AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:20 #1 Skrevet mandag kl. 13:20 Ved en tilfeldighet etter å ha tatt MR ble det oppdaget at jeg har arr etter et lite hjerneslag. Ingen kan si når det er fra, men er satt på blodfortynnende, må nok ha kolesterol senkende selv om jeg har normalt kolesterol og skal til hjertelege. Er bare 53 så syntes det er veldig skummelt at jeg har hatt dette uten å ha merket noe. Andre som har opplevd det samme? Anonymkode: 53e1b...d98
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:26 #2 Skrevet mandag kl. 13:26 Vet min far fikk påvist en mengde hjerneslag før han fikk det litt større som gjorde fjes skeivt, talen slørete og dermed fikk han undersøkt. Han hadde ikke lagt merke til noen av de andre, tror det var opptil 6-7. Nå skal det sies att mannen ikke hadde det mest helsemessige levesettet, endel alkohol og tok ikke særlig vare på seg selv, i tillegg var han flink til å overse symptomer, men han var som vanlig hele denne tiden til han fikk det litt større hjerneslaget. Anonymkode: 1839d...26a 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:27 #3 Skrevet mandag kl. 13:27 Min far fikk dette mens han var på et 60 års lag. Min mor trodde bare han hadde tatt et glass for mye. Han snøvlet litt etc. Var fin igjen og de tenkte ikke noe på det. Fikk et nytt hjerneslag en stund senere og da så de han har arr etter sistgang. Anonymkode: f998a...7ae 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:09 #4 Skrevet mandag kl. 14:09 Slik sett så er det jo greit at det er oppdaget hos meg for da kan jeg jo forebygge nye og større slag, selvfølgelig. Uansett skummelt å få en slik beskjed, har ikke levd usunt eller mye alkohol. Kan har skjedd når som helst i mitt liv. TS Anonymkode: 53e1b...d98 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:17 #5 Skrevet mandag kl. 14:17 Hva mener du med bare 53? Det er ikke ungt til å få hjerneslag/drypp. Anonymkode: b17d0...110
Kålrota Skrevet mandag kl. 14:19 #6 Skrevet mandag kl. 14:19 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du med bare 53? Det er ikke ungt til å få hjerneslag/drypp. Anonymkode: b17d0...110 Jo, det er det i aller høyeste grad. 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:18 #7 Skrevet mandag kl. 18:18 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva mener du med bare 53? Det er ikke ungt til å få hjerneslag/drypp. Anonymkode: b17d0...110 Jo, det er faktisk veldig tidlig i følge lege og nevrolog. Dessuten så vet de ikke når det har skjedd, så kan ha vært en del yngre også. TS Anonymkode: 53e1b...d98 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:23 #8 Skrevet mandag kl. 18:23 Kålrota skrev (4 timer siden): Jo, det er det i aller høyeste grad. På ingen måte Anonymkode: b17d0...110
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:32 #9 Skrevet mandag kl. 18:32 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jo, det er faktisk veldig tidlig i følge lege og nevrolog. Dessuten så vet de ikke når det har skjedd, så kan ha vært en del yngre også. TS Anonymkode: 53e1b...d98 Kjenner ettpar som fikk det tidlig i 40 åra også, de ble begge innlagt på sykehus i lengre tid, var ingen tvil om att det var slag. - det går helt fint med de begge idag. Ingen av de var i noen som helst faresone. Som du sier, godt de oppdager det, men samtidig en skremmende beskjed å få, nå kan du få behandling og oppfølging fremover. Anonymkode: 1839d...26a 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:39 #10 Skrevet mandag kl. 18:39 Min mor ble utredet for demens. Bildene avslørte mange bittesmå slag. Hun har fått vaskulær demens som resultat av disse. Anonymkode: a5fb1...85d
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:45 #11 Skrevet mandag kl. 18:45 Min far hadde det. Han er død nå da. Fikk en massiv hjerteinfarkt noen år senere. Ble bare 73 år. Mest sannsynlig så hadde han hatt et hjerneslag i søvne. Så fikk han et litt senere. Da falt han. Følte seg i fin form. Men ble sendt til sykehuset. Da dem oppdaget dem at han hadde hat flere slag. Var i god form. Men han hadde et dårlig hjerte. Anonymkode: cc72b...7f4
Plexi Skrevet mandag kl. 18:54 #12 Skrevet mandag kl. 18:54 Etter en fyllekule for en 7-8 år siden våknet jeg med en synsforstyrrelse. Dro på legevankten dagen etter og de fant ingen åpnbare tegn på noe slag, ble sendt til øyespesialist som heller ikke fant noe. Via fastlege ble jeg henvist til MRI av hodet og der fant de spor av en liten TIA (drypp). Synet rettet seg selv i løpet av noen få dager og har ikke fått noen mèn. Men oppe i det hele ble det oppdaget høyt blodtrykk og kolesterol, så jeg er medisinert for det. Føler egentlig litt at det hele kanskje kan ha reddet meg, hadde jeg gått mange år til med høyt blodtrykk kunne det gått mye verre... 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:17 #13 Skrevet mandag kl. 19:17 Jeg fikk hjerneslag når jeg var 31 år. Jeg stod i en krevende situasjon pga et nylig dødsfall blant mine nærmeste, samt krevende jobb og barn. Jeg ble derfor først innlagt på psykiatriske da man trodde jeg var helt nedbrutt av stress. En MR avslørte raskt at det var slag og jeg ble overført til nevrologiske. Dette er 35 år siden og jeg lever i beste velgående 🙂 Til å begynne med tenkte jeg ofte på det, syntes det var veldig skummelt, men med tiden er det sjeldent innom tankene mine. Anonymkode: e003f...ea9 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:20 #14 Skrevet mandag kl. 19:20 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk hjerneslag når jeg var 31 år. Jeg stod i en krevende situasjon pga et nylig dødsfall blant mine nærmeste, samt krevende jobb og barn. Jeg ble derfor først innlagt på psykiatriske da man trodde jeg var helt nedbrutt av stress. En MR avslørte raskt at det var slag og jeg ble overført til nevrologiske. Dette er 35 år siden og jeg lever i beste velgående 🙂 Til å begynne med tenkte jeg ofte på det, syntes det var veldig skummelt, men med tiden er det sjeldent innom tankene mine. Anonymkode: e003f...ea9 Godt å høre at det er gått bra. Ja, det er en skummel beskjed å få, men nå får jeg jo behandling og kan forhåpentligvis forebygge å få flere. Men, skummelt at man kan ha slag uten å merke det. TS Anonymkode: 53e1b...d98 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå