Gå til innhold

Hva trengs til barnerom?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann skal få en fast gutt hos oss noen helger i måneden. Vi har kun erfaring med jenter, kan dere komme med tips til leker, bøker og utstyr som er greit å ha i hus til gutt 5/6 år?

Dere som har barn rundt denne alderen, hva er populært nå?

Anonymkode: 20e39...2e2

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal dere være besøkshjem? I såfall  spør gutten selv, for gutter er forskjellige 

Anonymkode: 676b1...2b9

Skrevet

Hør med gutten hva han liker.

Våres da han var i den alderen gikk det i smålego og  traktorer , og det å kunne bygge så hadde egen verktøy kasse

Skrevet

Hav med å skape rommet sammen med gutten? Ta han med ut for å kjøpe inn litt leker, bøker osv. Det er en fin måte å styrke relasjonen, gjøre noe gøy og ja et felles prosjekt. Han vil også da få mer eierskap til lekene og rommet som igjen gjør han trygg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
moomino skrev (2 minutter siden):

Hør med gutten hva han liker.

Våres da han var i den alderen gikk det i smålego og  traktorer , og det å kunne bygge så hadde egen verktøy kasse

Vi har ikke direkte kontakt med mor og barn enda, bare hatt møte med BV hvorpå de sa at det hadde vært hyggelig for han å se at han får sitt eget rom når han kom på første besøk. Så tenkte om det var noe generelt «de fleste» barn på den alderen liker for å fylle opp rommet med noe.

AnonymBruker
Skrevet
Mellion skrev (Akkurat nå):

Hav med å skape rommet sammen med gutten? Ta han med ut for å kjøpe inn litt leker, bøker osv. Det er en fin måte å styrke relasjonen, gjøre noe gøy og ja et felles prosjekt. Han vil også da få mer eierskap til lekene og rommet som igjen gjør han trygg. 

Det er planen på sikt også, men tenkte bare noe litt enkelt generelt. BV sa at han hadde nok likt å se at han får et eget rom å tenkte å få til noe enkelt først. Også fylle opp med mer personlige ting etterhvert

AnonymBruker
Skrevet

Som en oppstart  vil jeg foreslå minecraft sengetøy, noen bamser, noen lekedyr av typen man kan ha rollespill med - for eksempel dyr fra bondegård, dinosaurer eller lignende, lego, bøker - for eksempel håndbok for superhelter og detektivbyrå nr 2. Noen koselige bilder med fine dyr på veggene. 

Også finne ut av hva interessene hans er så det passer bedre til han senere. 

Anonymkode: 970f6...e4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som en oppstart  vil jeg foreslå minecraft sengetøy, noen bamser, noen lekedyr av typen man kan ha rollespill med - for eksempel dyr fra bondegård, dinosaurer eller lignende, lego, bøker - for eksempel håndbok for superhelter og detektivbyrå nr 2. Noen koselige bilder med fine dyr på veggene. 

Også finne ut av hva interessene hans er så det passer bedre til han senere. 

Anonymkode: 970f6...e4c

Tusen takk! Vi har fått vite at han liker dyr og fotball

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som lærer i første klasse. Noe generelt som de fleste liker er småbiler, lego, "Hvor er Willy?"-bøker, Magic sand og PlusPlus. Fotball er også veldig stort nå etter at Norge var med i VM.

Anonymkode: f3953...6b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber som lærer i første klasse. Noe generelt som de fleste liker er småbiler, lego, "Hvor er Willy?"-bøker, Magic sand og PlusPlus. Fotball er også veldig stort nå etter at Norge var med i VM.

Tusen takk!

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi har ikke direkte kontakt med mor og barn enda, bare hatt møte med BV hvorpå de sa at det hadde vært hyggelig for han å se at han får sitt eget rom når han kom på første besøk. Så tenkte om det var noe generelt «de fleste» barn på den alderen liker for å fylle opp rommet med noe.

Hadde gått for smålego,  gård med dyr og traktor, sengetøy med minecraft eller dinosaurer,  kansje noen bilder med biler og traktorer

Evnt bøker med: hvor er Willy, dinosaur, traktor

Endret av moomino
AnonymBruker
Skrevet
moomino skrev (3 minutter siden):

Hadde gått for smålego,  gård med dyr og traktor, sengetøy med minecraft eller dinosaurer,  kansje noen bilder med biler og traktorer

Evnt bøker med: hvor er Willy, dinosaur, traktor

Tusen takk!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mine har aldri likt Lego 

AnonymBruker
Skrevet

Da hører du med bv, de vet det nok 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...