AnonymBruker Skrevet 12. september #21 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (På 10.9.2026 den 20.26): Kopper har jo ulik størrelse, og jeg går ut ifra at det er kaffekopper det er snakk om. Jeg liker å forholde meg til dl, ts og ss, og når det er oppskrifter der det står 2/3 kopp sukker, 1/2 kopp melk, 3/4 dels kopp smeltet smör, så blir jeg forvirret og målene blir ikke riktige. Finnes det et standardmål for hvor mye en kopp er? Anonymkode: d722e...a1c når det brukes Kopp som målenhet er det også et signal på at det ikke er så nøye på grammet. en annen ting er - hvor i all verden finnes oppskrifter med "kopp"? gamle kilder? eller noe fra USA? Anonymkode: f125d...0e3
AnonymBruker Skrevet 12. september #22 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): når det brukes Kopp som målenhet er det også et signal på at det ikke er så nøye på grammet. en annen ting er - hvor i all verden finnes oppskrifter med "kopp"? gamle kilder? eller noe fra USA? Anonymkode: f125d...0e3 Oppskrifter fra Nordvestlandet som kommer fra eldre husmødre. En norsk kopp er ikke det samme som en amerikansk cup. Ts Anonymkode: d722e...a1c
AnonymBruker Skrevet 13. september #23 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (På 10.9.2026 den 20.59): spiller ingen rolle så lenge du bruker samme koppen på alt. da blir forholdet mellom ingrediensene riktig. Anonymkode: 05a08...522 Nettopp det er et poeng. Så lenge forholdet mellom er korrekt så kan det være et kg eller en kopp, spiller ingen rolle. Anonymkode: 9a8e1...023 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #24 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (15 timer siden): Oppskrifter fra Nordvestlandet som kommer fra eldre husmødre. En norsk kopp er ikke det samme som en amerikansk cup. Ts Anonymkode: d722e...a1c Da er det 1,5, spurte min 80 år gamle nabo og hun sa det er liten kopp på ca 1,5. Anonymkode: a9772...750
AnonymBruker Skrevet 13. september #25 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Da er det 1,5, spurte min 80 år gamle nabo og hun sa det er liten kopp på ca 1,5. Anonymkode: a9772...750 Takk🙂 Ts Anonymkode: d722e...a1c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå