Hopp Skrevet 9. september #1 Skrevet 9. september Noen som har gode argumenter for å bruke Bulder bank ift Sbanken ?
AnonymBruker Skrevet 9. september #2 Skrevet 9. september Bruke dem til hva? Og hvorfor står valget kun mellom to banker? Anonymkode: 86d29...c4d
AnonymBruker Skrevet 9. september #3 Skrevet 9. september Jeg bruker Bulder som dagligbank, brukte Sbanken før. Jeg valgte ut i fra brukervennlighet, gebyrer og generell kundesørvis. Vurderte selvsagt også andre banker, men Bulder scoret høyest på disse tre kriteriene ut i fra hva jeg kunne finne. Boliglånet har jeg i lokalbanken. Anonymkode: 5e176...eb2
AnonymBruker Skrevet 9. september #4 Skrevet 9. september Jeg droppet Sbanken da de ble slukt av DNB som la ned nettbanken. Men jeg byttet til Obos-banken. Grei dagligbank, får litt rente på lønnskonto og gratis kort som Obos-medlem. Så sparte noen hundrelapper i året på byttet. Anonymkode: 93522...0ff 2
AnonymBruker Skrevet 9. september #5 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg droppet Sbanken da de ble slukt av DNB som la ned nettbanken. Men jeg byttet til Obos-banken. Grei dagligbank, får litt rente på lønnskonto og gratis kort som Obos-medlem. Så sparte noen hundrelapper i året på byttet. Anonymkode: 93522...0ff Samme grunn til at jeg forlot Sbanken. Har null tillit til DNB. Gikk over til både OBOS-banken (er medlem der) og Bulder. Ser at det er Bulder jeg bruker til daglig. Har også rammelånet mitt der. Mener å huske at OBOS-banken ikke hadde tilbud på den type lån. Anonymkode: 555ca...ee2
thjelp21992 Skrevet 9. september #6 Skrevet 9. september Sbanken er bare DnB. Så velg Bulder bank. de har bedre app.. og samme priser som Sbanken når det kommer til lån ? eller så vil jeg anbefalt Sparebank 1 hvis du skal ha en vanlig brukskonto 1
newman01 Skrevet 10. september #7 Skrevet 10. september Bulder og Sbankens rente er rimelig like. Sbanken har 5,15% nå, Bulder har 5,17%. Man får kundeutbytte i Bulder, så det er ganske gledelig. Fikk 15'194kr i utbytte for 2025. Appen til Bulder er veldig oversiktlig, og jeg synes kundeservice fungerer bra,
AnonymBruker Skrevet 10. september #8 Skrevet 10. september Jeg liker Bulder veldig godt. Forlot Sbanken da dnb slukte de. Kundeutbytte er veldig kjekt. Renter som utbetales månedlig, kundeservicen har jeg ikke noe å si på. Får svar raskt av en person. Jeg bor i gokk så får ikke mulighet til å sjekke boliglån i bulder, men det er greit for jeg har boliglånet i spk som svært få (om noen) kan matche når det kommer til rente. Anonymkode: 67264...28f
Myrmica Skrevet 10. september #9 Skrevet 10. september Har ingen gode argumenter akkurat, men bytta fordi jeg IKKE ville være kunde hos DNB. Nå har jeg alt unntatt høyrentekonto i Bulder, fungerer utmerket synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 10. september #10 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Samme grunn til at jeg forlot Sbanken. Har null tillit til DNB. Anonymkode: 555ca...ee2 Det er fortsatt en gåte hvorfor de kjøpte opp Sbanken uten å overta de bedre løsningene for både nettbank og app. Man kan jo forstå de vil sluke en konkurrent som stadig ble kåret til beste bank, der DNB lå i motsatt ende av skalaen. Men hvorfor da ikke ta med på kjøpet de tingene som gjorde at Sbanken var populære? Blir som om et fotballag kjøper motstanderens toppscorer, og setter ham på benken. Legge ned nettbank og bare ha app var dealbreakeren for meg, men når man i tillegg bytter ut Sbankens bedre app med sin egen dårlige variant... jeg er overrasket over at de fortsatt beholder navnet. Er vel bare samme greia med to ulike navn nå. Anonymkode: 93522...0ff 1
newman01 Skrevet 10. september #11 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er fortsatt en gåte hvorfor de kjøpte opp Sbanken uten å overta de bedre løsningene for både nettbank og app. Man kan jo forstå de vil sluke en konkurrent som stadig ble kåret til beste bank, der DNB lå i motsatt ende av skalaen. Men hvorfor da ikke ta med på kjøpet de tingene som gjorde at Sbanken var populære? Blir som om et fotballag kjøper motstanderens toppscorer, og setter ham på benken. Legge ned nettbank og bare ha app var dealbreakeren for meg, men når man i tillegg bytter ut Sbankens bedre app med sin egen dårlige variant... jeg er overrasket over at de fortsatt beholder navnet. Er vel bare samme greia med to ulike navn nå. Anonymkode: 93522...0ff Jeg syntes også det var rart av DNB. Jeg hadde skjønt om de brukte 11 milliarder på å kjøpe den digitale plattformen og flytte alle DNB-kunder over på Sbankens digitale plattform. Som bonus ble man kvitt en konkurrent hvor alle de gamle Sbanken-kundene ble flyttet over til DNBs gamle drittplattform. Men her kastet de alt det gode i søpla og flyttet Sbanken-kundene over til DNB-dritten istedet...? 2
thjelp21992 Skrevet 10. september #12 Skrevet 10. september (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er fortsatt en gåte hvorfor de kjøpte opp Sbanken uten å overta de bedre løsningene for både nettbank og app. Man kan jo forstå de vil sluke en konkurrent som stadig ble kåret til beste bank, der DNB lå i motsatt ende av skalaen. Men hvorfor da ikke ta med på kjøpet de tingene som gjorde at Sbanken var populære? Blir som om et fotballag kjøper motstanderens toppscorer, og setter ham på benken. Legge ned nettbank og bare ha app var dealbreakeren for meg, men når man i tillegg bytter ut Sbankens bedre app med sin egen dårlige variant... jeg er overrasket over at de fortsatt beholder navnet. Er vel bare samme greia med to ulike navn nå. Anonymkode: 93522...0ff newman01 skrev (36 minutter siden): Jeg syntes også det var rart av DNB. Jeg hadde skjønt om de brukte 11 milliarder på å kjøpe den digitale plattformen og flytte alle DNB-kunder over på Sbankens digitale plattform. Som bonus ble man kvitt en konkurrent hvor alle de gamle Sbanken-kundene ble flyttet over til DNBs gamle drittplattform. Men her kastet de alt det gode i søpla og flyttet Sbanken-kundene over til DNB-dritten istedet...? DNB sin ledelse er veldig rar.. Husker sbanken før oppkjøpet, så oversiktlig nettbank og mobil app, selv 10 år siden. DnB sine tjenster og tilbud er så elendige, det er bare flaut.. DnB tilbyr ikke engang egne automater, men flere mindre banker gjør det lol. Sparebank1 har mye bedre brukeropplevelse, også har du banker som builder for høyrente sparing eller kanskje lån. Uansett, håper folk bytter fra DnB, bare se på deres google reviews på ulike kontorene, som det finnes kun 3 stykk i hele landet.. pr idag.. Lol største banken forresten.. Endret 10. september av thjelp21992 1
newman01 Skrevet 10. september #13 Skrevet 10. september thjelp21992 skrev (10 minutter siden): Sparebank1 har mye bedre brukeropplevelse, også har du banker som builder for høyrente sparing eller kanskje lån. Uansett, håper folk bytter fra DnB, bare se på deres google reviews på ulike kontorene, som det finnes kun 3 stykk i hele landet.. pr idag.. Lol største banken forresten.. Bulder har ikke spesielt høy rente... 4,21% etter hva jeg husker. Fikk 5% på en 3mnd fastrenteavtale for etpar uker siden i Bluestep
AnonymBruker Skrevet 10. september #14 Skrevet 10. september Hadde S-banken før. Da var de både rimelige og greie. Det har endret seg, så når jeg skulle søke boliglån byttet jeg til en mindre, lokal bank. De er mye bedre på kundeservice og jeg fikk høyere lån der. Bulder kom litt etterpå og de hadde bedre rente, så jeg flyttet huslånet dit, men beholdt ellers kontoen i lokalbanken. DnB har vært dårlige i mange år. Anonymkode: 1de02...52b
newman01 Skrevet 10. september #15 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): DnB har vært dårlige i mange år. Anonymkode: 1de02...52b Noen kostnader må man kutte når man skal gå med en milliard i uka i overskudd
AnonymBruker Skrevet 10. september #16 Skrevet 10. september Jeg skiftet fra S-banken til Bulder da DNB overtok. Var veldig fornøyd med S-banken tidligere, men Bulder er nå så enkel og grei å forholde seg til. Veldig bra, minner litt om S-banken da jeg gikk over til dem for mange år siden. Anonymkode: a3f7f...6c2
AnonymBruker Skrevet 10. september #17 Skrevet 10. september Bare å holde seg unna S-Banken.. Det har ingenting med det S-Banken en gang var. Kan anbefeale Bulder (Hvis app er bra nok) og BN Bank. Anonymkode: 7c46e...8f4
AnonymBruker Skrevet 11. september #18 Skrevet 11. september Droppa S-banken da DNB kjøpte dem opp. Bulder er min daglige bank. Har en konto hos Sr-banken også, men det er mer for regninger osv. Liker Bulder godt jeg Anonymkode: 37fb6...918 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå