AnonymBruker Skrevet 11. september #1 Skrevet 11. september Inspirert av at Pisa-undersøkelsen: så står det ikke mye bedre til blant voksne. Slurv, digitale ordbøker, Ai, osv. ødelegger språket vårt, der selv journalister skriver dårlig og gjør språkblundere. Kom gjerne med eksempler på dårlig norsk i aviser eller andre steder det ikke passer seg å skrive feil! Anonymkode: ab13f...c7b 3
visp Skrevet 11. september #2 Skrevet 11. september Ikke akkurat feil språk, men når journalister bruker ordet "digg" så er det som å lese noens skoledagbok (den gang det fantes ). Misliker det ordet noe veldig! 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. september #3 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ai vi kaller det KI på norsk. Anonymkode: a6da7...55f 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. september #4 Skrevet 11. september Du har jo skrive- og språkfeil selv. Anonymkode: 4a223...d32 1
AnonymBruker Skrevet 12. september #5 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du har jo skrive- og språkfeil selv. Anonymkode: 4a223...d32 No jobbar nok ikkje TS i ei avis heller Anonymkode: fe4c2...506 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. september #6 Skrevet 12. september Jeg har ingen eksempler på stående fot, men har lagt merke til, og irritert meg kraftig over, det samme selv. Jeg har ved et par anledninger faktisk sendt klager til de aktuelle avisene når språket har vært helt hårreisende. Det virker ikke som det stilles krav til språkferdigheter hos journalister i det hele tatt lenger. Anonymkode: 36f46...e83
AnonymBruker Skrevet 12. september #7 Skrevet 12. september Mange journalister kan ikke forskjellen på sin / hans, merker det stadig. Anonymkode: 17c3e...910 2 1
Ibot Skrevet 12. september #8 Skrevet 12. september Husker ikke hvilken avis det var, men det ble skrevet at det norske folk saumfarte til blomsterbutikkene i forbindelse med kong Haralds død. 2
AnonymBruker Skrevet 12. september #9 Skrevet 12. september Jeg hører stadig oftere voksne som sier gidde(jidde) istedenfor ga-/v. Anonymkode: 3de50...1d1 1
AnonymBruker Skrevet 12. september #10 Skrevet 12. september Jeg leste nettopp en bok der det sto skinnskjegg i stedet for kinnskjegg. Og jeg er helt enig i at aviser og magasiner har mange skrivefeil. De skriver også ofte ufullstendige setninger, som er typisk SoMe-språk. Anonymkode: 6bbe1...642
AnonymBruker Skrevet 12. september #11 Skrevet 12. september Ja, jeg har blant annet sett mange tilfeller av feil bruk av hans/sine. I tillegg fikk jeg helt mark av alle TV2s utskremte reportere under dekningen av Kong Haralds død. De burde sendt noen som faktisk klarer å uttale navnet hans akkurat ved en slik anledning. Anonymkode: 68d7f...6a0
AnonymBruker Skrevet 14. september #12 Skrevet 14. september TV2 lagar seg nye uttrykk😂 Anonymkode: fe4c2...506 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #13 Skrevet 15. september Det aller verste er VGs Min Mote. Får spysmak i munnen av alle de hippe og kule engelske uttrykkene. Anonymkode: acb94...423 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #14 Skrevet 15. september Er "stikkskader" et nytt våpen? Anonymkode: 36f46...e83 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå