AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:34 #1 Skrevet tirsdag kl. 19:34 Er det flere som har problemer med å få Netflix til å caste til eldre Chromecast (gen. 2 og 3)? Jeg har i flere år brukt Chromecast på to gamle dum-TVer, og det har fungert helt upåklagelig. Da Netflix fjernet muligheten til å caste til nyere Chromecast/Google TV-enheter i fjor høst/vinter merket jeg ingenting på mine to gamle Chromecaster, og alt jeg finner på nett tilsier at muligheten bare skal være fjernet for nyere enheter (av typen med fjernkontroll). Likevel er det KUL UMULIG å få opp et cast-ikon på Netflix. Alle de andre strømmetjenestene mine (og jeg har mange) får opp begge Chromecastene mine uten problemer, men Netflix er altså helt umulig. Jeg har fulgt alle troubleshooting-guider jeg har funnet, og alle enheter er oppdatert og startet på nytt opptil flere ganger, uten hell. Problemet har dukket opp gradvis i løpet av de siste par ukene. En god stund har castingen hatt en tendens til å stoppe, og kreve restart av app og/eller Chromecast. I starten skjedde det ikke så ofte, men de siste dagene har jeg knapt kunnet se en episode uten å restarte appen 2-3 ganger. Og nå har muligheten til å caste fra Netflix altså blitt helt borte. Anonymkode: d725d...948
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:39 #2 Skrevet tirsdag kl. 19:39 Netflix har i det stille dropper støtte for casting, men det er noen unntak. Har du en eldre Chromecast uten fjernkontroll og premium Netflix-abonnement (uten reklame), så mener jeg det fortsatt skal være mulig, men det er nok et tidsspørsmål før det også forsvinner. Anonymkode: ecdcb...3d0
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:53 #3 Skrevet tirsdag kl. 19:53 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Netflix har i det stille dropper støtte for casting, men det er noen unntak. Har du en eldre Chromecast uten fjernkontroll og premium Netflix-abonnement (uten reklame), så mener jeg det fortsatt skal være mulig, men det er nok et tidsspørsmål før det også forsvinner. Anonymkode: ecdcb...3d0 Som jeg skrev både i overskriften og i teksten har jeg gamle Chromecast, og de ble ikke ble berørt av endringene Netflix gjorde i fjor høst, og som det var så mye skriverier om. Men har de gjort nye endringer nå? Anonymkode: d725d...948
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:22 #4 Skrevet onsdag kl. 09:22 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Som jeg skrev både i overskriften og i teksten har jeg gamle Chromecast, og de ble ikke ble berørt av endringene Netflix gjorde i fjor høst, og som det var så mye skriverier om. Men har de gjort nye endringer nå? Anonymkode: d725d...948 Sjekket nettopp appen pr nå og cast-ikonet dukker opp på mobilen her. Anonymkode: f694a...416 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå