Gå til innhold

Balkongflagg som kan fires og heises

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bor i rekkehus og kan tenke meg å ha mulighet til å flagge ved forskjellige anledninger. Kan kjøpe et vanlig balkongflagg, men vil gjerne ha mulighet til å fire det ned til 'halv stang' også. Mener jeg har sett det, at folk har hatt balkongflagg på halv stang, men har ikke klart å finne ut hvor det evt. kan kjøpes?

Anonymkode: 926df...0b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ikke klar over at jeg kunne fire mitt flagg før kongen døde og jeg tok en titt på det. Flagget er festet til noen ringer på stanga. Løsner du på skruene som er på disse ringene kan du senke flagget og så feste skruene igjen i ønsket posisjon. Litt knotete, men jeg fikk det til. Sjekk om det er sånn på ditt også. Mitt er eldgammelt og helt ordinært, tror jeg har kjøpt det på obs eller extra eller noe sånt. 

• Liker 1
Skrevet

De som kan skrus ned er strengt tatt ikke godt nok etter min mening. Halv stang skal jo heises helt opp og ned igjen, og når man firer det skal det opp før det tas helt ned. Man kan selvfølgelig simulere det også med de som er skrudd fast men det blir for meg ikke en skikkelig heising og firing. Så jeg brukte ikke balkongflagget nå under kongesorgen, selv om jeg teknisk sett kunne skrudd det fast på halv stang.

Ønsker meg også et med snorer som faktisk kan heises og fires, men ikke funnet noe. Håper noen legger inn om de finner det 🙂

Anonymkode: b214c...846

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lag heller sørgeflor, mye enklere! Sørgefloren taes av når flaggene på flaggstenger heies til topps.

Anonymkode: a1dd4...28b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...