Gå til innhold

Lading av leiebil

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke fått med nødlander og har ikke lader hjemme siden vi ikke har elbil. Vi har heler ikke lader mulighet i kommunen Vi bor, så må til nabo kommunen. Så spørsmålet er må vi ha noe app av noe slag, eller kan en bruke minibank kortet for å lade 

Vi ba om å få bil på drivstoff av forsikringen selskapet som leiebil, men de kunne ikke garantere hva vi fikk pga det var utleiefirma som avgjorde hva en fukk og hva de hadde inn. Og selvfølgelig hadde de ikke noe bil på diesel eller bensin så måtte da ta elbil 

Sist vi hadde elbil sim leiebil så fikk vi ikke ladet noe sted 🙈 så sønnen tok bilen med på jobben og fikk ladet der

Anonymkode: 3837d...ed0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har ikke fått med nødlander og har ikke lader hjemme siden vi ikke har elbil. Vi har heler ikke lader mulighet i kommunen Vi bor, så må til nabo kommunen. Så spørsmålet er må vi ha noe app av noe slag, eller kan en bruke minibank kortet for å lade 

Vi ba om å få bil på drivstoff av forsikringen selskapet som leiebil, men de kunne ikke garantere hva vi fikk pga det var utleiefirma som avgjorde hva en fukk og hva de hadde inn. Og selvfølgelig hadde de ikke noe bil på diesel eller bensin så måtte da ta elbil 

Sist vi hadde elbil sim leiebil så fikk vi ikke ladet noe sted 🙈 så sønnen tok bilen med på jobben og fikk ladet der

Jeg har elbil og lader helst hjemme, men når jeg må lade ute så bruker jeg konsekvent de ladestasjonen som tar bankkort. Orker ikke laste ned masse apper. Det er flere og flere steder du kan betale med kort, jeg lurer på om ikke myndighetene har forlangt at alle nye ladestasjoner skal ha mulighet for kortbetaling. 

Anonymkode: 9fc18...535

• Liker 1
Skrevet

Du kan vel lade fra vanlig stikkontakt når det er en midlertidig nødløsning.

AnonymBruker
Skrevet
Viktualia skrev (1 minutt siden):

Det tar veldig lang tid å lade da, istedet for å hurtliglade, noe som går veldig fort. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det tar veldig lang tid å lade da, istedet for å hurtliglade, noe som går veldig fort. 

Men det er også mye billigere.

AnonymBruker
Skrevet

De kan ikke lade fra stikkontakt uten nødlader.

De fleste ladestasjoner tar kort nå. Koster noen øre mer, men ikke slik at det er relevant om man ikke har bilen veldig lenge. 

Anonymkode: b6c57...f4d

• Liker 1
Skrevet (endret)
Viktualia skrev (8 minutter siden):

Litt vanskelig uten nødlader kanskje? 

TS: de fleste har vipps løsninger eller tar bankkort. Jeg har ingen apper for å lade bilen langs veien.

Men du kjenner ikke noen som har elbillader? Tilby å vippse litt for å lade? Det har jeg gjort med jevne mellomrom.

Endret av Thjelp
Skrevet
Thjelp skrev (1 minutt siden):

Litt vanskelig uten nødlader kanskje? 

TS: de fleste har vipps løsninger eller tar bankkort. Jeg har ingen apper for å lade bilen langs veien

Ah, overså den. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Om du trenger app eller ikke, kommer nok an på hvilken type ladestasjon det er. Men min erfaring er at man de fleste steder kan betale med enten bankkort eller vipps.

Skrevet

De aller fleste ladestasjonene tar vanlig bankkort. 

AnonymBruker
Skrevet
Viktualia skrev (33 minutter siden):

Får ikke gjort for har ikke fått med kabel med det. Og sist vi hadde leiebil tok det 24 timer hvis en skulle lade fra 60% til 80%, ut fra det det stod i bil. Har ikke samme type elbil nå, så vet jo ikke.

Har ringt utleie firmaet så de skulle se om de hadde slik kabel

AnonymBruker
Skrevet

De kan da ikke levere ut en elbil uten ladeledning.

Hadde kontaktet leie selskapet og sakt som det er. Du har ikke hjemmelader, det er ikke offentlig lader i kommunen du bor i, du kan ikke lade på jobb og du fikk heller ikke med nødlader. Derfor ba du om en bil som ikke var EL, du har fått en bil som mer eller mindre ubrukelig for deg. Så hadde jeg avsluttet med spørsmålet "Når kan jeg komme og nytte denne i en bil med drivstoff som jeg faktisk kan bruke?

De får inn biler hele tiden, så dette kan de løse.

Anonymkode: 59797...8b8

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har du sjekket i frunken og under lokket i bagasjerommet? Hender nødlader ligger godt skjult under et lokk siden de ikke brukes så ofte. 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Får ikke gjort for har ikke fått med kabel med det. Og sist vi hadde leiebil tok det 24 timer hvis en skulle lade fra 60% til 80%, ut fra det det stod i bil. Har ikke samme type elbil nå, så vet jo ikke.

Har ringt utleie firmaet så de skulle se om de hadde slik kabel

Det må da være feil? De fleste biler har batteri som er mindre enn 100kWh. Så om du skal lade 20kWh på ett døgn blir det under 1000W ladeeffekt, som er 4A på en normal stikkontakt. De fleste nødladere jeg har vært borti lader på 10A/2300W. 

Og jeg tviler på at noen utleieselskaper leverer så dyre biler med så stort batteri... 

Endret av newman01
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (2 timer siden):

Har du sjekket i frunken og under lokket i bagasjerommet? Hender nødlader ligger godt skjult under et lokk siden de ikke brukes så ofte. 

Det må da være feil? De fleste biler har batteri som er mindre enn 100kWh. Så om du skal lade 20kWh på ett døgn blir det under 1000W ladeeffekt, som er 4A på en normal stikkontakt. De fleste nødladere jeg har vært borti lader på 10A/2300W. 

Og jeg tviler på at noen utleieselskaper leverer så dyre biler med så stort batteri... 

Bare vet hvordan det var på den vi hadde sist, det var en ford.

Nå er det en wv id4.

Har sjekket bak, har ikke kikket foran i bil, men bak kikket jeg over alt, finner kun ledning som må inn i ladeboks, og ikke nødlandet.

Har ringt firma og de sa de skulle ringe opp igjen når de kom til kontoret å sjekket, de sa det var en bil levert fra Oslo,  så de var usikre hva som fulgte bil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...