AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:33 #1 Skrevet onsdag kl. 08:33 Jeg startet som nybegynner med løping i sommer, og har jevnt og trutt jobbet meg opp til litt og litt til lengre løpeturer.(selv om de fortsatt er korte) Vil ta det sakte og unngå skade. ( totalt 10 min oppvaring/nedjogg kommer i tillegg). MÅlet i første omgang er å tilvenne sener, ledd og muskler til løpingen. Trener litt løpsspesifikk styrke et par dager i uken etter løpingen. (tåhev osv) Baserer meg på å øke med omtrent 10% varighet på løpingen pr uke og har satt opp et lite program for meg selv. Økt 1 eller 2 kan gjøres om til terskelintervaller for variasjon. Ellers rolige sone1 turer.. Ukenummer, varigheten på ukens tre økter, og total tid løping pr uke. De grønne ukene er uker med litt mindre løping som jeg fikk anbefalt å gjøre. Anonymkode: a2c0d...1ab
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:42 #2 Skrevet onsdag kl. 11:42 Ja, ser hvertfall ut som en jevn og rolig økning det Hva er målet ditt med løpingen da? Anbefaler å chat gpt for program! Anonymkode: f0582...79a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:00 #3 Skrevet onsdag kl. 12:00 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, ser hvertfall ut som en jevn og rolig økning det Hva er målet ditt med løpingen da? Anbefaler å chat gpt for program! Anonymkode: f0582...79a Ja, det er en rolig øking! 🙂Har brukt pålitelige kilder i kombinasjon med chat gpt . Mitt første mål er å bygge muskler, sener og ledd trygt opp til å tåle løpeturer på en time. og bruke den herdingen til å jobbe mer med å øke fart, kjøre noen effektive intervaller. Så tenker jeg om jeg klarer det så er det et godt utgangspunkt for trene meg opp til feks halvmaraton i 2027 Jeg lurer på hva vintermånedene kan bringe, her er det jævlig kaldt og mye snø, så spørs om det blir mye inne på mølle en periode, og om det blir en periode bare å vedlikeholde opparbeidet løpeform Anonymkode: a2c0d...1ab
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:33 #4 Skrevet onsdag kl. 20:33 Hvis målet er å bygge muskler, kombinerer du det da med styrketrening? Anonymkode: ef3ae...3b9
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (På 9.9.2026 den 14.00): Ja, det er en rolig øking! 🙂Har brukt pålitelige kilder i kombinasjon med chat gpt . Mitt første mål er å bygge muskler, sener og ledd trygt opp til å tåle løpeturer på en time. og bruke den herdingen til å jobbe mer med å øke fart, kjøre noen effektive intervaller. Så tenker jeg om jeg klarer det så er det et godt utgangspunkt for trene meg opp til feks halvmaraton i 2027 Jeg lurer på hva vintermånedene kan bringe, her er det jævlig kaldt og mye snø, så spørs om det blir mye inne på mølle en periode, og om det blir en periode bare å vedlikeholde opparbeidet løpeform Anonymkode: a2c0d...1ab Jeg begynte løpe ute i vinter, jeg hadde droppet det fordi jeg trodde jeg kom til å fryse ihjel. Men det gikk overraskende bra! Jeg svetter veldig, så jeg må holde ett jevnt nok tempo til at jeg ikke må stoppe hvis det er minusgrader. Jeg blir fort kald om jeg stopper og er søkkvåt 😅 men jeg løper i både snø og regn nå, og ned til -15. Jeg løper kortere turer enn på sommer, men det er faktisk deilig og friskt løpe på vinter 😁 Jeg synes det er verre løpe mellom 0 og 5 plussgrader, enn når det nærmer seg -10. Bruker terrengsko eller pigger hvis det er snø eller is. Vintertights og softshell jakke. Holder til rett utenfor Oslo, men en god del mer snø her. Løper på juleferie og helgetur til Troms også, betraktelig mer snø 😆 Programmet skal jeg ikke uttale meg om, jeg har aldri brukt programmer. Anonymkode: 3c5a9...356 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå