Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Greia var jo den at jeg ville spare ut og vokse meg i slutten av mensenuka, men de hårene kommer for fort :frustrert: Høvler heller da.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Har det tørna helt for deg(etteligner Narvestad) :ler:

Aldri utsett deg for dette hjemme!

Gå på salong.

Skrevet
hakke råd til sånt :tunge1: Men har gjort det før da jeg var 17 eller noe, og det var enkelt da og :)

Det som var JÆVLIG vondt derimot, var da jeg satt og vokset leggene. Skulle ha undersiden og hadde beinet opp mens jeg lå på ryggen, og varmvoksen dryppet fra beinet og ned på musa :hoho: Jeg hadde gjort meg bra som skrekkfilmhyler der ja!

Lo så høyt av dette at min kjære i 4 rom bortenfor våknet

:gape::gape::gape::Hehe::lol::ler2::icon_lol::hoho::ler::hoho::hoho::hoho::hoho::gape::Hehe:

Skrevet

Har kjøpt Veet varmvoks og skal prøve denne om en stund tenkte jeg.. må la hårene vokse ut nok først bare :forvirret:

Må si jeg gruer meg litt. Prøvde sånne kalde strips der en gang, og må si det var veldig vondt. Men ut i fra hva jeg har skrevet tidligere i denne tråden glemte jeg visst å stramme huden.

Skal nok overleve det, er så dritt lei den barberinga og skjegg etter en dag :tristbla:

Vokser bryna (i salong) og det går helt greit. Noe jeg setter pris på der er at de legger en finger over etter som demper smerten. Tenkte jeg kanskje kunne bruke en kald klut å legge over etter jeg har røsket av. Noen som gjør noe sånt?

Skrevet

Der dukket visst tråden opp igjen, og sikkert med hensikt da jeg bestemte meg når jeg spurte om råd for hundre-og-ørti-dager siden, at jeg skulle ta en vokserunde i salong. Men ennå har jeg ikke kommet meg dit.

Rett og slett fordi jeg kvier meg for et par uker med fritt vilt der nede, da det skal vokse litt ut før voksing. Og så vil en periode uten barbering også eksludere en viss service jeg trives med ;)

Men et par uker må jeg mestre da jeg slipper jo alt barberstyret etterpå.

(*motivere*)

• 5 måneder senere...
Skrevet

Dette høres ikke bra ut. Dra til Waxing Palace og få det gjort av en proff. Koster bare 280,-

Skrevet

henger meg på denne tråden!

men hvor lenge må man spare før man drar til salong? *grøsse*

• 11 måneder senere...
Skrevet

atte jeg lurer på om hvor jeg kan få kjøpt bra voks. jeg er snart 15 år,men jeg synes det er kjempe ekkelt å shave meg med høvel. Hver gang jeg skal shave meg er alltid redd for at jeg skal skjære meg eller noe, og jeg har veldig lyst til å heller prøve å vokse meg,men jeg vet ikke hvordan jeg kan få kjøpt det, kan noen fortelle meg hvor jeg kan få kjøpt voks? og er det best med kald eller varm voks?

Skrevet

VERSTE jeg har vært med på!! jeg gjordet det med kaldvox i går, musa mi er rosa nå! og det svir som f** gjör vondt enda,

aldri mer asså.. :(

Skrevet
atte jeg lurer på om hvor jeg kan få kjøpt bra voks. jeg er snart 15 år,men jeg synes det er kjempe ekkelt å shave meg med høvel. Hver gang jeg skal shave meg er alltid redd for at jeg skal skjære meg eller noe, og jeg har veldig lyst til å heller prøve å vokse meg,men jeg vet ikke hvordan jeg kan få kjøpt det, kan noen fortelle meg hvor jeg kan få kjøpt voks? og er det best med kald eller varm voks?

Jeg har brukt Veet varmvoks, finnes på H&M, SparKjøp, Cubus etc.

Øv deg på leggene først hvis du ikke har gjort det før, og ta bare på litt om gangen og prøv å stryke utover så tynt som mulig. Særlig små områder når du begynner på bikinilinjen! Anbefaler å passe på at man er helt tørr i huden og KLIN på med talkum før du begynner, MASSE talkum (finnes i bleiehylla i matbutikkene). Da fester voksen seg i hårene og ikke på huden!

Husk å stramme huden så godt det lar seg gjøre, det minsker smertene fra YAAAAAUUUIIEE til IHHhh, og riv mot vokseretningen - ellers river du ofte bare hårene rett av.

Det er individuelt hvor fort hårene kommer tilbake, men hos meg tar det lengre tid for hver gang, og de er mykere, lysere og FÆRRE - JIPPI!

Lykke til!

Ps, få gjerne hjelp av en god venninne som du kan stole på. Fikk hjelp av kjæresten min enkelte steder - ikke lett å pudre, få på voks, strips, holde imot og rykke når man bare har to hender og ikke når overalt. :flekke:

• 2 uker senere...
Skrevet
Noen som har salong i Oslo å anbefale?

Alles Beauty Clinique på Royal Christiania Hotell. Rett ved siden av Byporten og Oslo City. De går jeg alltid til. Nå er det ei kjempemorsom negerdame som jobber der.

Ganske sært å drive å snakke om været, mens noen har hodet sitt nedi der:P

Skikkelig nøye er de også. Går over med pinsett og grejor!

Gjest Aloevera
Skrevet

Jeg tok brasiliansk voks for første gang for noen uker siden, å jeg ble positivt overrasket! Det gjorde ikke noe særlig vondt, og for å lindre smerter så var det bare å holde så stramt du kunne der hun skulle dra av hårene. Er fornøyd med resultatet, mye bedre enn å bruke høvel! (som jeg har gjort i sju år nå). Hårene som kommer ut er myke, og der er ingen stygge nupper her og der som det pleier å komme av høvelen :-)

Gjest Gjest_Karin_*
Skrevet

Ær det noen som kænner till en salong i Oslo som anvænder sig av kaldvoks? Har gjort det tidigare i Sverige men bara hittat stællen som anvænder strips och varm voks i Oslo. Prøvde detta och det var ENORM skillnad. Delar av huden føljde med och det gjorde sååååå ont i flera dagar efteråt. Dessutom væxte håret tillbaka på bara 3 uker, jæmført med 5 uker som det tagit tidigare...

• 5 år senere...
Skrevet

noen som har tips om vokstype og "framgangsmåte" til å ta brasiliansk voksing selv?

• 7 måneder senere...
Skrevet

noen som har tips om vokstype og "framgangsmåte" til å ta brasiliansk voksing selv?

Dytt.

Anonymous poster hash: 689d4...6f2

Skrevet

Jeg prøvde helhjertet mange ganger, men det gikk ikke. Da jeg sist gang fikk litt sånn underhudsblødninger så gikk jeg tilbake til høvel. Har sånn Veet easy wax greie.

For meg virket det som at det ikke var nok kraft i voksen til å få av alt, måtte kanskje gjøre et 2x2 cm stort område 10 ganger. Da blir man sår :) og det tar laang tid ikke minst.

Anonymous poster hash: 1049f...b50
  • 7 måneder senere...
Skrevet

Epilator fungerer mindre ille, men må tas i flere omganger.

Er det ikke veldig vondt å bruke epilatoren der nede? Er jo et veldig sensitivt område....

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke veldig vondt å bruke epilatoren der nede? Er jo et veldig sensitivt område....

Det er helt jævlig de første gangene, men etter hvert går det helt fint. Jeg bruker kun epilator der nede.

Anonymous poster hash: 0f88f...9fe

Skrevet

Det er helt jævlig de første gangene, men etter hvert går det helt fint. Jeg bruker kun epilator der nede.

Anonymous poster hash: 0f88f...9fe

Tar du full brasiliansk eller kun bikini?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...