Gå til innhold

trakassering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ønsker råd om hvordan jeg bør gå videre i en alvorlig sak som gjelder trakassering av datter og sikkerheten til andre barn på Rud.

For omtrent to måneder siden observerte jeg det jeg oppfattet som seksuelt krenkende trakassering av datteren min. Jeg konfronterte ham, og han benektet det. Jeg sendte senere et tips til politiet.

Jeg er også bekymret fordi han arbeider i en offentlig virksomhet hvor han kommer i kontakt med barn, og jeg har observert et kamera som ser ut til å være rettet mot et offentlig område hvor barn leker.

Etter at jeg konfronterte ham, opplevde jeg også trusler/forsøk på angrep mot meg, og politiet kom til stedet.

Jeg ønsker derfor råd om hvordan jeg bør gå videre, om dette bør anmeldes formelt, og hvordan jeg kan beskytte datteren min og andre barn.

Anonymkode: 66967...d16

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sitat

Trakassering er handlinger, unnlatelser eller ytringer som har som formål eller virkning å være krenkende, skremmende, fiendtlige, nedverdigende eller ydmykende. For å regnes som trakassering må det oppleves som urimelig og uønsket av den som utsettes for det. Trakassering kan være enten en isolert eller gjentatt hendelse, men ordet brukes som et synonym til mobbing siden de fleste norske lover som skal gi personer vern mot slike handlinger bruker ordet trakassering, ikke mobbing.

https://no.wikipedia.org/wiki/Trakassering

Kan du fortelle litt mer om akkurat hva du mener er trakassering i dette tilfellet?

• Nyttig 1
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

veronica<3, mod.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...