AnonymBruker Skrevet 6. september #1 Skrevet 6. september Jeg har flyttet til hjemstedet mitt. Jeg ble ble dessverre utsatt for et overgrep der i ungdommen. Etter at jeg fikk barn har minner om dette blitt forsterket og for mye flashback og er alltid «. På vakt». Denne uka traff jeg overgriper på butikken, og jeg fikk en kraftig stress reaksjon etterpå. Jeg gjør alt jeg kan for å trives men sliter med utrygghet og uro pga dette. Er det verdt det å bli her og være nær familie eller bør jeg flytte for å få ro i sjela… men uten familie og besteforeldre rundt? Anonymkode: d4814...e02 3
Hulderjinta Skrevet 6. september #2 Skrevet 6. september Så utrolig vondt å høre.. Har du fått bearbeidet dette på noen måte? Så trist om en jævla overgriper skal fortsette å kontrollere livet ditt.. Er det en mulighet å flytte et lite stykke unna, men fremdeles innenfor rimelig avstand til familie? Sender deg en styrkeklem ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 6. september #3 Skrevet 6. september Hva gjorde at du valgte å flytte tilbake? Kanskje du må prøve å fokusere på de tingene? Ta bygda/byen «tilbake» ? Ta styringen over ditt eget liv, og ikke bli redd for å gå ut døra? Vedkommende har allerede ødelagt mer enn nok for deg - og får ikke lov til å ødelegge enda mer Anonymkode: 913de...a39
AnonymBruker Skrevet 6. september #4 Skrevet 6. september Hulderjinta skrev (1 minutt siden): Så utrolig vondt å høre.. Har du fått bearbeidet dette på noen måte? Så trist om en jævla overgriper skal fortsette å kontrollere livet ditt.. Er det en mulighet å flytte et lite stykke unna, men fremdeles innenfor rimelig avstand til familie? Sender deg en styrkeklem ❤️ Har fått bearbeidet det ja. Men hjelper ikke å konstant bli minnet på det og møte overgriper på denne måten. Det blusser opp igjen og gjør meg utrygg. Jeg har tenkt at han ikke skal bestemme hvor jeg skal bo eller ødelegge for mine valg. Men jeg bør sikkert bo et annet sted for å være tryggere og mer avslappet .. Anonymkode: d4814...e02 2
AnonymBruker Skrevet 6. september #5 Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva gjorde at du valgte å flytte tilbake? Kanskje du må prøve å fokusere på de tingene? Ta bygda/byen «tilbake» ? Ta styringen over ditt eget liv, og ikke bli redd for å gå ut døra? Vedkommende har allerede ødelagt mer enn nok for deg - og får ikke lov til å ødelegge enda mer Anonymkode: 913de...a39 Familie er grunnen. jeg styrer jo mitt eget liv, men minner sitter i. Er ikke uten følelser . jeg er ikke redd for å gå ut døra, men mer utrygg og ifølge samboer er jeg mer stresset og slapper mindre av her. Anonymkode: d4814...e02
Hulderjinta Skrevet 6. september #6 Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har fått bearbeidet det ja. Men hjelper ikke å konstant bli minnet på det og møte overgriper på denne måten. Det blusser opp igjen og gjør meg utrygg. Jeg har tenkt at han ikke skal bestemme hvor jeg skal bo eller ødelegge for mine valg. Men jeg bør sikkert bo et annet sted for å være tryggere og mer avslappet .. Anonymkode: d4814...e02 Utrolig synd at han skal få ødelegge på denne måten. Har samboer noen formening om hva dere bør gjøre? Har du en 'beredskapsplan' å forholde deg til dersom du skulle møte på han? Og er sannsynligheten for å treffe på han stor? Han bør skamme seg.
Fighter83 Skrevet 6. september #7 Skrevet 6. september (endret) AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har flyttet til hjemstedet mitt. Jeg ble ble dessverre utsatt for et overgrep der i ungdommen. Etter at jeg fikk barn har minner om dette blitt forsterket og for mye flashback og er alltid «. På vakt». Denne uka traff jeg overgriper på butikken, og jeg fikk en kraftig stress reaksjon etterpå. Jeg gjør alt jeg kan for å trives men sliter med utrygghet og uro pga dette. Er det verdt det å bli her og være nær familie eller bør jeg flytte for å få ro i sjela… men uten familie og besteforeldre rundt? Anonymkode: d4814...e02 Hva med å si det høyt til noen som vil høre på deg? Du har ingenting å skamme deg over, er ikke du som har gjort noe galt. Åpenhet om det som har skjedd deg betyr faktisk veldig mye til å begynne med💓 Legg en plan for deg selv ang hva du skal gjøre i situasjoner der du kan risikere å møte denne personen igjen. Å snu ryggen til personen og gå rett ut er faktisk helt greit! Om noen spør så kan du faktisk si som sant er "jeg ble voldtatt av ..... og jeg sliter noe jævlig med å møte ....". Begynn i behandling for å bearbeide traumene og jobb med hva du skal gjøre ved flashbacks osv. Tror nok det er bedre og sunnere å få en sinne/ hat reaksjon mot denne personen enn å bli redd og flykte men man kan jo ikke styre en selv 💓 Jeg synes også du skal ta hjemstedet ditt tilbake! Å opparbeide deg et sinne mot personen og hva denne har frarøvet deg er nok ikke så dumt for å klare dette 👍 Endret 6. september av Fighter83 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #8 Skrevet 7. september Fighter83 skrev (10 timer siden): Hva med å si det høyt til noen som vil høre på deg? Du har ingenting å skamme deg over, er ikke du som har gjort noe galt. Åpenhet om det som har skjedd deg betyr faktisk veldig mye til å begynne med💓 Legg en plan for deg selv ang hva du skal gjøre i situasjoner der du kan risikere å møte denne personen igjen. Å snu ryggen til personen og gå rett ut er faktisk helt greit! Om noen spør så kan du faktisk si som sant er "jeg ble voldtatt av ..... og jeg sliter noe jævlig med å møte ....". Begynn i behandling for å bearbeide traumene og jobb med hva du skal gjøre ved flashbacks osv. Tror nok det er bedre og sunnere å få en sinne/ hat reaksjon mot denne personen enn å bli redd og flykte men man kan jo ikke styre en selv 💓 Jeg synes også du skal ta hjemstedet ditt tilbake! Å opparbeide deg et sinne mot personen og hva denne har frarøvet deg er nok ikke så dumt for å klare dette 👍 Enig i det meste, likevel er det slik at for noen kan det beste være å bo en annen plass. Handler en del om vilken personlighetstype man har. Anonymkode: 5b1ec...e2e 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #9 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har flyttet til hjemstedet mitt. Jeg ble ble dessverre utsatt for et overgrep der i ungdommen. Etter at jeg fikk barn har minner om dette blitt forsterket og for mye flashback og er alltid «. På vakt». Denne uka traff jeg overgriper på butikken, og jeg fikk en kraftig stress reaksjon etterpå. Jeg gjør alt jeg kan for å trives men sliter med utrygghet og uro pga dette. Er det verdt det å bli her og være nær familie eller bør jeg flytte for å få ro i sjela… men uten familie og besteforeldre rundt? Anonymkode: d4814...e02 Kanskje du skal be om profesjonell hjelp sånn du klarer det? Kjedelig om personen skal få ødelegge for deg Anonymkode: 0dfd7...972
AnonymBruker Skrevet 7. september #10 Skrevet 7. september For meg er ikke nærhet til familie nok til å ville bo et sted der jeg må retraumatiseres. Men det har med min personlighet å helse å gjøre, først og fremst. Anerkjenner at andre ikke velger som meg, som er avhengig av fysisk avstand til steder og mennesker. Anonymkode: 44a07...ab8 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #11 Skrevet 7. september Hvorfor er ikke overgriperen i fengsel? Eller sonet ferdig? Anonymkode: 120a9...4ae
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå