Gå til innhold

Voksne som er gift for barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er en venninnegjeng, møtes noen ganger i året alle sammen, men mest er det to og to og ikke alle som er like nære. 
Nå fikk jeg nettopp vite at en av damene som jeg har kjent hele livet men som ikke er nær meg i det hele tatt- har snakket stygt om ene ungdommen vår. Sagt rett ut at hun ikke liker han. Hun kjenner han ikke, og han vet ikke hvem hun er en gang. 
Vi har stått i en vanskelig situasjon rundt ene gutten vår, der vi har måttet kjempe for å få hjelp. Uansett, dette har kostet oss som familie mye. Det går bedre nå. problemet er at han har røykt hasj. 

Jeg klarer ikke den dama som sa dette om han. For meg er hun en bekjent og jeg kommer ikke til å ha noe mer med henne å gjøre. Ikke vits å ta det opp, da hun ikke er nær eller viktig for meg uansett. 
Denne damen var i et party miljø da vi var ungdommer. Ruset seg sammen med mannen hun er gift med og var helt ute. 
selv om livet hennes er på plass nå så har jeg sagt tydelig til vår felles venninne hvordan ungdomstiden hennes var. Å gå rundt å snakke dritt om en 16 åring som tabbet seg ut, vel vitende i minnet hva hun selv styrte med i årevis… jeg skyr slike folk. 
måtte bare dele 

Anonymkode: 6d8c5...2fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er en venninnegjeng, møtes noen ganger i året alle sammen, men mest er det to og to og ikke alle som er like nære. 
Nå fikk jeg nettopp vite at en av damene som jeg har kjent hele livet men som ikke er nær meg i det hele tatt- har snakket stygt om ene ungdommen vår. Sagt rett ut at hun ikke liker han. Hun kjenner han ikke, og han vet ikke hvem hun er en gang. 
Vi har stått i en vanskelig situasjon rundt ene gutten vår, der vi har måttet kjempe for å få hjelp. Uansett, dette har kostet oss som familie mye. Det går bedre nå. problemet er at han har røykt hasj. 

Jeg klarer ikke den dama som sa dette om han. For meg er hun en bekjent og jeg kommer ikke til å ha noe mer med henne å gjøre. Ikke vits å ta det opp, da hun ikke er nær eller viktig for meg uansett. 
Denne damen var i et party miljø da vi var ungdommer. Ruset seg sammen med mannen hun er gift med og var helt ute. 
selv om livet hennes er på plass nå så har jeg sagt tydelig til vår felles venninne hvordan ungdomstiden hennes var. Å gå rundt å snakke dritt om en 16 åring som tabbet seg ut, vel vitende i minnet hva hun selv styrte med i årevis… jeg skyr slike folk. 
måtte bare dele 

Dette må være sårende for deg. Men er du sikker på dette? Jeg kjenner jeg blir litt i tvil på personen du har hørt dette fra. 

Jeg personlig ville spart deg for denne informasjonen, å heller gitt klar beskjed til vedkommende om at dette vil jeg ikke høre noe om og om jeg hører hun nevner det igjen til meg eller andre, vil jeg dele nyheten. 

Anonymkode: fb7f7...882

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke tittelen din idet hele tatt. Er dama som gift for ungen din? Er noen gift for å få barn? Hva har giften med saken å gjøre? Og du er sur på en dame fordi en annen dame (som du møter 2-3 ganger i året) sa noe som den første dama skal ha sagt? 

Altså hæ? Har du snakka med dama som visstnok skal ha sagt noe? Tenk om alt bare er en misforståelse, og du bare er litt nærtagende (pga alt dere har måttet kjempe for (som kanskje damene vet, kanskje ikke, jeg vet i hvert fall ikke). Men hva ønker du at vi skal gjøre? Jeg kan ikke validere deg om du ikke i det minste sankker med dama som kanskje eller kanskje ikke har sagt noe om sønnen din..

Anonymkode: 18f02...c0d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette må være sårende for deg. Men er du sikker på dette? Jeg kjenner jeg blir litt i tvil på personen du har hørt dette fra. 

Jeg personlig ville spart deg for denne informasjonen, å heller gitt klar beskjed til vedkommende om at dette vil jeg ikke høre noe om og om jeg hører hun nevner det igjen til meg eller andre, vil jeg dele nyheten. 

Anonymkode: fb7f7...882

Sårende ja. Vet det stemmer 100% Jeg kommer ikke til å si noe til henne om det. Men har kuttet henne ut i mitt hode. 

Skrevet

Det skyldes nok et behov for å hevde seg over tematikken. Når hun hakker på din sønn, hevder hun også sin egen overlegenhet, og hun føler et behov for å gjøre dette fordi hun fortrenger sin egen fortid og mest sannsynlig skammer seg veldig.

Så istedenfor å omfavne fortiden sin og bli et forbilde, fortrenger hun den og blir en idiot.

Anonymkode: 81e7c...22c

Skrevet

Det er helt lov å ikke like noen, å si at man ikke liker noen er ikke å snakke stygt om noen. Liker du alle? Neppe, du har garantert folk rund deg du ikke liker. Ungdom som driver med hasj står ikke øver på min likeliste heller. Og så mp du huske at verden er liten, hun kan ha folk i sin krets som kjenner din sønn og forteller hva han bedriver uten at du vet det. At du mener alle skal like barna dine vil jeg si er rimelig urealistisk, da skal det lite ti l før du drar frem krenkekrakken. 

Anonymkode: 908fd...e11

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er helt lov å ikke like noen, å si at man ikke liker noen er ikke å snakke stygt om noen. Liker du alle? Neppe, du har garantert folk rund deg du ikke liker. Ungdom som driver med hasj står ikke øver på min likeliste heller. Og så mp du huske at verden er liten, hun kan ha folk i sin krets som kjenner din sønn og forteller hva han bedriver uten at du vet det. At du mener alle skal like barna dine vil jeg si er rimelig urealistisk, da skal det lite ti l før du drar frem krenkekrakken. 

Jeg er pedagog og har andre holdninger om barn. Jeg kjenner mange barn som har gjort noe dumt, eller har hatt en vanskelig periode. Jeg heier på de og gleder meg når de reiser seg og går videre. 
Jeg hjelper om det er noe jeg kan bidra med. 
jeg snakker ikke ned andres barn, det strider i mot det jeg står for. 
Hvorfor skal hun gå rundt å fortelle voksne folk at hun misliker mitt barn? Et barn hun ikke kjenner og aldri har snakket med? Basert på rykter eller noe hun har hørt andre har ment? 
Jeg forstår hun er en slik person, slike jeg ikke vil ha i livet mitt. 
Jeg misliker ikke barn som har det vanskelig. Tankesettet mitt er nok annerledes. Men jeg misliker voksne som bidrar til rykter og sosial utestengelse av barn. De liker jeg ikke. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det skyldes nok et behov for å hevde seg over tematikken. Når hun hakker på din sønn, hevder hun også sin egen overlegenhet, og hun føler et behov for å gjøre dette fordi hun fortrenger sin egen fortid og mest sannsynlig skammer seg veldig.

Så istedenfor å omfavne fortiden sin og bli et forbilde, fortrenger hun den og blir en idiot.

Anonymkode: 81e7c...22c

Er nok mangel på selvinnsikt vil jeg tro. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er pedagog og har andre holdninger om barn. Jeg kjenner mange barn som har gjort noe dumt, eller har hatt en vanskelig periode. Jeg heier på de og gleder meg når de reiser seg og går videre. 
Jeg hjelper om det er noe jeg kan bidra med. 
jeg snakker ikke ned andres barn, det strider i mot det jeg står for. 
Hvorfor skal hun gå rundt å fortelle voksne folk at hun misliker mitt barn? Et barn hun ikke kjenner og aldri har snakket med? Basert på rykter eller noe hun har hørt andre har ment? 
Jeg forstår hun er en slik person, slike jeg ikke vil ha i livet mitt. 
Jeg misliker ikke barn som har det vanskelig. Tankesettet mitt er nok annerledes. Men jeg misliker voksne som bidrar til rykter og sosial utestengelse av barn. De liker jeg ikke. 

Du har ikke et barn, du har en ungdom som du må slutte å unnskylde oppførselen for. Ungdommen må lære seg at handlinger får konsekvenser, med hasj kan de være livslange, og han må ta konsekvensen av sine handlinger. Ikke alle som lefler med dop reiser videre til noe bra. Og igjen, du vet ikke hva hun kjenner til om ditt barn. Jeg har en tidligere klassekamerat jeg ikke har snakket med på mange år, jeg kjenner likevel til to av hans barn og deres handlinger via eget barn og tantebarn. Det er ikke bra, men foreldrene unnskylder, deres sønner og lille gull gjør ingen feil, ingen skal si noe til henne om dem. Hadde jeg møtt klassekameraten min i dag ville han som du sagt at jeg ikke kjenner hans barn, men joda jeg kjenner deres oppførsel, og ber mine holde seg lagt unna. Foreldre er ofte blinde, du virker veldig blindet. Og en ungdom er det helt lov å ikke like. Akkurat som du ikke liker venninnen din, en nabo, kollegaen, moren på fotballaget, læreren eller hvem det måtte være. Ingen liker alle, og det er greit. Og du har en ungdom, ikke unnskyld han som barn.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...