Gå til innhold

Pellets i kattedo?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på jakt etter kattesand som ikke stinker etter hvert dobesøk og som ikke strør seg rundt hele huset med poter og pels. Ser mange skryter av pellets på utenlandske sosiale media. Noen som har erfaring? Og hvilken type kattedo er best?

Anonymkode: 1e564...a69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt pellets i flere år, men sluttet fordi kattene ikke likte/gadd å grave ned bæsjen. Bæsj lå alltid på toppen av doen og det stinket helt jævlig. Ikke noe problem når jeg var hjemme, da kunne jeg jo bare kaste bæsjen i do, men om jeg var på jobb eller ute kom jeg hjem og stanken var ikke hyggelig.

Det lukta aldri av urin, og jeg var veldig fornøyd med det. Kattene godtok pellets uten problemer.

Vi brukte både spesiell pellets do men også vanlig kattedo hvor vi byttet pelletsen ofte. Starter med pellets spesielt for katter, men gikk over til vanlige fyrings pellets etter hvert. UTROLIG billig i forhold til kattesand. 

Mitt råd er helt klart å prøve! 

Anonymkode: 91f0c...6b3

AnonymBruker
Skrevet

Bruk PeeWee kattedo om du skal bruke pellets. Men du bør også sikkert se litt på årsaken til at kattedoen lukter, jeg har ingen tro på at dette løses med Pellets.  Dårlig mat gjerne kun basert på tørrfor er oppskrift på bæsj som lukter forferdelig. For lite kattesand (folk bruker som regel alt for lite) gjør at urinen ikke absorberer i sanden slik den skal, og da lukter sanda mer. I tillegg til gammel urin i blæra til katten lukter også stramt, og de fleste katter er ikke så hydrere som de bør. Om man er slapp med rengjøringen av doen så vil det også lukte. Spesielt ved bruk av Pellets..

Anonymkode: 2fe19...97e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har brukt pellets i flere år, men sluttet fordi kattene ikke likte/gadd å grave ned bæsjen. Bæsj lå alltid på toppen av doen og det stinket helt jævlig. Ikke noe problem når jeg var hjemme, da kunne jeg jo bare kaste bæsjen i do, men om jeg var på jobb eller ute kom jeg hjem og stanken var ikke hyggelig.

Det lukta aldri av urin, og jeg var veldig fornøyd med det. Kattene godtok pellets uten problemer.

Vi brukte både spesiell pellets do men også vanlig kattedo hvor vi byttet pelletsen ofte. Starter med pellets spesielt for katter, men gikk over til vanlige fyrings pellets etter hvert. UTROLIG billig i forhold til kattesand. 

Mitt råd er helt klart å prøve! 

Anonymkode: 91f0c...6b3

Kattebæsj skal IKKE i vårt avløpssystem uansett hva det står på pakka til pelletsleverandøren!!! 

Anonymkode: 2fe19...97e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...