Gå til innhold

Som pårørende eldre pasient til legen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min far går til lege hver 6 mnd. 

indremedisiner, han er 79 år.

denne gangen var jeg med han å omtrent nesten med engang når vi kommer inn til legen spør han « å hvordan går det med hodet?» 

min far sier «ja det går bra « 

mens min far går inn til helsesekretæren for prøvetaking blir jeg værende inn igjen hos legen å han spør meg hvordan det går med hodet til min far,  vi bor svært tett men jeg har ikke kompetanse til å kunne mene så mye… han husker svært godt gamledager og kanskje glemmer litt nå og da nå men det er ikke noe jeg har tenkt noe spesielt over annet enn at humøret er skiftende.. men det var han ikke inne hos legen…

ser denne legen noe jeg ikke ser? 

Anonymkode: 2c875...250

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen syntes nok bare at hen ville ha litt mer utfyllende svar enn det din far sa. «det går bra» sier jo ikke så mye. Tenker at hen lurte på om du hadde observert noe mer, om han var svimmel, glemsk, forvirret e.l.  Ikke overtenk dette.   Evt neste gang kan du jo spørre hvis anledningen byr seg.  

Anonymkode: bb759...942

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min far går til lege hver 6 mnd. 

indremedisiner, han er 79 år.

denne gangen var jeg med han å omtrent nesten med engang når vi kommer inn til legen spør han « å hvordan går det med hodet?» 

min far sier «ja det går bra « 

mens min far går inn til helsesekretæren for prøvetaking blir jeg værende inn igjen hos legen å han spør meg hvordan det går med hodet til min far,  vi bor svært tett men jeg har ikke kompetanse til å kunne mene så mye… han husker svært godt gamledager og kanskje glemmer litt nå og da nå men det er ikke noe jeg har tenkt noe spesielt over annet enn at humøret er skiftende.. men det var han ikke inne hos legen…

ser denne legen noe jeg ikke ser? 

Anonymkode: 2c875...250

Hvordan skal vi vite det!? 

Anonymkode: 08ace...346

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...