AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:26 #1 Skrevet fredag kl. 20:26 Noen som har brukt den? Hvordan var oppstarten? Hjalp den? Og hvordan var det å gå av igjen? Jeg vurderer å teste en liten dose samtidig som jeg får behandling av psykolog, men er veldig usikker! Anonymkode: 083e2...9d2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:24 #2 Skrevet lørdag kl. 15:24 Fluoksetin brukte jeg en periode for mange år siden. Følte den hjalp og begynte å virke ganske fort. Gikk av og på den et par ganger uten problem. Anonymkode: 9a730...19a 1
isw Skrevet lørdag kl. 16:09 #3 Skrevet lørdag kl. 16:09 Jeg har aldri brukt fluoksetin, men jeg har noen generelle betraktninger: Fluoksetin er et ganske mildt SSRI. I og med at halveringstiden er veldig lang, tar det lengre tid med opptrapping til du får effekt, men nedtrappingen er mye "snillere" og du slipper typisk seponeringsbivirkninger som støt i hodet. Du får også mindre angst under opptrapping enn med sterkere medikamenter. Effekten (når du når måldose) er som andre antidepressiva. Fluoksetin hemmer et enzym som bryter ned en del andre medisiner. Legen din bør være oppmerksom på dette hvis du bruker andre medisiner. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:07 #4 Skrevet lørdag kl. 17:07 Takk for svar, flere? Kanskje den ikke er så vanlig i Norge, men jeg liker at den ikke har vektøkning som bivirkning, og at den er lettere å gå av igjen. Anonymkode: 083e2...9d2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå