Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei folkens...jeg er en gutt på 18 år og skulle liksom begynne min russetid for fullt i dag med å kose meg ute i fineværet mer russevenner og ta knuter og kose oss i det fine været...men har jeg muligheten til det? NEI :(

Jeg har nemmelig hvert så heldig at jeg fikk brannkoppet på mandag..og i går var jeg på legevakten og fikk skrevet resept på antibiotika og hele greien. Jeg føler meg helt fin i kroppen og hele den pakka der...er ikke noe feber eller kvalme eller lignende i bildet, men jeg ser jo søren med ikke ut i fjeset og da er det ikke så gøy å gå rundt ute når man VET at man ikke ser ut i havsnød.

Er det noen som har ærfaringer med brannkopper som vet hvor lenge dette varer, og eventuelt noen som har gode tiltak for at jeg kan se litt mindre fæl ut i fjeset?

Takker for alle tips og råd.

Hilsen en utålmodig russ :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, stakar! Brennkopper er fæle greier! Hadde det masse da jeg var liten! Fikk aldri antibiotika for det, men ting har vel forandret seg siden da! Jeg hadde bare fucidinsalve som jeg måtte smøre på.

Men ta antibiotikakuren din ferdig og ta dette tipset fra noen som en gang var et surrehode:

IKKE drikk mens du går på antibiotika!!!! Og desverre må du vente et par dager etter kuren er avsluttet før du kan "sette i gang", antibiotika dreper ikke bare de "slemme" bakteriene, men også de "gode". Det betyr at kroppen din er helt uten forsvar i et par dager.

I mine yngre dager drakk jeg som en svamp under antibiotika, og hadde kur etter kur. Til slutt ble jeg blå og hvonet opp! Ikke så pent syn, og jeg var jo syk som pokker!! Nå er jeg allergisk mot antibiotika (overraskende nok...) og må være veldig forsiktig med å ikke bli syk!

Skjønner at det er skikkelig kjipt for deg, men du kommer til å være takknemlig for det restenba v livet, tro meg!

Og, sist, men ikke minst! Dop er ikke noe alternativ, selv om det er russetid!

Lykke til :klem:

Skrevet

Takker for tipset og vet at jeg ikke skal drikke mens jeg går på antibiotika...så dum er jeg heldigvis ikke ;) hehe...

EN ting kan jeg si...dop har aldri hvert et alternativ til moro og kommer aldri til å bli det ;) Kan stolt si at jeg ALDRI har tatt narkotika og ALDRI skal gjøre det ;) ihaa..

Skrevet

Jeg hadde en kraftig runde med brennkopper en gang, og det gikk ganske raskt over når jeg først fikk medisin. En uke eller noe tror jeg det tok. Men sårene kommer jo til å være der en liten stund etterpå. Bare ikke fall for fristelsen til å plukke på dem, for da kan du få skitt i sårene og det kan blusse opp igjen.

Skrevet

En UKE :O NEeeeeei...helvete sorry fransken her men nå er jeg så jævla lei :( Er nesten deprimert her altså...her er liksom starten på russetiden...været har ikke hvert så bra i bergen på LENGE og det er ikke måte på...også sitter jeg faen med inne...helvete...

Nok en gang...beklager språkbruken er bare sinnsykt skuffet :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...