Gå til innhold

Katt og balkong?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har ikke katt, og skal ikke ha katt.

Men jeg lurer på om man kan ha innekatt på balkong uten høy netting rundt hele? Altså, at det er tett opptil en meter eller så, og åpent over.

Er katter smarte nok til å skjønne at de ikke kan hoppe opp? 
(Også med tanke på at rekkverket ikke har  bred kant, ettersom jeg vet de har god balanse).

Anonymkode: 833a9...868

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal aldri ha katt løs på balkong over høy 1. etg. Og selv med høy eller lav 1. etc så kan jo en katt stikke av, men mindre risiko for fallskade. 

Du må nette inn balkongen. De vil forsøke å hoppe opp, og da skal det lite til for at de faller. Ufattelig mange eiere som har mistet katten på denne grusomme måten, så ALLTID SIKRE. 

Anonymkode: 71f91...8b6

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man skal aldri ha katt løs på balkong over høy 1. etg. Og selv med høy eller lav 1. etc så kan jo en katt stikke av, men mindre risiko for fallskade. 

Du må nette inn balkongen. De vil forsøke å hoppe opp, og da skal det lite til for at de faller. Ufattelig mange eiere som har mistet katten på denne grusomme måten, så ALLTID SIKRE. 

Anonymkode: 71f91...8b6

Det var det jeg lurte på. Om de var smarte nok til å holde seg innenfor. Ikke med tanke på å stikke av (den er rimelig åpenbar), men med tanke på å falle høyt.

Men jeg må ikke nette inn noe som helst da😊Takk for svar!! 

• Liker 1
Skrevet

Nabokatta balanserte gjerne på et smalt balkongrekkverk i fjerde etasje, eller satt og solte seg på kanten utenfor vinduet, så nei, så smarte er de ikke...

Skrevet
Daria skrev (7 timer siden):

Nabokatta balanserte gjerne på et smalt balkongrekkverk i fjerde etasje, eller satt og solte seg på kanten utenfor vinduet, så nei, så smarte er de ikke...

Ble den skadet, eller gjorde den dette i årevis??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...