AnonymBruker Skrevet 10. september #1 Skrevet 10. september Tidligere fikk jeg eggedosisen stiv bare jeg pisket lenge nok, men de to siste gangene jeg har prøvd å piske eggedosis, har den vært rennende etter 15 min pisking på full guffe. Har ren og tørr bolle, og egget har ligget på benken en stund før pisking. Hva er det jeg gjør galt? Anonymkode: e30c9...b12
AnonymBruker Skrevet 10. september #2 Skrevet 10. september eggedosis skal jo ikke være stiv den er rennende Anonymkode: 05d60...bba 2 1
Sofakona Skrevet 10. september #3 Skrevet 10. september Eggedosis blir ikke stiv Egghvit blør stiv 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. september #4 Skrevet 10. september Men jeg er opplært i at den skal bli såpass stiv at man kan skrive "Ole", med tuppen på skaftet av en teskje. Godt mulig jeg blander med eggehvite🤦♀️😂 Ts Anonymkode: e30c9...b12
Sofakona Skrevet 10. september #5 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg er opplært i at den skal bli såpass stiv at man kan skrive "Ole", med tuppen på skaftet av en teskje. Godt mulig jeg blander med eggehvite🤦♀️😂 Ts Anonymkode: e30c9...b12 Har nok det
visp Skrevet 10. september #6 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg er opplært i at den skal bli såpass stiv at man kan skrive "Ole", med tuppen på skaftet av en teskje. Godt mulig jeg blander med eggehvite🤦♀️😂 Ts Anonymkode: e30c9...b12 Kan du skrive Per da?😂
AnonymBruker Skrevet 10. september #7 Skrevet 10. september Jeg bruker å piske eggehvitene først, og så blande inn plommene når hviten er stiv. Jeg lærte også å skrive "ole" med eggedosisen for å sjekke at den var dtiv nok 😊 Anonymkode: c0dc5...35a 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. september #8 Skrevet 10. september visp skrev (1 time siden): Kan du skrive Per da?😂 Nei det måtte være Ole, husker jeg heimkunnskapslæreren vår sa Ts Anonymkode: e30c9...b12 1
AnonymBruker Skrevet 10. september #9 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Men jeg er opplært i at den skal bli såpass stiv at man kan skrive "Ole", med tuppen på skaftet av en teskje. Godt mulig jeg blander med eggehvite🤦♀️😂 Ts Anonymkode: e30c9...b12 Det stemmer det med ole, men hvis det i der minste er antydninger til at det står OLE der så sier jeg Close enough, det ble bra det og 😅 Anonymkode: 8f868...2dd
AnonymBruker Skrevet 10. september #10 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bruker å piske eggehvitene først, og så blande inn plommene når hviten er stiv. Jeg lærte også å skrive "ole" med eggedosisen for å sjekke at den var dtiv nok 😊 Anonymkode: c0dc5...35a Det samme som meg, men i dag ble den flytende. Blir det stivt hver gang når du pisker eggehviten først? Ts Anonymkode: e30c9...b12
AnonymBruker Skrevet 10. september #11 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det stemmer det med ole, men hvis det i der minste er antydninger til at det står OLE der så sier jeg Close enough, det ble bra det og 😅 Anonymkode: 8f868...2dd Klarte halve O før det fløt sammen. Hva er trikset for å få eggedosisen sånn passe stiv da? Ts Anonymkode: e30c9...b12
AnonymBruker Skrevet 10. september #12 Skrevet 10. september Eggdosis skal blir tjukk og kremete ikke stiv. Anonymkode: 50fc5...35f 1
AnonymBruker Skrevet 10. september #13 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Klarte halve O før det fløt sammen. Hva er trikset for å få eggedosisen sånn passe stiv da? Ts Anonymkode: e30c9...b12 Jeg har i blant stått lenger enn 20 min altså, 20-25 hvertall og det gikk til slutt. Men går det ikke da kan det hende det var fett på noe. Når jeg skal piske eggehviter så gnir jeg en sitron skive over utstyret jeg skal bruke, da er det garantert fettfritt Anonymkode: 8f868...2dd
Fighter83 Skrevet 10. september #14 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Tidligere fikk jeg eggedosisen stiv bare jeg pisket lenge nok, men de to siste gangene jeg har prøvd å piske eggedosis, har den vært rennende etter 15 min pisking på full guffe. Har ren og tørr bolle, og egget har ligget på benken en stund før pisking. Hva er det jeg gjør galt? Anonymkode: e30c9...b12 Tenker du på pavlovabunn kanskje? 1
AnonymBruker Skrevet 10. september #15 Skrevet 10. september Det er ikke helt uvanlig det, tror det har med ferskheten på egga å gjøre og delvis luftfuktighet eller noe. Bestemor insisterte på at man ikke lager marengs eller eggedosisbaserte ting under hundedagene for da får man ikke piska opp eggene. De går fra ca slutten av juli til ca slutten av aigust så kanskje det var derfor? Man kan slite med kremfløten også mente hun men sistnevnte har jeg aldri opplevd. Anonymkode: cd44c...461
AnonymBruker Skrevet 10. september #16 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men jeg er opplært i at den skal bli såpass stiv at man kan skrive "Ole", med tuppen på skaftet av en teskje. Godt mulig jeg blander med eggehvite🤦♀️😂 Ts Anonymkode: e30c9...b12 Det er jeg også. Når jeg kan skrive Ola er eggedosisen ferdig. Jeg skriver ved å la det renne/dryppe fra vispen, så bokstavene ligger "oppå" resten. Anonymkode: 6b8c2...291
alfathealfa Skrevet 10. september #17 Skrevet 10. september Flere ting kan gjøre at eggedosis ikke blir «stiv» (nok til å skrive ole). For høy temperatur? Enten romtemperatur eller at man bruker en elektrisk visp som er kraftig og blir varm når den kjører. For lite eller for mye sukker så den ikke stabiliseres kan være en årsak. Fett i bollen. For kalde egg.
Grønnsaksvaffel Skrevet 11. september #18 Skrevet 11. september Jeg har lært at jo ferskere egg, jo lenger tar det før eggedosisen er tykk nok (til å skrive 8-tall).
AnonymBruker Skrevet 11. september #19 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Men jeg er opplært i at den skal bli såpass stiv at man kan skrive "Ole", med tuppen på skaftet av en teskje. Godt mulig jeg blander med eggehvite🤦♀️😂 Ts Anonymkode: e30c9...b12 Eggedosis skal bli så lite rennende at man kan skrive ole, men det er eggehvit som blir stivt Anonymkode: bb6a6...f12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå