AnonymBruker Skrevet i går, 06:09 #1 Skrevet i går, 06:09 Var på intervju forrige uke. De skulle være ferdig med alle nå igår, og forventa å lande på noe denne uka her. Følte det gikk bra? Spurte om referanser og oppsigelsestid? Men referanser er ikke ringt? Anonymkode: 5ef32...cc1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:03 #2 Skrevet i går, 08:03 Selvsagt hadde det vært et bedre tegn hvis de hadde kontaktet referanser, men det er for tidlig å legge noen fortolkninger i det ennå. Medregnet arbeidsdagen i dag er det to dager igjen av denne uka. Vi er altså bare litt over halvveis. Det kan hende de har referanseintervjuer i dag. Det kan også hende at de har fått en forsinkelse i prosessen pga noe uforutsett. Hva du enn gjør: ikke ring og spør, med mindre du har et reelt behov for å vite det. F.eks hvis du har et annet jobbtilbud samtidig. Anonymkode: 0a4d7...980 2
AnonymBruker Skrevet i går, 08:04 #3 Skrevet i går, 08:04 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var på intervju forrige uke. De skulle være ferdig med alle nå igår, og forventa å lande på noe denne uka her. Følte det gikk bra? Spurte om referanser og oppsigelsestid? Men referanser er ikke ringt? Anonymkode: 5ef32...cc1 Spør du oss om det gikk bra og om de spurte om referanser og oppsigelsestid og om referansene er ringt? Innen neste intervju bør du lære deg å uttrykke deg klart og tydelig, slik at man vet hva det er du spør om. Anonymkode: 954f7...7ba
AnonymBruker Skrevet i går, 08:05 #4 Skrevet i går, 08:05 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan hende de har referanseintervjuer i dag. Det kan også hende at de har fått en forsinkelse i prosessen pga noe uforutsett. Anonymkode: 0a4d7...980 Det kan også hende de ikke ringer referanser. Man ringer kun når man vurderer å ansette noen. Anonymkode: 954f7...7ba
AnonymBruker Skrevet i går, 08:08 #5 Skrevet i går, 08:08 Det er ikke alltid slik at de ringer alle referansene. Hvor mange er innkalt til intervju? Min erfaring er at de kun ringer de som ligger øverst på lista (av kandidatene) Feks nr. 1,2 og 3. Anonymkode: a6ba1...e9b
AnonymBruker Skrevet i går, 09:32 #6 Skrevet i går, 09:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan også hende de ikke ringer referanser. Man ringer kun når man vurderer å ansette noen. Anonymkode: 954f7...7ba Det trodde jeg kom ganske klart fram fra det første jeg skrev, og som du valgte å ta vekk fra sitatet. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke alltid slik at de ringer alle referansene. Hvor mange er innkalt til intervju? Min erfaring er at de kun ringer de som ligger øverst på lista (av kandidatene) Feks nr. 1,2 og 3. Anonymkode: a6ba1...e9b Enig; de ringer sjelden eller aldri referansene til alle som har vært på intervju. Det er bortkastet tid og energi å gjøre referanseintervju for de kandidatene som er uaktuelle etter intervjuet. Og til TS: ikke bli lei deg hvis du ikke blir ansatt selvom du har gjort et godt intervju. De ville snakke med deg, og da var du i utgangspunktet interessant for dem. Andre kandidater kan ha hatt mer å selge seg inn med, og hvem andre som søker en jobb får du ikke gjort noe med. Anonymkode: 0a4d7...980 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:05 #7 Skrevet i går, 10:05 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det trodde jeg kom ganske klart fram fra det første jeg skrev, og som du valgte å ta vekk fra sitatet. Anonymkode: 0a4d7...980 Ok, men det gjorde det altså ikke. Virket for meg som du tok det som en selvfølge at de kom til å ringe, og dermed at alt annet måtte være forsinkelser. Anonymkode: 954f7...7ba
AnonymBruker Skrevet i går, 10:12 #8 Skrevet i går, 10:12 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Var på intervju forrige uke. De skulle være ferdig med alle nå igår, og forventa å lande på noe denne uka her. Følte det gikk bra? Spurte om referanser og oppsigelsestid? Men referanser er ikke ringt? Anonymkode: 5ef32...cc1 Senk skuldrene, og gi dem tid til å finne ut av det. At de ikke har ringt referanser betyr ingenting. Ikke ring for å etterlyse svar! Anonymkode: 10b13...180
AnonymBruker Skrevet i går, 17:31 #9 Skrevet i går, 17:31 Skulle jo få svar nå? Eller senest imorgen? Det er jo ikke et godt tegn å ikke ha fått svar? Anonymkode: 5ef32...cc1
TomKrus Skrevet i går, 17:36 #10 Skrevet i går, 17:36 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skulle jo få svar nå? Eller senest imorgen? Det er jo ikke et godt tegn å ikke ha fått svar? Anonymkode: 5ef32...cc1 Igjen det er verken negativt eller positivt, en ansettelsesprosess kan ta tid, ofte lengre en de forespeiler.
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Skrevet 12 timer siden Veldig frustrerende med ventetid Anonymkode: 5ef32...cc1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Veldig frustrerende med ventetid Anonymkode: 5ef32...cc1 Kaller du et par dager for frustrerende ventetid? Prøv å vente i 5 måneder, slik jeg gjorde. Og enda fikk jeg jobben. Som tidligere rekrutterer er det enda mer frustrerende med utålmodige jobbsøkere som ikke kan vente noen dager, gjerne over fristen, og så begynner å ringe å etterlyse svar. Ikke vær en sånn en. Mitt tips. Anonymkode: 10b13...180
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #13 Skrevet 8 timer siden De var ferdig med intervjuene i går? De har sannsynligvis ventet med å kontakte referansene til alle har vært til intervju, for å plukke ut de som er mest aktuelle til å gå videre. Anonymkode: 9f4c9...f15
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå