AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:32 #1 Skrevet mandag kl. 17:32 Noen som har gjort dette før? Går vigselen veldig ut over de andre som er der for å døpe barna sine, eller blir vigselen overstått i full fart? Finner lite info selv om jeg vet det er vanlig å slå de to sammen. Anonymkode: ef0c9...b9d
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:40 #2 Skrevet mandag kl. 17:40 Noen jeg vet om som gjorde det. Da ba presten om at gjestene og dåpsfølget til dåpsbarnet xxx ble sittende igjen etter gudstjenesten var over. Når alle de andre hadde forlatt kirken så begynte organisten å spille og brudeparet (som hadde sneket seg ut) kom gående inn sammen. Da ble det en liten seremoni for dem der de giftet seg. Anonymkode: b7599...2a9 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:58 #3 Skrevet mandag kl. 18:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen jeg vet om som gjorde det. Da ba presten om at gjestene og dåpsfølget til dåpsbarnet xxx ble sittende igjen etter gudstjenesten var over. Når alle de andre hadde forlatt kirken så begynte organisten å spille og brudeparet (som hadde sneket seg ut) kom gående inn sammen. Da ble det en liten seremoni for dem der de giftet seg. Anonymkode: b7599...2a9 Aha, det gir mening. Tusen takk for svar!😊 Anonymkode: ef0c9...b9d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:42 #4 Skrevet tirsdag kl. 19:42 Er det ikke litt oppbrukt? Og litt kleint? Anonymkode: 88f06...962 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:38 #5 Skrevet tirsdag kl. 21:38 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ikke litt oppbrukt? Og litt kleint? Anonymkode: 88f06...962 Tja, jeg mener både frieri og bryllup i seg selv er "oppbrukt og kleint", men det er nå en gang sånn at dersom vi vil bli gift må en godkjent person vie oss OG vi må ha to vitner. En bonus er at vi får gjort unna to nødvendigheter på en gang. Drømmesituasjonen hadde jo vært at det var nok å sende inn prøvingsattest, men sånn fungerer det jo ikke... Anonymkode: ef0c9...b9d 2
Frk. Viaggio Skrevet i går, 06:48 #6 Skrevet i går, 06:48 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det ikke litt oppbrukt? Og litt kleint? Anonymkode: 88f06...962 Er det ikke ganske mye kleinere å kalle andres store festdag for "oppbrukt og klein"? 4
AnonymBruker Skrevet i går, 07:02 #7 Skrevet i går, 07:02 Ville heller gått i dialog om å finne en dato for begge deler som ikke har andre dåpsbarn tilstede. Eller eventuelt tatt giftemålet på tinghuset. Anonymkode: 2b3ff...ef3
AnonymBruker Skrevet i går, 07:11 #8 Skrevet i går, 07:11 Jeg hadde blitt dritsur som det skulle ha vært bryllup i dåpen til mitt dåpsbarn! Skal dere gifte dere får dere klare å gjøre det utenom dåpsgudstjenester, eventuelt få en egen dåps- og vigselsseremoni før eller etter vanlig opplegg! Anonymkode: c7240...e02
AnonymBruker Skrevet i går, 07:13 #9 Skrevet i går, 07:13 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ville heller gått i dialog om å finne en dato for begge deler som ikke har andre dåpsbarn tilstede. Eller eventuelt tatt giftemålet på tinghuset. Anonymkode: 2b3ff...ef3 Ja det er vel det jeg egentlig tenker jeg også. For meg er tinghuset med så lite folk som mulig best, men mannen ønsker litt mer ut av det dessverre. Anonymkode: ef0c9...b9d
AnonymBruker Skrevet i går, 07:15 #10 Skrevet i går, 07:15 Broren min og fruen gjorde dette nå nylig. De fikk en egen dåp kl 14. Og overrasket oss med vielse i tillegg. Så da var det bare familie og venner i kirken😇 veldig fint!!! Anonymkode: 3f7c4...800 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:15 #11 Skrevet i går, 07:15 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde blitt dritsur som det skulle ha vært bryllup i dåpen til mitt dåpsbarn! Skal dere gifte dere får dere klare å gjøre det utenom dåpsgudstjenester, eventuelt få en egen dåps- og vigselsseremoni før eller etter vanlig opplegg! Anonymkode: c7240...e02 Du kan ta det helt med ro. Jeg er absolutt ikke intressert i å ha fremmede der. Vil ikke ha mine egne foreldre der engang. Om vi to skal døpe samme dag så er ikke jeg/vi evt grunnen til at du blir sur😊 Anonymkode: ef0c9...b9d 3
AnonymBruker Skrevet i går, 07:15 #12 Skrevet i går, 07:15 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde blitt dritsur som det skulle ha vært bryllup i dåpen til mitt dåpsbarn! Skal dere gifte dere får dere klare å gjøre det utenom dåpsgudstjenester, eventuelt få en egen dåps- og vigselsseremoni før eller etter vanlig opplegg! Anonymkode: c7240...e02 Det var nok dåp av brudeparets eget barn skal du se 😊 Jeg synes det bare er fint, det er jo mye å arrangere to sånne runder om man er nybakte foreldre og mast sannsynlig ikke har så mye overskudd. Og prioritetene blir uansett snudd opp ned når man får barn - det å feste hele natten er kanskje både umulig og føles unødvendig? Kanskje bruden ammer slik at hun uansett må ha babyen med i bryllupet sitt? Anonymkode: e7e22...ab8
AnonymBruker Skrevet i går, 07:17 #13 Skrevet i går, 07:17 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Broren min og fruen gjorde dette nå nylig. De fikk en egen dåp kl 14. Og overrasket oss med vielse i tillegg. Så da var det bare familie og venner i kirken😇 veldig fint!!! Anonymkode: 3f7c4...800 Så bra. Ja det tenker jeg nesten må være en forutsetning at det blir eget. Om det er mange som har oppsamlingsdag så blir det en lang seanse😅 tok vielsen lang tid, eller var det fort unnagjort så man kunne gå videre med dåpsdagen? Anonymkode: ef0c9...b9d
AnonymBruker Skrevet i går, 07:20 #14 Skrevet i går, 07:20 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja det er vel det jeg egentlig tenker jeg også. For meg er tinghuset med så lite folk som mulig best, men mannen ønsker litt mer ut av det dessverre. Anonymkode: ef0c9...b9d Dere kan ta kirkebryllup hvilken som hekst dag. Kirken stiller med vitner. Du får oppfylt ønske om få folk, mannen får kirkebryllup. Anonymkode: ea585...c13
AnonymBruker Skrevet i går, 07:21 #15 Skrevet i går, 07:21 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så bra. Ja det tenker jeg nesten må være en forutsetning at det blir eget. Om det er mange som har oppsamlingsdag så blir det en lang seanse😅 tok vielsen lang tid, eller var det fort unnagjort så man kunne gå videre med dåpsdagen? Anonymkode: ef0c9...b9d Nei, synes det gikk ganske greit, men klart det blir flere elementer når man skal både giftes og døpes😅 Vil si at det tar 15-20 minutt ekstra, kanskje? Anonymkode: 3f7c4...800
AnonymBruker Skrevet i går, 07:22 #16 Skrevet i går, 07:22 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det var nok dåp av brudeparets eget barn skal du se 😊 Jeg synes det bare er fint, det er jo mye å arrangere to sånne runder om man er nybakte foreldre og mast sannsynlig ikke har så mye overskudd. Og prioritetene blir uansett snudd opp ned når man får barn - det å feste hele natten er kanskje både umulig og føles unødvendig? Kanskje bruden ammer slik at hun uansett må ha babyen med i bryllupet sitt? Anonymkode: e7e22...ab8 Takk😊 For meg som egentlig er så lite glad i oppmerksomhet er igrunn dette en gyllen mulighet til å bli gift. Har ikke feiret bursdagen siden jeg gikk i bhg pga det😅 jo mindre plass vielsen tar i livet til folk jo bedre. Som skrevet tidligere hadde jeg satt pris på om det holdt med prøvingsattest😅 Anonymkode: ef0c9...b9d 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:23 #17 Skrevet i går, 07:23 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere kan ta kirkebryllup hvilken som hekst dag. Kirken stiller med vitner. Du får oppfylt ønske om få folk, mannen får kirkebryllup. Anonymkode: ea585...c13 Han vil ha familiene våre der. Vet ikke hvorfor. Om det er kirke eller rådhus spiller ingen rolle for han. Anonymkode: ef0c9...b9d
AnonymBruker Skrevet i går, 07:24 #18 Skrevet i går, 07:24 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, synes det gikk ganske greit, men klart det blir flere elementer når man skal både giftes og døpes😅 Vil si at det tar 15-20 minutt ekstra, kanskje? Anonymkode: 3f7c4...800 Såpass ja😅 må tygge litt på den. Takk for deling av erfaring!😁 Anonymkode: ef0c9...b9d
AnonymBruker Skrevet i går, 07:27 #19 Skrevet i går, 07:27 Vi var i dialog med prest om tid og dato hvor det ikke var andre dåpsbarn. Lørdag er det jo ingen andre som døper barna sine. Dette er 10 år siden, så kanskje endringer nå? Men det var uansett bare oss med familie og venner i en kirke i Oslo. Det ble helt fantastisk dag og jeg vil anbefale å ha begge deler i samme seremoni 🩷 Anonymkode: 2dce9...8b6
AnonymBruker Skrevet i går, 07:31 #20 Skrevet i går, 07:31 Vi gjorde det. Var helt vanlig dåpsgudstjeneste først. Så ble våre gjester igjen til vielsen etterpå. (Det var på ingen måte "til bry" for de andre som ble døpt, som noen her var inne på....) Anonymkode: 7ba88...c24 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå