Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er alenemor til et barn med spesielle behov. Er mye alene, bare meg og barnet, fordi barnet krever så mye. Det er veldig vanskelig å gå på besøk, eller ha besøk. Jeg er sliten, og ensom.. når barnet er hos far eller på avlastning, må jeg handle, vaske, skrive søknader og mye annet jeg ikke får gjort.

Og det er ikke alltid samvær eller avlastning blir noe av, pga sykdom hos barnet. Og jeg er så ensom.. har ingen som forstår, utenom venner på internett.. tror de vennene jeg har har gitt meg litt opp.. og forstår dem..

Håper hvis noen leser dette og kjenner seg igjen, strekker ut en hånd til sin venn i lignende situasjon 🩷

Anonymkode: bd922...4e0

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vært alene med barn, men kjenner selvfølgelig ikke din situasjon. Bare så det er sagt. Men for meg ble det viktig å gjøre husarbeid og praktiske ting når jeg var med barnet og barnet var våkent, nettopp for å kunne bruke tiden uten barn til det jeg trengte. Det være seg å legge seg kl 19.30 for å endelig sove eller å gå ut og gjøre noe for meg selv.

Det er ikke sikkert det passer for deg, men av og til bestiller jeg mat levert hjem. Jeg bruker Meny fordi det er en butikk som har hjemlevering her jeg bor, og de har tralle og kommer helt inn med varene. Da benytter jeg anledningen til å bestille opp dopapir og brus og tørrvarer. Ulempen er at man bestiller levering på et tidsintervall og må være hjemme da. Men man kan spore bilen i sanntid. De har også en tjeneste hvor man bestiller på nett og kan hente varene ferdig pakket på butikken (i vår butikk en egen dør hvor man kan kjøre bilen inntil). Vi fikk også en sånn vaskerobot som er overraskende bra, den kom til halv pris før sommeren, så de går ned i pris, nå.

Er det noe du kunne være interessert i å være med på lokalt? En aktivitet, eller bare en strikkekafé på en garnbutikk? Sanitetsforening, frivilligsentral eller noe som har noen hyggelige aktiviteter? Kunne du tenke deg å få en besøksvenn fra Røde Kors? Finnes det en likemannsorganisasjon for mennesker med diagnosen til barnet ditt? Kanskje de har noen aktiviteter dere kan være med på - for familien eller for pårørende? 

Det er tøft å ha det sånn. Det er bra at du ikke står i dette helt alene men har samvær og avlastning. Håper du kan få mer pusterom til å få påfyll de dagene. 

Anonymkode: a7a5f...39c

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...