AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:05 #1 Skrevet torsdag kl. 07:05 Jeg leser på nettet at det er mange c/o-faktorer , altså andre tilskudd man må ta samtidig hvis man skal ha d-vit tilskudd. Men hvorfor sier aldri legene noe om det? Jeg strever med å ta tilskudd fordi jeg er veldig sensitiv for alt, så blir litt fortvilet hvis jeg må kyle innpå med magnesium og sink og masse annet i tillegg til d-vit (som er lavt) noen som kan noe om dette med om man må ta alle co/faktorenee? Anonymkode: c5cdf...eec 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:12 #2 Skrevet torsdag kl. 07:12 Jeg har normale verdier ift referanse, men tar 3200IU daglig, sammen med 100 mcg k2 i mk7-form og en kapsel magnesium. Dette for best mulig opptak. Og å få vitaminer i vev, og ikke blodårer. Sorry sikkert dårlig forklaring, men slik gjør jeg det. Men leser ofte om andre som følger helt andre protokoller, så jeg har ingen fasit. Lurer igrunn på det samme selv😂🫣 Anonymkode: a7177...723
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:16 #3 Skrevet torsdag kl. 07:16 Kostilskudd funket ikke på meg i over 10 år!? Jeg måtte begynne å sole meg og fikk endelig normalt vitamin d nivå... Anonymkode: cb3e5...43d 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:17 #4 Skrevet torsdag kl. 07:17 Det viktigste er at du ikke tar d vitamin på tom mage, d vitamin trenger litt fett for optimalt opptak. Jeg tar det etter frokost, og har fine verdier. Anonymkode: 55522...3e2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:19 #5 Skrevet torsdag kl. 07:19 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg leser på nettet at det er mange c/o-faktorer , altså andre tilskudd man må ta samtidig hvis man skal ha d-vit tilskudd. Men hvorfor sier aldri legene noe om det? Jeg strever med å ta tilskudd fordi jeg er veldig sensitiv for alt, så blir litt fortvilet hvis jeg må kyle innpå med magnesium og sink og masse annet i tillegg til d-vit (som er lavt) noen som kan noe om dette med om man må ta alle co/faktorenee? Anonymkode: c5cdf...eec Jern øker opptaket av d vitamin. Så jeg tar jern og d vitamin. Har endelig økt mitt nivå. Anonymkode: fcc4b...ba0
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:20 #6 Skrevet torsdag kl. 07:20 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men hvorfor sier aldri legene noe om det? Legene har (ofte, ikke alltid) (nesten) ingen kunnskap om vitaminmangel. Anonymkode: 1cc0e...945 3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:21 #7 Skrevet torsdag kl. 07:21 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det viktigste er at du ikke tar d vitamin på tom mage, d vitamin trenger litt fett for optimalt opptak. Jeg tar det etter frokost, og har fine verdier. Anonymkode: 55522...3e2 Kolestrol hjelper å omdanne vitamin d. Spis meierismør med tilskuddet. Anonymkode: cb3e5...43d 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:34 #8 Skrevet torsdag kl. 07:34 Men er det farlig eller dumt på noen måte å kun ta tilskudd av VItamin D, for å få opp det nivået? Anonymkode: c5cdf...eec
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:10 #9 Skrevet torsdag kl. 08:10 Jeg tar det også sammen med mat. Bare følg instruksjon fra legen og ta det sammen med vanlig, sunn og variert mat. Legen sier ikke noe om andre tilskudd fordi det ikke er nødvendig. Du kommer til å få opp nivåene dine helt fint. Det står mye rart og "hundre regler" om dette på nett fordi de enten har en åpen eller (like vanlig) skjult tilknytning til bedrifter som selger tilskudd. Anonymkode: 87a01...95e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:43 #10 Skrevet torsdag kl. 08:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Legene har (ofte, ikke alltid) (nesten) ingen kunnskap om vitaminmangel. Anonymkode: 1cc0e...945 Leger har lite kunnskap generelt,min mannlige lege måtte google testosteron.Da byttet jeg lege. Anonymkode: 1e2fd...d31 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:46 #11 Skrevet torsdag kl. 08:46 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leger har lite kunnskap generelt,min mannlige lege måtte google testosteron.Da byttet jeg lege. Anonymkode: 1e2fd...d31 Jeg syns det er vanskelig hvis man må finne all info på nettt på egenhånd for å gjøre ting som er forsvarlig Anonymkode: c5cdf...eec
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:49 #12 Skrevet torsdag kl. 11:49 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men er det farlig eller dumt på noen måte å kun ta tilskudd av VItamin D, for å få opp det nivået? Anonymkode: c5cdf...eec Nei. Ikke farlig. I verste fall får du bare dårligere effekt enn du kunne ha hatt. Anonymkode: 780c8...9d1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:02 #13 Skrevet torsdag kl. 12:02 Det bedre å ta dem under ikke optimale forhold enn droppe det fullstendig. Ikke alt må optimalisere. Anonymkode: 1a504...4b5 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:01 #14 Skrevet torsdag kl. 13:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Ikke farlig. I verste fall får du bare dårligere effekt enn du kunne ha hatt. Anonymkode: 780c8...9d1 Ok så det tapper ikke kroppen for andre viktige ting? Føler det er det jeg har hørt Anonymkode: c5cdf...eec
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:14 #15 Skrevet torsdag kl. 15:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok så det tapper ikke kroppen for andre viktige ting? Føler det er det jeg har hørt Anonymkode: c5cdf...eec Nei man MÅ ikke ta andre tilskudd sammen med D vitamin og det tapper deg ikke tom for andre viktige ting. Er som å være ekstra i solen eller spise litt mer fisk. D-vitamin hjelper heller med å ta opp annet, bl.a. Kalsium. Så den stjeler ingenting fra deg. Mulig du har hørt det i forbindelse med noen som tar ekstremt høye doser over lang tid, så du må ikke tro alt du tror du har hørt😅 Anonymkode: 74493...4c6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:41 #16 Skrevet torsdag kl. 16:41 9 hours ago, AnonymBruker said: Men er det farlig eller dumt på noen måte å kun ta tilskudd av VItamin D, for å få opp det nivået? Anonymkode: c5cdf...eec Nei. Man må ta veldig store doser av D-vitamin over lang tid før man får noen symptomer Anonymkode: b1e6e...c14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå