Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min bedre halvdel har fått konstatert MS for 2 år siden, det skal visstnok være RRMS, på et år har hen gått fra å gå 3 km i rask gangfart uten å kjenne på noe som helst, til å måtte støtte seg på bilen for å få startet gangen etter 20 min kjøring, vagger veldig med å starte å gå, trenger innimellom hjelp av med benklær og sko, vedkommende er også stabeis og jobber 50 % og gir alt å har ingen restenergi, jeg er redd hen har fått en ms som virker mer progressiv… SPMS ??? Hen hadde også mye vondter før ms diagnosen

Er det flere med ms som har hatt det slik ?

Anonymkode: 9c722...0cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan bare nevrologen svare på. Og hen bør ta MR snarest mulig og få oppfølging, for hen kan ha et attak som krever behandling. 

Hvis hen har gått over i en progressiv fase finnes det andre typer behandling og oppfølging enn ved RR. 

Det er idioti å ikke oppsøke helsevesenet av dere. 

Jeg har hatt MS i over 20 år. 

Anonymkode: 0b234...57a

Skrevet

Personen  må starte straks på bremsemedisiner.   Det går ikke an å nekte. Sykdommen i seg selv er progrerende .

Anonymkode: 773a8...13f

Skrevet

Regner med vedkommende bruker bremsemedisiner? Kanskje de ikke virker så bra lenger, men i dag finnes det heldigvis mange forskjellige varianter å prøve ut. Ta kontakt med MS-sykepleier eller nevrologen hans/hennes. 

Anonymkode: a1983...376

Skrevet

Hun? Han?

Anonymkode: 01341...62e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...