AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:55 #1 Skrevet tirsdag kl. 08:55 Jeg har gått «flink pike veien», vært dedikert til studier, en haug av frivillige verv og deltidsjobber. Jeg har utdannelse innen markedsføring, noe som i dag har blitt veldig «allemannseie».. Fikk en god jobb etter studiet og har jobbet meg videre derifra. Har hatt jobber jeg virkelig har likt, men har jobbet i store selskaper hvor det stadig skjer endringer. For er par år siden byttet jeg jobb til et annet stort selskap hvor stillingen ble solgt inn til meg som noe helt annet enn det var. Lang historie kort; jeg trives ikke i det hele tatt og ønsker å bytte jobb. Jeg har prøvd å søke andre jobber en stund, men det både dukker opp lite jeg synes er spennende og det er så hard kamp om plassene. Har forstått at arbeidsmarkedet er skikkelig tøft nå. Jeg tror jeg rett og slett føler meg veldig lei av dette nå og ikke klarer helt se min vei videre samtidig som jeg føler meg utrolig demotivert. Vurderer gjøre noe helt annet! Er i starten av 30-årene og har så mange år igjen i arbeidslivet. Har prøvd å tenke hva jeg vil og er inne på tanken om begynne veien for å bli sykepleier f.eks. Er det noen som har byttet karriere helt og nå trives bedre? Fra hva til hva? Eneste jeg er fornøyd med nå er fleksibiliteten til å ha hjemmekontor og en ok lønn på litt over 700.000 i året. Kan være villig til å ofre hjemmekontor for en jobb jeg vil trives i, men har ikke mulighet til å gå ned i lønn. Anonymkode: 6708d...012
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:31 #2 Skrevet tirsdag kl. 09:31 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har gått «flink pike veien», vært dedikert til studier, en haug av frivillige verv og deltidsjobber. Jeg har utdannelse innen markedsføring, noe som i dag har blitt veldig «allemannseie».. Fikk en god jobb etter studiet og har jobbet meg videre derifra. Har hatt jobber jeg virkelig har likt, men har jobbet i store selskaper hvor det stadig skjer endringer. For er par år siden byttet jeg jobb til et annet stort selskap hvor stillingen ble solgt inn til meg som noe helt annet enn det var. Lang historie kort; jeg trives ikke i det hele tatt og ønsker å bytte jobb. Jeg har prøvd å søke andre jobber en stund, men det både dukker opp lite jeg synes er spennende og det er så hard kamp om plassene. Har forstått at arbeidsmarkedet er skikkelig tøft nå. Jeg tror jeg rett og slett føler meg veldig lei av dette nå og ikke klarer helt se min vei videre samtidig som jeg føler meg utrolig demotivert. Vurderer gjøre noe helt annet! Er i starten av 30-årene og har så mange år igjen i arbeidslivet. Har prøvd å tenke hva jeg vil og er inne på tanken om begynne veien for å bli sykepleier f.eks. Er det noen som har byttet karriere helt og nå trives bedre? Fra hva til hva? Eneste jeg er fornøyd med nå er fleksibiliteten til å ha hjemmekontor og en ok lønn på litt over 700.000 i året. Kan være villig til å ofre hjemmekontor for en jobb jeg vil trives i, men har ikke mulighet til å gå ned i lønn. Anonymkode: 6708d...012 Som sykepleier vil du begynne ganske langt nede på lønnsstigen, tar mange år å passere 700 000 Anonymkode: c06c6...40a 1
mitch92 Skrevet tirsdag kl. 16:38 #3 Skrevet tirsdag kl. 16:38 Har du ikke mulighet til å gå ned i lønn kan du da ikke bli sykepleier kjære deg. 700 000 er ikke en normal startlønn for sykepleiere. Det er med full ansiennitet evt videreutdanning+ noe ansiennitet 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:57 #4 Skrevet tirsdag kl. 19:57 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Som sykepleier vil du begynne ganske langt nede på lønnsstigen, tar mange år å passere 700 000 Anonymkode: c06c6...40a Dette stemmer ikke nødvendigvis. Man kan få uttelling på ansienniteten for antall år i arbeid, omsorgsarbeid osv. Jeg bikket selv over 700k første året som nyutdannet sykepleier pga ansiennitet fra tidligere arbeid og turnustillegg. Om det er verdt å bytte fleksibel arbeidshverdag med hjemmekontor mot en turnusjobb som sykepleier er en annen sak 🤪 Anonymkode: f495d...5b4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå