Gå til innhold

"Motsatt " utfordringer ang julefeiring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser mange innlegg der ny partner er lei seg for å ikke bli inkludert i ny partners julefeiring med barn og x kone/ familien. 

Jeg har en litt "motsatt " utfordringer. Min partner vil så veldig gjerne ha meg med ( noe som selvsagt er veldig hyggelig!!).

Jeg har absolutt ikke lyst....har lyst å feire på min måte.  Vi har vært sammen i 3 år,så nå mener min kjære at der absolutt er på tide 🥰

Alle går godt overens, så det er avklarte x forhold. 

Men det sitter laaaang inne altså 🤣

Anonymkode: 8e84c...47d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Leser mange innlegg der ny partner er lei seg for å ikke bli inkludert i ny partners julefeiring med barn og x kone/ familien. 

Jeg har en litt "motsatt " utfordringer. Min partner vil så veldig gjerne ha meg med ( noe som selvsagt er veldig hyggelig!!).

Jeg har absolutt ikke lyst....har lyst å feire på min måte.  Vi har vært sammen i 3 år,så nå mener min kjære at der absolutt er på tide 🥰

Forstår deg godt. Var på samme måte for min del, men her var det som nå er min kone forståelsesfull for at jeg ikke ville være med. Så de to første julene etter at vi hadde blitt sammen feiret vi ikke i lag. Det er ikke noe galt med noen involverte parter, men kan ikke tenke meg å bruke julaften sammen med eksen til kona. 

Anonymkode: 83469...580

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Forstår deg godt. Var på samme måte for min del, men her var det som nå er min kone forståelsesfull for at jeg ikke ville være med. Så de to første julene etter at vi hadde blitt sammen feiret vi ikke i lag. Det er ikke noe galt med noen involverte parter, men kan ikke tenke meg å bruke julaften sammen med eksen til kona. 

Anonymkode: 83469...580

Tusen takk, føler det akkurat sånn! Tenker også at han skal få slippe å ha meg der, så han får en fin feiring. Ingen sjalusi der som du skjønner 😅  ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er voksen nå. Da må man noen ganger fire på krav for hvordan man ønsker å feire blant annet jul. 

Anonymkode: 0254f...71d

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg veldig godt, ts. Selv om jeg kunne tenke meg å feire jul med partner og hans barn, har jeg svært lite lyst til å feire jul med eksen til mannen. Jeg kan godt tenke meg å finne felles kompromiser med partner, slik at vi begge får feire jul med de tradisjonene vi ønsker og er vant med. Men feirer vi sammen, blir det jul på hans og hennes måte og kun med deres tradisjoner. 

Anonymkode: 66651...4f5

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Ellah
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde aldri gått for oss. Eksen ville at vi skulle feire jul som vanlig mtp barna. Jeg sa nei, er det over så er det over. Vi leker ikke kjernefamilie lenger, den er ødelagt. Ny partner og vi feirer jul sammen. Barna er annethvert år med meg og annethvert år med faren. Hadde ALDRI satt mine føtter inn i huset til eksen for å feire jul med han og hans nye kone eller de hadde kommet til oss for å feire jul. En plass går grensen. Og som utenforstående så skjønner jeg deg godt ts. Uansett om intensjonen er at det skal bli god stemning eller ingen sjalusi, så vet man aldri hva som kan skje i slike settinger. Hadde vært ærlig og sagt at du ikke er klar for dette, ennå. Det er du som kjenner på det og det bør han respektere. I så fall om dere gjør det, bør han trygge deg på at du blir hørt om du vil forlate julefeiringen uansett årsak. At det er greit viss det blir for mye for deg. Kjenn din grense og stå for det. 

Anonymkode: 8cf06...afc

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg forstår deg, samtidig må man bli voksen på et tidspunkt og innse at familieforhold endrer seg. Her vil min far og hans kone tviholde på å feire julaften med hans og hennes barn annenhver gang som da jeg var barn/ungdom, men alle vi barna er jo voksne nå med egne barn (mange av dem voksne igjen), egne familier osv.

Anonymkode: 95abb...a5f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Har dere barn? Skal dere få barn?

AnonymBruker
Skrevet

Vi er voksne, med voksne barn og hun har 2 barnebarn. Trur derfor det blir enda viktigere at jeg skal inkluderes  med disse. De feirer jul hos det voksne barnet som selv har barn.  Ts

AnonymBruker
Skrevet

Samme hos meg. Kjæresten vil ha meg med til ekskona på julaften. Jeg har ingen planer om å feire jul med hennes familie😅 i år har ikke jeg barna mine, men sitter heller hjemme alene enn å bli med til henne. 

Anonymkode: 362ef...010

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg feirer med min familie, han og hans barn er selvfølgelig hjertelig velkommen, men foreldrene hans har en forventning om de alltid er hos hans søster. Greit det 😇 vært sammen i 4 år.

Hadde vi bodd sammen i ett hus, fast, da hadde vi feiret hjemme og den som ville kunne kommet til oss. 

Anonymkode: 73309...9dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme hos meg. Kjæresten vil ha meg med til ekskona på julaften. Jeg har ingen planer om å feire jul med hennes familie😅 i år har ikke jeg barna mine, men sitter heller hjemme alene enn å bli med til henne. 

Jeg feiret alene hjemme for første gang i fjor, og hadde det heeeelt nydelig ! Så har mest lyst til å gjenta det 😊

AnonymBruker
Skrevet

Er det liksom motsatt? 

Alle elsker jo egne tradisjoner og "hater" å være hos svigers. Satt litt på spissen men ja - du er helt normal. 

Jeg har akkurat fått meg kjæreste og jeg håper ikke han forventer at jeg skal være hos dem på julaften - sånn ever, egentlig. 

Skjønner man ofte må kjøre litt annenhver jul når man har barn, men kjærester uten barn slipper vel det. 

Anonymkode: 05637...224

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi er voksne, med voksne barn og hun har 2 barnebarn. Trur derfor det blir enda viktigere at jeg skal inkluderes  med disse. De feirer jul hos det voksne barnet som selv har barn.  Ts

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg feiret alene hjemme for første gang i fjor, og hadde det heeeelt nydelig ! Så har mest lyst til å gjenta det 😊

Du får si at det er hyggelig å bli invitert, men du vil gjerne gjenta fjorårets suksess. 

Anonymkode: d49ac...96a

AnonymBruker
Skrevet

Vi feira aldri sammen. Etter 6 år fikk vi hund og da ble det naturlig å være hele familien samlet (altså oss og hunden hos en av familiene våre).

Hvis partneren din vil feire med deg kan vel han bli med på din feiring?

Anonymkode: c1957...cad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Vi feira aldri sammen. Etter 6 år fikk vi hund og da ble det naturlig å være hele familien samlet (altså oss og hunden hos en av familiene våre).

Hvis partneren din vil feire med deg kan vel han bli med på din feiring?

Anonymkode: c1957...cad

var det HUNDEN som gjorde at dere ville være sammen på julaften??

Anonymkode: 73309...9dd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er 34 år siden mine foreldre skilte seg. De har feiret hver juleaften sammen alle disse årene. Veldig hyggelig for deres «barn» og barnebarn at de fortsatt er perlevenner og hygger seg med feiring sammen med oss.

Anonymkode: 49e52...3f8

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva skjer den dagen du også har barnebarn? 

Anonymkode: a59ff...73e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2026 den 11.42):

Haha som jeg kunne skrevet det selv. Kjæresten er med eksen og den nye dama, og ungene deres. Jeg skal være uten mine barn i år. Han har nå sagt at jeg kanskje kan være med til eksen hans og kjæresten. Men sitter også heller alene ja. Har sagt at jeg kanskje reiser til en storby. Da ble han nå litt snurt.

Anonymkode: 92d82...6aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...