AnonymBruker Skrevet i går, 19:57 #1 Skrevet i går, 19:57 Min datter skal snart konfirmeres. Jeg har prøvd å samarbeide med far, men han er helt umulig å samarbeide med. Ikke vil han betale for noe og nå vil han plutselig ikke komme heller. Hva gjør jeg? Jeg har ikke råd til å betale alt selv. Han betaler litt bidrag, noe han er helt uenig i at han skal. Vi har bidrag gjennom nav. Hva gjør jeg? Har lest litt på siden til nav at jeg kan søke om ekstra bidrag der til konfirmasjonen, hvordan fungerer det? Må jeg si ifra til far at jeg søker om det? Tror han kommer til å bli kjempe sint hvis jeg søker om det siden han ikke vil betale noe nå og ikke vil komme. Jeg trenger råd. Anonymkode: ae4cb...6c2
AnonymBruker Skrevet i går, 20:02 #2 Skrevet i går, 20:02 Send inn søknad om særbidrag. Dette gjør du etter at du har fått dokumentasjon på alle utgifter (du kan ikke stikke fingeren i været og føle på kostnaden). Du må ikke si ifra, han får beskjed. Anonymkode: 59f97...526 4
alfathealfa Skrevet i går, 20:05 #3 Skrevet i går, 20:05 Du kan søke særtilskudd gjennom NAV, da er det NAV som fastsetter tilskuddet og far betaler. Dersom han ikke betaler frivillig kan man be om at det kreves inn via Skatteetaten. Du kan be om dette sørtilskuddet inntil ett år etter konf. Du må ha kvitteringer, tror jeg. Hvis han blir sur kan du be han ta opp med NAV om han mener noe ikke er riktig. Konfirmasjon koster alltid penger, men man kan gjøre flere ting for at det skal bli rimeligere. Folk er også vennlig innstilt til å hjelpe kjente, synes jeg. Bake en kake, hjelpe til osv.
AnonymBruker Skrevet i går, 20:10 #4 Skrevet i går, 20:10 Føler med deg ts. Et spørsmål: kommer slekten på farssiden? Hvis ja, kan du rett og slett driste deg til å spørre farmor og farfar om bidrag siden far ikke vil betale noe? Anonymkode: 5555f...752
AnonymBruker Skrevet i går, 20:42 #5 Skrevet i går, 20:42 alfathealfa skrev (34 minutter siden): Du kan søke særtilskudd gjennom NAV, da er det NAV som fastsetter tilskuddet og far betaler. Dersom han ikke betaler frivillig kan man be om at det kreves inn via Skatteetaten. Du kan be om dette sørtilskuddet inntil ett år etter konf. Du må ha kvitteringer, tror jeg. Hvis han blir sur kan du be han ta opp med NAV om han mener noe ikke er riktig. Konfirmasjon koster alltid penger, men man kan gjøre flere ting for at det skal bli rimeligere. Folk er også vennlig innstilt til å hjelpe kjente, synes jeg. Bake en kake, hjelpe til osv. Ja jeg vet at det er dyrt og i utgangspunktet tatt høyde for det, men at far selvfølgelig var med på spleiselaget. Det er for kort tid til å endre på planer og bestillinger. mine foreldre har sagt at de kan låne meg det jeg trenger og det er fint, da kan jeg holde konfirmasjonen som planlagt. Håper nav kan hjelpe så jeg kan betale fort tilbake. Anonymkode: ae4cb...6c2 2
AnonymBruker Skrevet i går, 20:46 #6 Skrevet i går, 20:46 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Føler med deg ts. Et spørsmål: kommer slekten på farssiden? Hvis ja, kan du rett og slett driste deg til å spørre farmor og farfar om bidrag siden far ikke vil betale noe? Anonymkode: 5555f...752 De er invitert og har sagt at de kommer. Nå sier far at de ikke kommer. Jeg vet ikke, må sende en melding og høre. Er bare ett par uker til så dette ødelegger forberedelsene. vet ikke om farmor og farfar kan være med å bidra. De bidrar ikke med noe ellers. Minimalt med gaver til jul og bursdag. Anonymkode: ae4cb...6c2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja jeg vet at det er dyrt og i utgangspunktet tatt høyde for det, men at far selvfølgelig var med på spleiselaget. Det er for kort tid til å endre på planer og bestillinger. mine foreldre har sagt at de kan låne meg det jeg trenger og det er fint, da kan jeg holde konfirmasjonen som planlagt. Håper nav kan hjelpe så jeg kan betale fort tilbake. Anonymkode: ae4cb...6c2 Du bør ta kontakt med Nav i forkant. Be om å få snakke med en veileder. Du kan ikke kreve hva som helst. Det er mange som har gått skoa av seg og trodd at far/mor må/skal betale halvparten. Men Nav opererer etter andre satser og det handler om bidragsevnen til motparten. Anonymkode: 43e0a...20c
veronica<3 Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. veronica<3, mod.
Fremhevede innlegg