Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi bor i ett nabolaget i en bydel. Det var rundt 12 hus som ble bygget på likt. De fleste av naboene som flyttet inn når husene var nye er her ennå, men vi er noen nye på feltet. I nabolaget er det da unger i alle aldre. Innflyttere til bygden og oss som er vokst opp i bydelen. Vi er nå en gjeng i gata og skal ha det så fint liksom..fordi vi har barn på rundt samme alder. Det er mye overfladisk og noen har vell blitt veldig gode venner, ser det ut som. Men det er så intenst. Vi klistrer på oss smil og latter, men det sitter litt i at jeg ble mobbet når jeg gikk på samme skole som flere av de. Mannen min virker som han koser seg stort med dette sosiale livet. Det skal liksom være sånn overfladisk vennskap og baksnakking av andre naboer som ikke er i denne gjengen. Ett par av mennene har sterke personligheter og må elske å høre egen stemme og meninger. Men jeg er lei. Lei baksnakking, overfladisk vennskap som skal være "så koselig". Det er ikke bare bare å flytte heller, da boligprisene er skyhøye her og mange boliger blir kuppet eller går langt over takst. Jeg er redd for at dersom jeg ikke er med i dette "nabospillet" lengre så fryses både vi og barna ut, slik som gjengen vår fryser ut andre naboer på feltet. Jeg vet ikke helt hva jeg vil frem til med dette innlegget, men noen gode råd kanskje..

Anonymkode: 8c75b...205

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha en lett og overfladisk tone.

Ha noen innøvde fraser og setninger når du «vet hva som kommer».

Baksnakking og det å ha en felles fiende er alliansebyggende, og sitter i oss rent biologisk. Før holdt det flokken samlet, ved å sørge for orden og ro.

Selv om det i 2026 er like ubrukelig som visdomsjeksler (som ofte gror helt feil…)

Anonymkode: b46e1...3be

• Liker 1
Skrevet

Fake it til you make it 😊

Anonymkode: dc48c...be1

• Liker 2
Skrevet

Gjør som du selv vil, spiller det noen rolle om sladrekjerringene sier noe stygt?

Jeg synes det er feil å gå på akkord med seg selv bare for å tekkes giftige personer. Kanskje du ville gått bedre sammen med noen av de utstøtte? Snakk med dem og se om du kommer overens, kanskje dere kan få det trivelig sammen.

Det er ikke "Inga m/venner, tidligere mobbere" som skal bestemme hvordan dere skal ha det i gata.

Anonymkode: 84bfb...4f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fake it til you make it 😊

Anonymkode: dc48c...be1

En måte det ja.

Jeg selv orker ikke "vennegjenger" på den måten med en nabo/er, men å omgås av og til er greit. Eller ha en grei tone når man møtes tilfeldig.

Samtidig hater jeg sladder og snakking om andre. Er også drittlei av andre som legger seg borti hvordan jeg/min familie lever. Har ingen behov for å bli oppdatert om andre sitt liv....

Anonymkode: f005e...529

Skrevet

Den er lei..

Kan du snakke med mannen om det? Hvis han trives, mens du egentlig ønsker fred fra naboer kan ikke dere fordele dere litt, der han tar den sosiale plikt tiden i nabolaget, mens du gjør andre ting?

Anonymkode: 21257...2f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...