Gå til innhold

slettet

Gjest Miss.Chanel

Fremhevede innlegg

Gjest Thalassa
Skrevet (endret)
sitronhalsbånd virker ikke på hunden min... han spiser sitrusfrukter som om det skulle vært hundegodt... har også tatt han i å ligge å sutte i seg innholdet i en sitronflaske :overrasket:

:ler:

..men fra spøk til alvor...

Jeg tenkte på dette med at det virker som trådstarter synes hunden hun har er for krevende, og at det virker som hun rett og slett har en rase som ikke passer henne..

Det er vanskelig å bestemme seg for rase, og mange glemmer jo å tenke på om hunden faktisk passer for sin personlighet, mht lufting, lek og aktivisering, hvor disiplinert man må være, om hunden er en vakthund osv

Det er jo en ærlig sak å velge feil, men saken blir jo fort verre når man er blitt glad i hunden. Som nevnt tidligere i tråden, så må man liksom bestemme seg om man skal velge å beholde hunden og gå inn for alt arbeidet som kan komme med å dressere den, eller om man skal gi den fra seg til en person som kanskje er mer forberedt

på hva hunderasen har å hanskes med.

Uansett så ønsker jeg deg lykke til :) , det blir nok ikke lett uansett hvilket fall du skulle velge, men det vet du nok bedre enn meg.

Endret av Thalassa
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Anita_*
Skrevet

Åh, jeg kjenner meg så altfor godt igjen i trådstarter sitt problem. Vi fikk oss en Pembroke Welsh Corgi for 5 år siden. Problemet er at den krever sinnsykt mye oppmerksomhet, den var en overbeskyttende liten "helt" som ikke gikk av veien for å bite i klærne/buksebeina til folk som kom på besøk eller som jeg traff når jeg gikk tur. Etter at vi fikk tvillinger ble det for mye for oss, rett og slett, så etter at vi ikke fikk solgt den, valgte vi å avlive den da vi var på ferie hos mine svigerforeldre i Brno.

Skrevet

Jeg blir så inderlig trist når jeg leser slikt som dette. Jeg har to vennepar som har måtte kvitte seg med hundene sine fordi de ikke har tenkt over konsekvensene av å ha en hund. Jeg hadde en nær relasjon til begge hundene da jeg passet dem ofte. Jeg skulle ønske det var strengerer krav til å anskaffe seg et dyr slik at eiere ikke så lett kan kvitte seg med dem. Dette er jo helt tragisk.

Håper dyret for et godt hjem. :(

Skrevet
Jeg blir så inderlig trist når jeg leser slikt som dette. Jeg har to vennepar som har måtte kvitte seg med hundene sine fordi de ikke har tenkt over konsekvensene av å ha en hund. Jeg hadde en nær relasjon til begge hundene da jeg passet dem ofte. Jeg skulle ønske det var strengerer krav til å anskaffe seg et dyr slik at eiere ikke så lett kan kvitte seg med dem. Dette er jo helt tragisk.

Håper dyret for et godt hjem.  :(

Blir trist jeg også...

Har jobbet i dyrebeskyttelsen (men med katter). De hadde også hunder der, de fleste med atferdsproblemer. Det var IKKE lett å finne eiere til disse :tristbla:

Skrevet
Jeg blir så inderlig trist når jeg leser slikt som dette.

Jeg vet at du sikkert er et snilt og godt menneske og at du så inderlig vil fortelle oss dette, men vi snakker bare om en hund. Et dyr. Ikke et adoptivbarn.

Skrevet
Jeg vet at du sikkert er et snilt og godt menneske og at du så inderlig vil fortelle oss dette, men vi snakker bare om en hund. Et dyr. Ikke et adoptivbarn.

Jeg registrerer at det er mange som deg som ikke synes dette er trist, folk som har en ”bruk og kast” holdning ovenfor dyrene. Jeg velger å tro at det primært handler om kunnskap. Et dyr har følelser og viser både sorg og glede og ikke minst knytter de seg sterkt til en familie eller en person. Min oppfatning er at hvis man først skaffer seg et dyr så er det en livslang kontrakt man har etablert. Man skal faktisk ta seg av dyret til det dør. Listen for å kvitte seg med et dyr bør være meget stor før man går til det skrittet. Jeg vet at det kan dukke opp ting underveis som gjør at man kanskje ikke ville ha valgt et dyr, men det handler om å vise ansvar og modenhet ved å ha tenkt igjennom konsekvensene av å ha et dyr før man går til anskaffelse av det.

Gjest camillo
Skrevet

Jeg er enig i poenget til Lillesøster, men av og til mener jeg faktisk også at det trengs modenhet og ansvarsfølelse å ta avgjørelsen om at man ikke takler ansvaret man har tatt på seg - og gjøre noe med det.

Folk tar gale valg, og det er ihvertfall ikke til det beste for dyrene om de forblir hos mennesker som egentlig ikke vil ha dem bare fordi eierne føler de må 'stå for det de har gjort'.

Skrevet
Jeg er enig i poenget til Lillesøster, men av og til mener jeg faktisk også at det trengs modenhet og ansvarsfølelse å ta avgjørelsen om at man ikke takler ansvaret man har tatt på seg - og gjøre noe med det.

Folk tar gale valg, og det er ihvertfall ikke til det beste for dyrene om de forblir hos mennesker som egentlig ikke vil ha dem bare fordi eierne føler de må 'stå for det de har gjort'.

Det er jeg veldig enig med deg i, men det er ingen motsetninger i det vi to sier her. ;)

Gjest Gjest1
Skrevet

Nei det er sant, men noen ganger er det for lettvint å gi fra seg dyret. Om livet forandrer seg til en situasjon der det ikke passer å ha dyr for en periode, kan det like gjerne forandre seg tilbake slik at det igjen passer å ha dyr. Og da skaffer man seg igjen et dyr, som man like lett kvitter seg med... :tristbla:

Gjest camillo
Skrevet
Og da skaffer man seg igjen et dyr, som man like lett kvitter seg med... :tristbla:

Det er vel ingen automatikk i det, selv om det finnes en god del idioter der ute tror jeg nok også det er en del velmenende, vanlige folk som evner å lære av sine egne feil.

Gjest Gjest1
Skrevet
Det er vel ingen automatikk i det, selv om det finnes en god del idioter der ute tror jeg nok også det er en del velmenende, vanlige folk som evner å lære av sine egne feil.

Automatikk nei, hvor har jeg skrevet det? Men at det ofte skjer er vel ikke til å se bort fra. Selvsagt gjelder det ikke alle. Det skulle da bare mangle. Men det skjer alt for ofte.

Skrevet

Ikke for å være kjip, men har ikke du vitterlig hengt inne på graviditetsforumet en god stund? Så graviditeten er vel tross alt planlagt?

Jeg er selv gravid og min hund lider ikke for det (ja jeg vet jeg er utrolig flink :roll: ). Vi går lange turer (lengre nå enn før ettersom jeg er sykmeldt pga migrene), trener og koser oss.

Har et problem med hunden min jeg også...han er blitt så sinnsykt overbeskyttende etter at matmor ble gravid. Dette er noe vi jobber med kontinuerlig. Lett er det ikke, men vi skal få bukt med det.

Min store skrekk er at barnet vil være allergisk mot dyr og vet sannerlig ikke hva jeg gjør dersom det skulle skje. Uansett så er det ingen enkel løsning. Det finnes ingen enkel løsning.

Lykke til! Og fortsett treningen dere holdt på med før du ble gravid. Om ikke du gjør det kan vel mannen? Hunden din er vandt til å bli stimulert og all denne bjeffingen kan være et tegn på understimulering.

Gjest Elfrida
Skrevet

Noen ganger er omplassering en løsning som kan være til beste for alle parter. Jeg kjenner et par omplasseringshunder som har kommet til supre eiere.

Selv om man har gjort en feilvurdering når man har skaffet seg hund må man vel ikke straffe både seg selv og hunden ved å fortsette i det dårlige sporet man har kommet inn i?

Jeg vil råde dere til å vurdere overtakere nøye, snakke med dem om hundehold og kanskje reise hjem til dem og se hva de kan tilby hunden. Ikke kast dere over første og beste tilbud, men bruk litt tid på å finne et nytt hjem for den.

Skrevet
Åh, jeg kjenner meg så altfor godt igjen i trådstarter sitt problem. Vi fikk oss en Pembroke Welsh Corgi for 5 år siden. Problemet er at den krever sinnsykt mye oppmerksomhet, den var en overbeskyttende liten "helt" som ikke gikk av veien for å bite i klærne/buksebeina til folk som kom på besøk eller som jeg traff når jeg gikk tur. Etter at vi fikk tvillinger ble det for mye for oss, rett og slett, så etter at vi ikke fikk solgt den, valgte vi å avlive den da vi var på ferie hos mine svigerforeldre i Brno.

Kunne dere ikke prøvd å omplassere den da??? Er vel ikke nødvendig å AVLIVE en helt frisk og fin, oppegående hund hvis eneste problem er at eierne dens ikke klarer å oppdra den????

FYSJ!!! :sur:

hadde ikke regnet med noe annet svar fra deg murmelmy!  ;)

men for å si det så var denne graviditeten planlagt i så mye som 3 uker!  :sjenert:

mannen min holder ikke ut mere med hunden, og det er IKKE koselig her nå!  og alt i alt så har jeg nå måtte lagdt ut annonse på finn. det er grusomt sørgelig, men vi er flere her i huset. å når jeg han ikke vil og jeg har denne formen, så får hunden det bedre rett og slett hos noen aktive mennesker.

om noen er intresert ligger den på finn.no.

jeg er fryktelig lei for dette.

På finn.no?? :overrasket: Jeg håper dere i alle fall passer på at en eventuell kjøper ikke bare satt og lekte seg på nettet og "plutselig kom over en fin hund". Pass på nå, så du ikke gjør livet til denne hunden mer tragisk enn det allerede er! Hva med å finne noen som kan omplassere den til nye eiere som vet hva de gjør? Spør den lokale hundeklubben din om råd før du selger den til noen via finn.no!!

Gjest Gjesta
Skrevet

ååå jeg klarer ikke å lese sånne ting som dette.

:tristbla:

Jeg tror du gjør rett i å omplassere hunden faktisk. MEN jeg ville vært så ekstremt nøye på at hunden kom til et bra hjem. og jeg reagerte på at du prøver å selge den til 4000 kr. hadde ikke hatt hjerte til å selge min venn i hvert fall. ville heller prioritert å finne skikkelige mennesker fremfor pengene.

det går an å sette hunder vekk på for også forresten...

Skrevet

Burde du ikke nevne at den bjeffer så du og mannan din ikke holder ut?

Det er jo ingen vits i at hunden skal vandre fra hjem til hjem pga bjeffing...

Gjest Elfrida
Skrevet

Klart man tar penger for en rasehund! Det er helt vanlig, selv ved omplassering av voksne dyr, er det ikke?

Den var helt nydelig, du klarer sikkert å finne et godt hjem til den.

Skrevet (endret)
hadde ikke regnet med noe annet svar fra deg murmelmy!  ;)

men for å si det så var denne graviditeten planlagt i så mye som 3 uker!   :sjenert:

:ler:

Nei, du hadde vel ikke det ;)

Vi er enige om noe da i hvertfall. Bedre at hunden kommer til en ny eier hvor den vil ha det supert enn å ikke få den oppmerksomhet og trening den trenger hjemme hos dere. Å omplasere en hund er nok absolutt ikke et enkelt valg...men vesentlig mer voksent enn å avlive den (som noe gjør :roll: )

Endret av Murmelmy
Skrevet

Da er det slettet, så da kan du slette det.

Du opplyste jo hele KG om hendelsen selv, så trodde ikke det var noe hemmelighet.

Sorry

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...