Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. jeg er singel og har vært det i en stund nå. (5år). Jeg har hatt litt kjærester her og der men aldri noe som har holdt. Jeg vet ikke hvorfor. Jeg prøver mitt beste. Er det noen her som har noe tipps. Det kan være jeg er litt kresen (legger ved en liten liste nedenfor) men om noen har tips på hvor jeg kan finne en slik mann er jeg åpen for tipps :)

Krav for mann:
Snill, grei, høy, hvit, ordentlige foreldre, ingen snus, ingen røyk, drikker ikke mye, ingen tatoveringer, god til å snakke om følelser, noen som spanderer. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du går for noen litt eldre som er barnløs enda ;) 

Mulig at du legger for mye i høy. Er du selv høy?

Lykke til!

Anonymkode: 9367a...0de

• Liker 1
Skrevet
Julia98 skrev (6 minutter siden):

en liten liste nedenfor) men om noen har tips på hvor jeg kan finne en slik mann er jeg åpen for tipps

Du skal få et tips av meg, unngå menn som flagger høyt hvor "snille" de er.

Julia98 skrev (6 minutter siden):

noen som spanderer. 

Kan jo lure på hva du er ute etter, jeg er iallefall ikke interressert ..( denne gangen heller)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Haha. Jeg er like gammel som deg, 98-er.

Kommer fra en solid familie, med blant annet ingeniører og leger (jeg er selv ingeniør). Det eneste kravet jeg ikke oppfyller på lista di, er at jeg er mørk. Men har troa på at vi begge finner noen til slutt.

Lykke til. ✌🏿

Anonymkode: bb3e7...c44

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Julia98 skrev (15 minutter siden):

Hei. jeg er singel og har vært det i en stund nå. (5år). Jeg har hatt litt kjærester her og der men aldri noe som har holdt. Jeg vet ikke hvorfor. Jeg prøver mitt beste. Er det noen her som har noe tipps. Det kan være jeg er litt kresen (legger ved en liten liste nedenfor) men om noen har tips på hvor jeg kan finne en slik mann er jeg åpen for tipps :)

Krav for mann:
Snill, grei, høy, hvit, ordentlige foreldre, ingen snus, ingen røyk, drikker ikke mye, ingen tatoveringer, god til å snakke om følelser, noen som spanderer. 

Du er heldig om du finner en som er snill og grei. La resten være er mitt råd 😂

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Julia98 skrev (20 minutter siden):

Krav for mann:

Man har jo alle sine punkter, men tenker at du bør vurdere om du ønsker en som spanderer eller om det kanskje er viktigere med noen som ikke er gnien? Og folk flest kan jo ikke noe for sine foreldre... 

Ønsker du noen som er hvite, eller ønsker du noen med noenlunde samme kulturelle bakgrunn som deg selv? 

Jeg tenker at det beste er å ønske noen som er snille og som man har kjemi med, resten går seg til. Høyde feks betyr faktisk ingenting når man forelsker seg. 

Anonymkode: b48f6...4be

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Julia98 skrev (26 minutter siden):

Krav for mann:

Mulig du må vurdere en potensiell man underveis som du blir kjent med han? Eller droppe noen av kravene uansett? Uten om det er det nok vanlig kjør med å møte folk gjennom aktiviteter eller apper. 

Er selv 99er, og min samboer sjekker av alt uten om 1 ting på listen din, det med foreldre som er noe hverken han kan noe for og valgt og ikke etterligne dem i oppførsel ut fra min personlig observasjon. Og det siste kravet på listen din er vi i vårt forhold likestilt på. Skal være gi og ta i et forhold. 👍

Anonymkode: e7c3f...7df

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Se på punktene dine som en skala, ikke som absolutter. Røyk, for eksempel, vil du kunne tåle en som røkte av og til? Og hva er en god familie? Må foreldrene hans være gift før de er en god familie, eller holder det at de er gode arbeidere og har gitt han en ok barndom? Hudfarge er og ikke beint frem, hva er «hvit»?

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle vil ha en snill og grei mann. Det er de andre tingene du trekker frem som potensielt er problematiske. Folk kan ikke velge foreldrene sine, eller høyden, eller hudfargen. Hvor vrien er du på disse tingene? De fleste vil vel også ha en partner som spanderer iblant, men skal vi lese kravet ditt som at han skal spandere på deg, men ikke omvendt?

Anonymkode: 1507d...061

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Mange av punktene er vel obligatorisk i en partner. Men at du ønsker en som betaler for deg kan nok fjerne veldig mange menn fra lista, vi lever tross alt i et likestilt land 

Anonymkode: a404c...95a

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har hudfarge noe å si? Ja jeg kan forstå man ikke ønsker møte noen fra andre kulturer, det ønsker jeg ikke selv, men finnes da mørke norske som er vokst opp i norsk kultur også. Eller handler det om utseende? 

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Overfladisk liste, og hvorfor skal spandere være et krav? 

Anonymkode: ba340...fba

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Julia98 skrev (4 timer siden):

Krav for mann:

Kan ikke si at du er særlig kravstor når jeg innfrir 10/11 på den listen din, og jeg anser meg selv som en veldig normal mann. 
Beklageligvis så snuser jeg, så det ble ikke full pott. ;) 

Den listen der kan du fint ta med deg videre i jakten på en kjæreste. Du bør ha god nok utvalg så det holder. 

Anonymkode: 24727...887

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvorfor har hudfarge noe å si? Ja jeg kan forstå man ikke ønsker møte noen fra andre kulturer, det ønsker jeg ikke selv, men finnes da mørke norske som er vokst opp i norsk kultur også. Eller handler det om utseende? 

Jeg er bare tiltrukket av kvinner med bakgrunn fra Nordvest-Europa. Skandinavere (ikke finner), briter, irer, australiere og hvite amerikanere. Handler vel om at man har en preferanse for det kjente og de som likner mest på en selv hva gjelder hud, hår og ansiktstrekk. Det er for eksempel mange polakker og russere som har blondt hår og blå øyne, men de slaviske ansiktstrekkene gjør at de ser helt annerledes ut enn nordmenn, og jeg klarer bare ikke å finne det attraktivt på det personlige plan (selv om jeg ikke har noe problem med å annerkjenne at det er mange kvinner fra Polen og Russland som er objektivt vakre). 

Anonymkode: 18fef...ce5

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

I følge min tråd her om mine potensielle dating-muligheter som en gjennomsnittsmann, så er det å være snill visst nok et gigantisk rødt flagg 😂 Så du bør nok revurdere punktet 😂

Anonymkode: 4f447...1ab

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Julia98 skrev (5 timer siden):

Krav for mann:

En god og snill mann finnes, men mtp kravene dine så er det nok umulig finne 100% på alle de OG at han er bare god og snill.

Spanderer og høy bør kunne lukkes ut hvertfall😅 

Anonymkode: 9f800...703

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er bare tiltrukket av kvinner med bakgrunn fra Nordvest-Europa. Skandinavere (ikke finner), briter, irer, australiere og hvite amerikanere. Handler vel om at man har en preferanse for det kjente og de som likner mest på en selv hva gjelder hud, hår og ansiktstrekk. Det er for eksempel mange polakker og russere som har blondt hår og blå øyne, men de slaviske ansiktstrekkene gjør at de ser helt annerledes ut enn nordmenn, og jeg klarer bare ikke å finne det attraktivt på det personlige plan (selv om jeg ikke har noe problem med å annerkjenne at det er mange kvinner fra Polen og Russland som er objektivt vakre). 

Anonymkode: 18fef...ce5

Solid Adolf, dette.

Anonymkode: 54b1f...c44

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Solid Adolf, dette.

Jeg kan ikke se noe rasisme i det innlegget, kun preferanser. Og det må vel være lov? Selv strekker jeg meg enda lengre, dater kun norske kvinner eller til nød noen med svensk bakgrunn. Det har med kulturell bakgrunn å gjøre, jeg vil ha noen som deler de samme referansene som meg. Så britiske eller amerikanske damer er helt utelukket. 

Anonymkode: 02479...0e6

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kan ikke se noe rasisme i det innlegget, kun preferanser. Og det må vel være lov? Selv strekker jeg meg enda lengre, dater kun norske kvinner eller til nød noen med svensk bakgrunn. Det har med kulturell bakgrunn å gjøre, jeg vil ha noen som deler de samme referansene som meg. Så britiske eller amerikanske damer er helt utelukket. 

Anonymkode: 02479...0e6

Og jeg ser ikke poenget i enda en "Jeg er ikke rasist, men", slik dine likesinnede holder på med. Bare innrøm (slik du gjør allerede) at du er en rase-fetisjist, og nei, preferanser har ikke noe med det å gjøre. Preferanser når det gjelder utseende på dama skal vanligvis gå på høyde, rompa, brystene og ansiktet, ikke hudfargen. Det samme gjelder andre veien for de som er opptatt av utseende, men når hudfargen kommer inn i bildet, da særlig etnisitet, så er det bare å innrømme at man er det man er.

Ja, det er lov å være rasistisk, dessverre, på samme måte som det er lov for elektriske Tesla-fyren å ta en Heil Adolf hilsen på TV også, slik han gjorde i begynnelsen av 2025. Og han mener også at han angivelig ikke er rasist til tross for at det eneste som er på hjernen hans er at "hvite barn må produseres". 😂 Fyren er helt syk i hodet og en sånn fyr driver folk her i landet og kjøper Tesla av.

Når man har slike "preferanser" så betyr det enkelt og greit at man må se seg selv i speilet og innrømme at man er det man er, i stedet for å skjule seg bak såkalte "preferanser", for det har seg slik at kulturelle norske koder er ikke ensidig avhengige av den hvite, "skandinaviske" fargen. Nok av minoritetsnordmenn som deler norske, kulturelle koder, som liker ski, fjellet, vafler, syltetøy, kjøttkaker, gråter for Kongen nå for tiden, feirer jul, snakker om fotball ++ mye mer.

Det er ikke vanskelig å konkludere med at du er langt til høyre politisk sett, mens jeg er på venstresiden politisk sett. Det er bare sånn det er straks den ene begynner å åpne munnen sin angående preferanser.

Det kunne ikke falle meg inn å si "nei" til attraktive damer utenfor Skandinavia eller Vest-Europa for den slags skyld, kun på bakgrunn av at de ikker er fra denne svært lille verdensdelen. 

Om Beyonce nå hadde sagt at hun vil ha meg, så må man være helt steingalen oppe i toppen å si nei, deg Beyonce vil jeg ikke på date med, eller i senga med eller å bo sammen med, fordi du har brun hud og "amerikanske referansepunkter". Bare et eksempel, blant et hav av eksempler som jeg kunne dratt frem som referanse.

Det er mye bedre når du heller sier rett ut om deg selv: Ja, jeg er en liten Adolf og er langt inn i høyregrøfta politisk sett (minimum Frp der Frp står svært sterkt blant menn med sine grumsete holdninger), og det gjenspeiler seg også når det gjelder de jeg tenner på, kan du si. Mye bedre det, syns jeg, å si det man er, i stedet for å dikte opp "preferanser", når det er snakk om etnisitet der hele verden utenfor Skandinavia blir utelukket.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Som gift med mann som ikke hadde noe bra oppvekst, og traumer av det, kan jeg godt forstå ønsket om god familie. Har man det har man ofte lært en del om hvordan man ivaretar relasjon og familie gratis opp gjennom, mens man ikke stiller med så god grunnleggende forståelse av dette uten, og kanskje noen traumer på toppen. Så bør man nok likevel bare ha en ønskeliste, og ikke absolutte krav. Det er mange gode mennesker som ikke kan skryte av en perfekt familie. 

Snill og grei bør være et krav ja. Et mimimumskrav. 

Også jeg reagerer på at han skal spandere. At han ikke er direkte gniten er da viktigere enn at han skal spandere mye på deg? 

Høy og hudfarge... vel du kan gå glipp av gull der, om dette er absolutte krav. Ingen tatoveringer er et litt tåpelig krav rett og slett, selv om det fint kan stå på en ønskeliste, i utgangspunktet. 

God til å snakke om følelser er noe som fort kan bite deg tilbake. Det er maaange menn som er gode på å snakke mye om sine følelser, uten at de nødvendigvis gidder å høre på dine, eller kommunisere om nødvendige ting i forholdet. Jeg vil anbefale deg å gå for god til å kommunisere generelt istedenfor god til å snakke om følelser. Fokus på om mannen er god til å snakke om følelser kan så fort lure deg. Gi menn plusspoeng for noe du burde være litt på vakt for også. Ellers sitter du fort ti år etterpå og har lyttet i ti år, og lytter fremdeles, mens det du har på hjertet eller trenger å ta opp med ham er det ikke plass til. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...