plass internasjonale regler på feltet: https://www.vg.no/nyheter/i/Wv5bBk/anthropic-sjef-dario-amodei-advarer-om-ai-katastrofe

Anonymkode: 76d24...e17

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dessverre er det ingen som har makt og vilje til å stoppe dette.. Men, Ap skal sikkert sette ned en komite..

Anonymkode: 766de...68e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, dessverre er det ingen som har makt og vilje til å stoppe dette.. Men, Ap skal sikkert sette ned en komite..

Anonymkode: 766de...68e

Internasjonalt samarbeid er tingen, men da må USA samarbeide med blant annet Europa. USA er jo pr nå en røverstat som styres av en halvdement  og personlighetsfordtyrra kar med atomvåpen og multimilliardærvenner med aksjer i KI.

Anonymkode: 76d24...e17

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror dette er jo både veldig sant og ikke sant. Det er ingen tvil om at KI kan utgjøre en trussel mot oss alle på et tidspunkt, om utviklingen fortsetter som i dag. Men det at KI kan ta ut menneskeheten innen 10 år, ser jeg på som litt "ulv ulv". Jeg stoler ikke på motivene til mainstream når de velger ut noe å lage en nyhet av, så jeg mistenker at dette blir en sånn "åja, ingenting skjedde og det er ti år senere", og så går alt bare videre mot undergangen fordi faren er avlyst. 
Men jeg håper jo selvsagt at faren blir tatt alvorlig og at det faktisk blir gjort noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Summer Breeze skrev (6 timer siden):

Jeg tror dette er jo både veldig sant og ikke sant. Det er ingen tvil om at KI kan utgjøre en trussel mot oss alle på et tidspunkt, om utviklingen fortsetter som i dag. Men det at KI kan ta ut menneskeheten innen 10 år, ser jeg på som litt "ulv ulv". Jeg stoler ikke på motivene til mainstream når de velger ut noe å lage en nyhet av, så jeg mistenker at dette blir en sånn "åja, ingenting skjedde og det er ti år senere", og så går alt bare videre mot undergangen fordi faren er avlyst. 
Men jeg håper jo selvsagt at faren blir tatt alvorlig og at det faktisk blir gjort noe.

Den faktiske utviklingen ligger nok minst 10 år lengre frem enn det allmenheten har tilgang til. 

Anonymkode: 1d834...808

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...