AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:23 #1 Skrevet søndag kl. 13:23 Hei, diagnostisert med Graves før 2 uker siden, på 20 mg Neo Mercazole i 10 dager. Symptomene går det an å holde ut greit nok, verste er dårlig søvn. Men min nyeste bekymring er øyesykdommen som kan komme i tilknytning til Graves. Noen med erfaring? Hvis ja: hvor fort etter Graves diagnosen fikk dere den? Hva var første symptom? Hvor fort utviklet det seg? Og hvor ille ble det - disse forferdelige bildene på nettet skremmer vannet ut av meg. Takknemlig for alle innspill. PS legen (endo) mener at hun ikke kan se noe som helst antydning til dette på meg pr nå. Anonymkode: 37552...b91
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:53 #2 Skrevet søndag kl. 13:53 Tenker du på utstående øyne? Det er jo noe som kommer av ubehandlet sykdom og svært høyt stoffskifte. Du er i behandling, og med en startdose på 20 mg pr dag er du ikke voldsomt høy heller, så det bør du ikke bekymre det for i det hele tatt. Anonymkode: 24e4d...391
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:24 #3 Skrevet søndag kl. 14:24 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Tenker du på utstående øyne? Det er jo noe som kommer av ubehandlet sykdom og svært høyt stoffskifte. Du er i behandling, og med en startdose på 20 mg pr dag er du ikke voldsomt høy heller, så det bør du ikke bekymre det for i det hele tatt. Anonymkode: 24e4d...391 Tror du det swlv, eller er det en endokrinolog/lege som fortalte deg det? Min endo sier at dette kan komme ila behandlinge, selv om de fleste får mye mindre uttalte symptomer enn de skrekkeksemplene du tenker på. Anonymkode: 37552...b91
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:39 #4 Skrevet søndag kl. 14:39 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tror du det swlv, eller er det en endokrinolog/lege som fortalte deg det? Min endo sier at dette kan komme ila behandlinge, selv om de fleste får mye mindre uttalte symptomer enn de skrekkeksemplene du tenker på. Anonymkode: 37552...b91 Ikke si min endo, endo betyr bare innvendig, så det du egentlig sier er min innvendig. Folk med endometriose gjør det samme, irriterende, skriv ordet helt ut. Øyeproblemer kan alle med graves få, øyne ala det under er svært sjelden når du er under behandling og ikke skyhøy, det skal svært mye til. Veldig spesielt å spørre etter råd på KG, og så ikke ville høre på det som blir skrevet. Jeg kan ikke si hvor jeg har kunnskapen min fra, da blir svaret mitt slettet. Men du må selv velge om du vil går rundt å bruke energi på å være redd for utstående øyne, eller bruke den energien på noe mer vettugt. Mange ting som er farligere med graves hvis man først vil bekymre seg enn de utstående øynene. Anonymkode: 24e4d...391
Askepott1 Skrevet søndag kl. 14:52 #5 Skrevet søndag kl. 14:52 (endret) ... Endret søndag kl. 14:53 av Askepott1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:31 #6 Skrevet søndag kl. 20:31 Graves/endokrin oftalmopati kan ramme i forskjellige stadier av Graves, men symptomene er gjerne mer uttalt når stoffskiftet er for høyt. Jeg fikk dette, men ikke de utstående øynene. Gikk til jevnlige kontroller hos øyelege på sykehus, i tillegg til oppfølging hos endokrinolog. Mine symptomer var trykk bak og rundt øynene, og tørrhet. Fikk salver og smørende øyedråper. Husk at det er under halvparten av alle som får Graves, som får denne øyesykdommen i tillegg. Anonymkode: 65c89...2d9
Mezzosoprena Skrevet søndag kl. 22:39 #7 Skrevet søndag kl. 22:39 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei, diagnostisert med Graves før 2 uker siden, på 20 mg Neo Mercazole i 10 dager. Symptomene går det an å holde ut greit nok, verste er dårlig søvn. Men min nyeste bekymring er øyesykdommen som kan komme i tilknytning til Graves. Noen med erfaring? Hvis ja: hvor fort etter Graves diagnosen fikk dere den? Hva var første symptom? Hvor fort utviklet det seg? Og hvor ille ble det - disse forferdelige bildene på nettet skremmer vannet ut av meg. Takknemlig for alle innspill. PS legen (endo) mener at hun ikke kan se noe som helst antydning til dette på meg pr nå. Anonymkode: 37552...b91 Fikk ingen symptomer på øynene i det hele tatt, og det er slett ikke alle som får det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå