AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Jeg lurer på om noen har erfaring med bruk av kontaktlinser til barn i 6-7 års alderen. Har det gått greit? Hva gjorde at dere valgte linser fremfor briller? Vår snart 7 åring må begynne med briller (2+ styrke) og optiker nevnte linser, men jeg fikk samtidig inntrykk av hun helst ville ha meg til å kjøpe briller. Slik ble det, men min datter nekter å bruke dem. (Jeg har lest om anbefalt alder, modenhet, hygiene osv) Anonymkode: 34032...b7e
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Her fikk vi beskjed å vente helst til 12/13 års alder med linser pga infeksjon og at barnet klarte dette selv. Vår har brukt briller fra 5 års alder, og var 17 første gang prøvde linser. Bruker linser på jobb og briller ellers. Er nå 20 Anonymkode: cd0ea...3d5
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Har en 12-åring som absolutt ikke vil bruke linser men gjør det innimellom alikevel. Innmari mye tjas å lære det syntes barnet. Anonymkode: eeaae...df0
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Har hatt linseopplæring på barn så unge som 7-8 år. Det har gått bra. Men det er kun som et alternativ til brillene de allerede har. De har fått prøve linser pga at de har høy pluss/minus (typisk 7-8) og har aktiviteter der briller er i veien, pluss at de virket motiverte og modne for alderen. De må ha briller i tillegg - det bør alle som bruker kontaktlinser ha for å avlaste øynene og i tilfelle sykdom Anonymkode: c2d9a...b15
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå