AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Skrevet 13 timer siden Hei! Er forelder til konfirmant for første gang nå 🥰 De er klare i kirken rundt tolv. Vi har bestemt å spise på en lokal restaurant - jeg lurer på når jeg skal be folk dukke opp der? De serverer maten etter avtale. Drikker man litt kaffe først? Og kaffe til dessert? En del av familie som kommer ser vi jo ikke så ofte, så det er hyggelig å ha sosial tid også - ikke kun sitte til bords, spise dessert og si takk og hade. Veldig fint om noen med tips og erfaring vil dele 😄 Anonymkode: 68f6e...1d4
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Skrevet 13 timer siden Har selv feiret en konfirmant på restaurant, og hadde jeg vist det jeg vet nå hadde storesøskene og så feiret på restaurant. Vi feiret på en liten lokal restaurant så fikk hele lokalet for oss selv. Gjesten gikk ditt rett etter gudstjenesten, minglet 10-15 minutter før vi satte oss til bords. Kaffe hadde vi først etter maten, det blir nok tid til å være sosiale under dessert og kaker. Det er ikke som en vanlig middag hvor man bare spiser og går. (For regner med at du har varslet restauranten og at dere ikke bare dukker opp som ved vanlig bord reservering) Leverte kaker og servietter dagen før og kom til ferdig dekket, kan ikke beskrive hvor deilig det var. Anonymkode: 62179...ad5
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har selv feiret en konfirmant på restaurant, og hadde jeg vist det jeg vet nå hadde storesøskene og så feiret på restaurant. Vi feiret på en liten lokal restaurant så fikk hele lokalet for oss selv. Gjesten gikk ditt rett etter gudstjenesten, minglet 10-15 minutter før vi satte oss til bords. Kaffe hadde vi først etter maten, det blir nok tid til å være sosiale under dessert og kaker. Det er ikke som en vanlig middag hvor man bare spiser og går. (For regner med at du har varslet restauranten og at dere ikke bare dukker opp som ved vanlig bord reservering) Leverte kaker og servietter dagen før og kom til ferdig dekket, kan ikke beskrive hvor deilig det var. Anonymkode: 62179...ad5 Vi har bestilt mat der! De lager. Vi må pynte. Men lurer på når alle bør møtes? De er ferdige i kirken veldig tidlig. Anonymkode: 68f6e...1d4
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har bestilt mat der! De lager. Vi må pynte. Men lurer på når alle bør møtes? De er ferdige i kirken veldig tidlig. Anonymkode: 68f6e...1d4 De møter rett etter kirken. Det er det som er vanlig ved konfirmasjon. Anonymkode: 62179...ad5 1
Sniff76 Skrevet 12 timer siden #5 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har bestilt mat der! De lager. Vi må pynte. Men lurer på når alle bør møtes? De er ferdige i kirken veldig tidlig. Anonymkode: 68f6e...1d4 F.eks: Ferdig i kirken ca 12, alle går til bilene på 5 min, det tar f.eks. 20 min å kjøre til restauranten, 5 min å parkere og gå inn, dvs der har du f.eks. en halvtime. Men det er best om konfirmanten og familien er på plass før gjestene begynner å komme og da tror jeg at jeg hadde invitert til litt senere f.eks kl 13. Har dere veldig kort kjørevei, 12:30. Kan også skrive i invitasjonen at "de som ønsker å være med i kirken, drar rett derfra til restauranten" (skriv på bedre måte) og da skjønner folk at de vil komme fram ca likt som dere. Når vi har hatt konfirmasjoner hjemme hos oss har det gått 15-20 min til å ta i mot gjestene og åpne gavene og så setter man seg til bords. Vi har f.eks. invitert til selskap kl 14 og da har gjestene kommet ca 13:50-14:00. Da har vi satt oss ved bordet ca 14:15. Altså ikke legg inn altfor mye dødtid mellom kirken og middag. Folk er sultne og alle er nok klare for å starte selskapet så snart det passer.
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Skrevet 12 timer siden Sniff76 skrev (4 minutter siden): F.eks: Ferdig i kirken ca 12, alle går til bilene på 5 min, det tar f.eks. 20 min å kjøre til restauranten, 5 min å parkere og gå inn, dvs der har du f.eks. en halvtime. Men det er best om konfirmanten og familien er på plass før gjestene begynner å komme og da tror jeg at jeg hadde invitert til litt senere f.eks kl 13. Har dere veldig kort kjørevei, 12:30. Kan også skrive i invitasjonen at "de som ønsker å være med i kirken, drar rett derfra til restauranten" (skriv på bedre måte) og da skjønner folk at de vil komme fram ca likt som dere. Når vi har hatt konfirmasjoner hjemme hos oss har det gått 15-20 min til å ta i mot gjestene og åpne gavene og så setter man seg til bords. Vi har f.eks. invitert til selskap kl 14 og da har gjestene kommet ca 13:50-14:00. Da har vi satt oss ved bordet ca 14:15. Altså ikke legg inn altfor mye dødtid mellom kirken og middag. Folk er sultne og alle er nok klare for å starte selskapet så snart det passer. Vi skrev bare "Etter konfirmasjonen møtes vi på Restaurant XXXX". Alle kom ca samtidig og ventet automatisk utenfor til de så konfirmanten kom slik at vi gikk inn samlet. Hadde noen gått inn før hadde det vært greit også, restauranten var forbrett og vi hadde jo hele lokalet. Anonymkode: 62179...ad5
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Skrevet 12 timer siden Bare lurt å be om lukket om det går. Om det er mye andre folk der, blir det fort forstyrrende . Anonymkode: 247c9...bd8
Sniff76 Skrevet 11 timer siden #8 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi skrev bare "Etter konfirmasjonen møtes vi på Restaurant XXXX". Alle kom ca samtidig og ventet automatisk utenfor til de så konfirmanten kom slik at vi gikk inn samlet. Hadde noen gått inn før hadde det vært greit også, restauranten var forbrett og vi hadde jo hele lokalet. Anonymkode: 62179...ad5 Jo, men alle skal kanskje ikke i kirken og det er greit å skrive et klokkeslett i invitasjonen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå