Gå til innhold

Dere som har hatt spinalhodepine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har hatt spinal hodepine og blitt gode igjen. Når begynte dere å leve helt som normalt. Altså løfte, bøye og vri dere som vanlig? Jeg fikk spinal lekkasje etter en mislykket epidural, fikk bloodpatch 4 dager etter og i morgen er det 6 uker siden hodepinen forsvant. Men jeg er redd for tilbakefall så føler jeg beveger meg som en robot. Har vært så dum og lest på reddit og andre forum hvor det er mange historier om folk som har dette i flere år og aldri blir gode. Legen min sier at det ikke er farlig, og en punksjon er noe som gror igjen, spesielt om man har tatt bloodpatch. Jeg har jo vært symptomfri lenge, men føler enda at jeg ikke lever som normalt og redselen for at det skal bryte opp har jeg konstant i hode gjennom dagen.

Anonymkode: a2f13...21d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk spinalhodepine etter spinalpunksjon for å ta prøve av spinalvæske, de måtte stikke flere ganger før de fikk det til. Lå i en uke ca med enorm hodepine, men da det ga seg var det borte for godt. Dette er flere år siden nå, og har ikke hatt tilbakefall. 
Har fått spinalbedøvelse i forbindelse med operasjon senere, og da fikk jeg ikke denne hodepinen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært så dum og lest på reddit og andre forum hvor det er mange historier om folk som har dette i flere år og aldri blir gode.

Anonymkode: a2f13...21d

Hør på legen din heller. Det kan være at noen av disse folkene også har fått plager av noe helt annet, men ser det feilaktig i sammenheng med spinalpunksjonen.

Anonymkode: 10955...ae8

• Nyttig 1
Skrevet

Har hatt det flere ganger. Aldri hørt noe om at jeg må være forsiktig etterpå. 

Skrevet

Jeg begynte å trene ganske som normalt når hodepinen ga seg og jeg hadde fått hvilt litt og fått i meg mat. Fikk blodpatch og måtte ligge i 24 timer etter det, men hørte egentlig aldri noe om at jeg måtte ta det forsiktig utover det (driver ikke med ekstremsport uansett)

Anonymkode: 81225...6ff

Skrevet

Når du velger å tro på ukjente folk på reddit fremfor de med fagutdannelse, så må du nesten bare ta konsekvensen av det og gå rundt å være redd. Helt uten grunn.

Anonymkode: e040e...873

Skrevet

Jeg fikk også etter mislykka epidural, fikk bloodpatch etter noen dager og ble bra igjen ganske så fort. Dette er noen når siden nå, og ikke slitt noe i ettertid. 

Anonymkode: 33e8d...3b3

AnonymBruker
Skrevet

Min tante fikk dette etter en hofteoperasjon, og anestesi «nektet» for at det var tilfellet. Pga hennes alder og deres vurdering ble hun tungt utredet for hjerneslag o.l ifm symptomene og de drøyet for lenge til å gjøre blood patch. I tilegg var hun kjempedårlig så hun klarte ikke komme opp og gå, trene opp osv som man skal i tiden etter en ortopedisk operasjon.  Lovisenberg sykehus. 

Hun sa at smerten, kvalmen osv var så intens og grusom at hun heller vil gå med et helt utslitt kne resten av livet enn å gjøre en ny ortopedisk operasjon. Hun var plaget med plutselig hodepine i flere måneder etter dette skjedde. Nå flere år senere har hun ingen plager, utenom det traumet det var å lide gjennom det i flere døgn. 

min dypeste medfølelse til dere som har opplevd det. Det høres ut som et rent helvete!

Anonymkode: 0dace...270

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...