Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg elsker å vokse selv. Synes det er morsomt. skjønner ikke hva alle klager over. Det går så fort å rive av stripsen at jeg ikke merker noe til smerter. Det er definitivt bedre å vokse underlivet enn barbering, enten man gjør det i salong eller hjemme. Veet har fått en ny warm wax som er kjempebra og enklere å skylle av. Så jeg vil anbefale den.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har egentlig ikke så store problemer med smertene (går jo fort over)

Men når jeg skal prøve selv, så sliter jeg med å få med alle hårene :forvirret:

Dessuten så får jeg like ofte inngrodde hår som hvis jeg barberer (selv om jeg følger alle tips for å unngå det)

• 4 uker senere...
Skrevet

Au au au!

Vokser alt annet selv med Mariepil fra apoteket og syns ikke de et vondt å vokse, sovnet sist jeg vokset på salong (jeg ble litt lat).

Det koster ca.kr.300 å ta brasiliansk på salong (første gang er litt dyrere), og det tar 10-15 min. Skjønner ikke helt poenget med å gjøre det selv når det er nesten like dyrt. Bor du langt fra salong så kan jeg jo skjønne det, men er det en plass jeg ikke har lyst på å rive av huden eller risikere brannskade så er det nok i det området der...

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet
Sååå mye stress for å se ut som unger nedentil.

Har unger flyplass nedentil? :klø:

Selv er jeg uansett skuffet. Hårene var på plass igjen etter så vidt 2 uker. Må vokse meg på nytt igjen. Er ikke noe vondt uansett..

Skrevet

Vokser dere vekk _ALT_ liksom? Må gjøre helvetes vondt... :tunge1:

Skrevet
Vokser dere vekk _ALT_ liksom? Må gjøre helvetes vondt...  :tunge1:

Pretty much unntatt stripa. Også kan en ikke ha hårvekst helt bak heller, må innrømme det var litt au akkurat der. Men kjønnsleppene er verst! ;(

Skrevet
Pretty much unntatt stripa. Også kan en ikke ha hårvekst helt bak heller, må innrømme det var litt au akkurat der. Men kjønnsleppene er verst! ;(

Det kan jeg tenke meg ja. Men det må være deilig å slippe å barbere seg hver dag da... Gjorde du det hos "frisør" første gangen?

Skrevet

hakke råd til sånt :tunge1: Men har gjort det før da jeg var 17 eller noe, og det var enkelt da og :)

Det som var JÆVLIG vondt derimot, var da jeg satt og vokset leggene. Skulle ha undersiden og hadde beinet opp mens jeg lå på ryggen, og varmvoksen dryppet fra beinet og ned på musa :hoho: Jeg hadde gjort meg bra som skrekkfilmhyler der ja!

Skrevet

Au... høres vondt ut! :ler:

Tror jeg får prøve meg litt frem...

Skrevet

Bare pass på at det er klar bane under den glovarme dryppende voks :grine: Og ikke se på americast funniest videos, da blir du bare drittsint :)

Skrevet
Den vanlige varmvoksen fra Veet, tror jeg. Kjempevondt ja, men det blir bedre etter et par ganger. Første gangen fikk jeg nesten tårer i øynene, mens nå (selv om det har gått et år siden sist) gruer jeg meg til å vokse fordi det er så kjedelig, ikke fordi det er så vondt.

Enig med deg!! Jeg bruker også Veet sin varmvoks. Viktig å holde huden stram. Så går det bedre for hver gang. Men det er jo så j***** kjedelig................... Eneste stedet som gjør vondt fortsatt er akkurat over klitoris.... derfor blir det som oftest en stripe foran....

Noen erfaringer med å få dette gjort av en proff??

Gjest Gjest_Glamourgirl_*
Skrevet

Jeg gjør det hos Jane eller Camilla hos "din Hud og Hår pleie" i Holtegata i Oslo. Billig, smertefritt(ish) blir pent, hårne som vokser ut er myke og jeg gjør det hver femte uke. Siste uka er det litt hår, men ikke skog. Veldig fornøyd1

Skrevet
Jeg gjør det hos Jane eller Camilla hos "din Hud og Hår pleie" i Holtegata i Oslo. Billig, smertefritt(ish) blir pent, hårne som vokser ut er myke og jeg gjør det hver femte uke. Siste uka er det litt hår, men ikke skog. Veldig fornøyd1

Hva betaler du da?

Gjest glamourgirl
Skrevet

Jeg betalre 325... Første gangen koster det mer, litt usikker på hvor mye :)

Skrevet

Jeg er ny her på forumet, men er ikke ny på voksefronten.

Jeg bruker Camilla hos Din Hud og Hårpleie i Holtegata. Veldig bra. Første gang koster det litt over 400 kr. Ellers betaler jeg 335 kr gangen. Nå har jeg vokset såpass lenge at jeg kan gå 4 uker imellom hver gang. Jeg vokser tidvis selv, og bruker da varmvoks fra Veet, men å bruke salong er absolutt å anbefale. Det går fort og de er proffe. Men det gjør vondt uansett. Jeg vokser brasiliansk og da tar man alt eller lar det være igjen en stripe eller noe sånt.

Lykke til!

:klappe:

Skrevet

Jeg bruker også Veets varmvoks, den er veldig god synes jeg. Blir litt grisete da, siden den er på krukke og jeg tydeligvis har en tendens til å veive masse rundt med spatelen og søle voks på hele badet. Synes det er mer kjedelig enn vondt egentlig.. selv om jeg må innrømme at jeg alltid angrer et lite nanosekund hver gang jeg har klistra på en strip og skal rive den av :) Men det er SÅ verdt det!

Har hatt noen nybegynnertabber med å kline på for varm voks, revet stripsen av feil og ikke holdt huden helt stram (det er VIKTIG), men nå går det smooth!

Har tatt brazilian på BareClinic i Stavanger for en billig penge, men nå bor jeg i Bergen og vet foreløpig bare om en salong som gjør det og de tar 450kr. En krukke Veet til hjemmebruk koster jo bare en hundrelapp eller noe, og er nok til flere omganger.

Skrevet
Har unger flyplass nedentil? :klø:

Selv er jeg uansett skuffet. Hårene var på plass igjen etter så vidt 2 uker. Må vokse meg på nytt igjen. Er ikke noe vondt uansett..

Det er vel helst flystripe man går for. En hel flyplass blir kanskje litt mye ;)

Men jeg også ble kjempeskuffa første gangen jeg gjorde det. Trodde det skulle vare 4 uker, men det var tydeligvis bare den tiden det tok før hårene var lange nok til å vokses igjen! Den søte voksedamen opplyste meg om at de ville begynne å vokse igjen etter 4 dager imens hun røsket ut kjønnshårene mine.

Til dere som alltid vokser og aldri barberer: går dere rundt i ukesvis med tredagers-skjegg?

• 4 uker senere...
Skrevet

Dette har jeg også lurt på om jeg skal prøve, men jeg er redd for hvor vondt det egentlig gjør. Og hvis man angrer seg, er det da en annen måte å få av voksen enn å rive den av med hårene? Og hvor vondt er dette dere jenter som har prøvd det? På en skala fra 1- 10, der 10 er vondest?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...