Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har virkelig ikke energi etter endt arbeidshverdag. Det eneste jeg får til er lange turer (tvinger meg selv for å opprettholde noe form for aktivitet). Jeg spiser sunt, så det ligger ikke i det. Men hva er dette for et liv? Familie og venner må nedprioriteres fordi jeg ikke orker. Noe som egentlig er det viktigste i livet. Blir spist opp av jobb. Klarer ikke se for meg hvordan jeg skal overleve i flere tiår med dette. Hva gjør man? 

Anonymkode: b9763...b55

• Liker 1
  • Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

MÅ du gi jernet på jobb hver dag da? Du må redusere energibruken på jobb. Typiske energityver er grubling og mye tankevirksomhet. Jeg får forresten energi av tung trening, men det merker man ikke før det har gått 1-2 mnd med regelmessig trening da. Verdt et forsøk?

Anonymkode: c383b...aee

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det denne konkrete jobben som er problemet, eller å jobbe generelt?

Anonymkode: b9a59...cf3

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk må jobbe for å overleve, betale regninger og kjøpe mat, ha tak over hodet.  Sånn er livet. 

Anonymkode: f628d...6e4

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

MÅ du gi jernet på jobb hver dag da? Du må redusere energibruken på jobb. Typiske energityver er grubling og mye tankevirksomhet. Jeg får forresten energi av tung trening, men det merker man ikke før det har gått 1-2 mnd med regelmessig trening da. Verdt et forsøk?

Anonymkode: c383b...aee

Jobben krever det den krever. Har tidsfrister. Det eneste jeg grubler over er jobb, det tar jo veldig mye av min våkne tid og jeg sitter og funderer på hva faen jeg skal gjøre. 

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk må jobbe for å overleve, betale regninger og kjøpe mat, ha tak over hodet.  Sånn er livet. 

På bekostning av helse? 

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det denne konkrete jobben som er problemet, eller å jobbe generelt?

Anonymkode: b9a59...cf3

Har hatt veldig mange ulike jobber. Taklet det bedre før, men nå som jeg blir eldre blir det verre og verre 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Meh, å jobbe er ikke for alle.

Anonymkode: 9b00d...694

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror 80 % av oss som er i jobb har det akkurat slik som deg.

1.Skift jobb.

2.Gå ned i stilling.

3.Gift deg med noen med penger. 

Det var løsningen for meg,ellers hadde jeg vel blitt narkoman,havnet på sinnsykehus eller blitt trygdet før fylte 55.

Få deg annen type jobb eller skift arbeidsmiljø før det tar knekken på deg!!

Anonymkode: c5d92...f6e

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Man skal ha energi til mer enn jobb og. Om man ikke ha det så er liten sykemeldingsprosent et alternativ. Hvertfall hvis man er oppi åra litt. 

Man kan ikke bruke mer energi enn man har,det er det mange prøver på. Og da blir ting verre 

Anonymkode: 82d18...d95

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt riktig. Men fungerer ikke dagens løsning bør man skifte jobb eller gå ned i stilling før det går galt....

Man bør i det minste ha et snev av liv igjen som 70 åring etter nærmere 55-60 år i jobb vel? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kast smarttelefonen og skaff deg en gammeldags dumtelefon. 
Scrolling stjeler ekstremt mye energi

Anonymkode: 701b3...04a

• Liker 8
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt veldig mange ulike jobber. Taklet det bedre før, men nå som jeg blir eldre blir det verre og verre 

Hvor gammel er du? Selv er jeg 43, og jobber kun som tilkallingsvikar på en skole. Har også kone, barn og boliglån, men klarer oss fint siden kona har 100% fast jobb.

Hvis du kun har deg selv å tenke på, så er det en no-brainer å gjøre slik jeg gjør. Du velger selv når du vil jobbe, du får ett opplegg av læreren du er vikar for eller resten av teamet, underviser i 4-5 timer pr.vakt, kan gå hjem mellom 13 og 14, uten å tenke på jobb, for du har ikke noe ansvar ut over de timene du er på jobb. Og det er sinnsykt godt timebetalt, jeg har over 600 kr timen som lærervikar.

Anonymkode: e6033...b8e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

På bekostning av helse? 

Er desverre slik ja. Er det ikke gift så er det stress som sender folk i en tidlig grav....

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være overgangsalder som gjør at du har mindre energi?

Ellers kan du gifte deg med en rik man hvis du ikke vil jobbe, tror ikke det er så mange andre alternativer egentlig.

Anonymkode: 295d3...52b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt riktig. Men fungerer ikke dagens løsning bør man skifte jobb eller gå ned i stilling før det går galt....

Man bør i det minste ha et snev av liv igjen som 70 åring etter nærmere 55-60 år i jobb vel? 

Gå ned i stilling er jo starten på uførefellen. Her skal man ha tungen beint i munnen.

Anonymkode: 9b00d...694

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det på samme måte. Valgte å gå ned i 50% stilling. Solgte leilighet, kjøpte noe mindre, kuttet forbruk drastisk. Måtte ofre mye jeg var vant til, men det er verdt det.

Anonymkode: 36224...684

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg (dessverre) veldig igjen i dette. Jeg hadde det akkurat sånn selv for noen år siden; jobben slukte meg levende og jeg hadde verken tid eller overskudd til resten av livet. Etter 20 år i arbeidslivet sa det bare stopp. Jeg orket ikke mer.

Jeg byttet jobb og bransje, og jobber nå bare 50 %. Det sier seg vel selv at jeg ikke lever et fett liv i overflod, men det er heller ikke det viktigste for meg. Det er vanskelig å alltid få i både pose og sekk, og for meg var altså løsningen å bytte materiell levestandard mot mer tid og overskudd.

Lykke til! Jeg håper du finner DIN løsning for et bedre liv!

Anonymkode: 7afb7...d41

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kast smarttelefonen og skaff deg en gammeldags dumtelefon. 
Scrolling stjeler ekstremt mye energi

Anonymkode: 701b3...04a

Sikkert PC på jobben.....

Da daglig leder døde,måtte jeg ta over jobben. Der var det ikke mange minuttene daglig på pc som hadde med jobb å gjøre om dagen i følge loggen gitt😆   

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tror 80 % av oss som er i jobb har det akkurat slik som deg.

1.Skift jobb.

2.Gå ned i stilling.

3.Gift deg med noen med penger. 

Det var løsningen for meg,ellers hadde jeg vel blitt narkoman,havnet på sinnsykehus eller blitt trygdet før fylte 55.

Få deg annen type jobb eller skift arbeidsmiljø før det tar knekken på deg!!

Trust me, jeg har vært på nippet til å bli narkis som følge av stress og et liv som føles totalt meningsløst. Jeg tenker kanskje at det vil hjelpe om jeg bare tar vakter sporadisk et sted. Blir kvalt av å jobbe 100%. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...