Gå til innhold

Hvorfor publiserer NRK ting som dette?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er en kronikk av en 14 år gammel jente.

https://www.nrk.no/artikkel/antifeministisk-suppe-1526587

Hun skriver om at noen deltakere på "mesterenes mester" hengte opp et håndkle som avbildet en formfull dame, og hvordan det er kvinneundertrykkende og kjønnsdiskriminerende, som er "budskapet" i kronikken. 

Igjen, dette er en 14 åring, som gjerne ikke har lært seg grunnleggende metakognisjon og psykoanalyse enda.

For voksne folk som kan lese litt mellom linjene, så blir det jo smertfullt klart med det samme at det hun egentlig er sint over, ikke er håndkleet eller guttene sin oppførsel, men heller det at hun selv ikke har begynt å utvikle bryster enda, og det gjerne er andre jenter i klassen som har det. Og det er sårt. 

Det at en ung jente får sin underbevisste tenåringsangst på full utstilling i riksmedia på denne måten, er ikke noe jeg syns er passende, for å være ærlig.

Anonymkode: 5952d...f5a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy faen, for et stygt håndkle. Hvem er det som kjøper sånt med bilde av opererte silikondamer på?

Det sier jo endel om disse deltagerne som innehar håndklær som dette. Godt jeg avstår å se på det programmet der.

Anonymkode: 3bcdd...2dd

• Liker 9
Skrevet
Sitat

Det er mange flere scener i episoden som provoserer, som når mennene ser på bilder av de kvinnelige deltakerne og en av dem sier noe sånt som «Jeg bryr meg ikke så mye om det er blondine eller brunette. Så lenge de har fin personlighet og et glimt i øyet, ikke minst, så kommer du langt på godsida mi».

Nærmast hatprat, det der. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke Mesternes mester, men Norges tøffeste.

Selv har jeg heller ikke sansen for den typen holdninger framvist i det som vel er ment som et familieunderholdningsprogram. Jeg skjønner denne jenta godt, selv om jeg har fått pupper for lengst.

Anonymkode: 446c9...22a

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Hei TS, føkk deg. Jeg er 44 og Iben snakker også på mine vegne. Jeg er 100% enig med henne. Alderen hennes betyr ingenting, annet enn at vi fremdeles har lagt å gå som samfunn, og respekt for kvinner.

Anonymkode: c5add...c83

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg synes vel det er mange hakk verre at voksne mennesker sitter og dømmer 14-åringer på nett. I tillegg spekulerer i motivet. Skjerpings!

Vi trenger 14-åringer som dette. 

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Synes det er fabelaktig at de yngre også får si sitt!.Tilbudet for de unge er så labert  i Nrk, at såpass tåler vi. 

Hun har et poeng, i tillegg. 

Jeg stusser dog litt på at hun får bruke fullt navn, sin unge alder til tross. Men hun har hèlt sikkert observante foresatte med på laget :nikke:

Men alt, i alt , modig gjort! ❤️

Endret av Tradegy
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Oppgulp av argumenter vi har hørt tusen ganger før. Skulle ikke forundre meg om ChatGPT er medforfatter. Skal ungdom først få spalteplass bør de klare å gjøre en bedre jobb en dette altså.

Anonymkode: 6ad15...d7b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For voksne folk som kan lese litt mellom linjene, så blir det jo smertfullt klart med det samme at det hun egentlig er sint over, ikke er håndkleet eller guttene sin oppførsel, men heller det at hun selv ikke har begynt å utvikle bryster enda, og det gjerne er andre jenter i klassen som har det. Og det er sårt. 

Det er tydelig for meg at du er en mann. Fordi ingen andre avfeier kvinneobjektivisering som «sjalusi».

Anonymkode: 296f5...34a

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Iben virker å være mer voksen, moden, kunnskapsrik og reflektert enn både produksjonen, deltakerne i Norges tøffeste og trådstarter.. jeg heier på tøffe, modige jenter som tør å sette ned foten og si fra når  noe går over streken. Den jenta blir det noe stort av - det er sånne som henne som bringer verden framover! 👏🏻

Anonymkode: 5b306...228

• Liker 4
Skrevet

På trollskalaen scorer denne 7/10.

Jeg ville nok trukket litt på andre plattformer enn KG men her treffer den bra. Elegant og pent utført.

Anonymkode: c655b...a50

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her er en kronikk av en 14 år gammel jente.

https://www.nrk.no/artikkel/antifeministisk-suppe-1526587

Hun skriver om at noen deltakere på "mesterenes mester" hengte opp et håndkle som avbildet en formfull dame, og hvordan det er kvinneundertrykkende og kjønnsdiskriminerende, som er "budskapet" i kronikken. 

Igjen, dette er en 14 åring, som gjerne ikke har lært seg grunnleggende metakognisjon og psykoanalyse enda.

Det at en ung jente får sin underbevisste tenåringsangst på full utstilling i riksmedia på denne måten, er ikke noe jeg syns er passende, for å være ærlig.

Det er åpent for hvem som helst å skrive leserinnlegg 

Anonymkode: cdff3...0eb

Skrevet

Tøff jente med gode poenger, var mine tanker da jeg leste den! Du er en dust, TS!

Anonymkode: e5780...547

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tøff jente med gode poenger, var mine tanker da jeg leste den! Du er en dust, TS!

Anonymkode: e5780...547

enig. en skikkelig jurk av en TS. 

Anonymkode: 6443d...9d0

Skrevet

Som 14-åring var jeg aktiv feminist og delte meningene til denne jenta - jeg hadde også c-cup-pupper som begynte å utvikle seg da jeg var 10. Hvordan passer det inn i den psykoanalytiske teorien (som for øvrig minner lite om den faktiske psykoanalytiske teorien jeg har lest - Freud var adskillig mer opptatt av penis enn pupper...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...