AnonymBruker Skrevet 6. september #1 Skrevet 6. september Min eks, og far til mine barn døde brått for noen uker tilbake, og jeg kjenner på en enorm lettelse. Vi hadde ikke kontakt med han på over 20 år, han var ingen snill mann, psykisk vold og trusler både i forhold og etter bruddet, han fikk kontakt og besøksforbud etterhvert. Mine barn dro i begravelsen, og der fikk de spm av mange om hvorfor de hadde kuttet kontakt med sin far. En slektning av faren sa til min sønn at jeg var et kaldt menneske som hadde latt faren gå til grunne. Mine barn dro fort uten å besvare noen spm. Familien vet om hvor ille forholdet var, og et kontakt og besøksforbud var ikke lett å få for over 20 år siden, så hvordan kan de si sånne ting? Jeg er uansett veldig lettet over at vi nå kan puste ut. Anonymkode: f5145...11b 2
AnonymBruker Skrevet 6. september #2 Skrevet 6. september Du er ikke et kaldt menneske - du bare beskyttet deg selv og dine barn Folk som uttaler seg vet jo ikke ofte hele historien og mennesker som er slik faren var kan jo ofte fremstå helt annerledes ovenfor andre . Men mange unnskylder jo også ofte slike oppførsler - spesielt hvis det er slekt. Men du og dine barn må handle etter deres egne opplevelser og følelser . Da må dere prøve å ikke bry dere om slike kommentarer Anonymkode: 586ed...522 4
AnonymBruker Skrevet 6. september #3 Skrevet 6. september De folka høres ut som søppel. Hvem tenker slikt snakk er ok i en begravelse. Anonymkode: 99a0b...08b 6 2
AnonymBruker Skrevet 6. september #4 Skrevet 6. september Ikke kaldt menneske. Tror alle kan være glade for at han er død. Men tror ikke jeg hadde latt barna dra alene i begravelsen mtp sånne spørsmål. Eller er de voksne? Anonymkode: 08559...b4d 1
AnonymBruker Skrevet 6. september #5 Skrevet 6. september Ikke et kaldt menneske. Anonymkode: a4d52...60a 3
AnonymBruker Skrevet 6. september #6 Skrevet 6. september Eple faller ikke langt fra stammen? Noen kaller det kald, jeg tror vel kanskje det bør kalles fornuftig og oppegående. Tenk så mange barndomstraumer verden ble spart for om flere var «kalde» som deg? Anonymkode: 88125...5d3 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. september #7 Skrevet 6. september Hans familie er i sorg og er nok preget av det. Ville ikke vektlagt det som ble sagt. Den som var flåkjeftet angrer nok selv, siden det ledet til at barna deres dro fra farens begravelse. Dette handler jo mest om at noen var idiot i en begravelse av alle ting. Anonymkode: 0e462...5d0 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september #9 Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hans familie er i sorg og er nok preget av det Barna hans er da også i sorg siden de faktisk dukket opp i begravelsen. Altså ærlig talt men for min del finnes det virkelig ingen unnskyldning for å oppføre seg som en idiot. Deres far er død og de møter opp i begravelsen hans. Sikkert tungt og krevende. Og så skal de stå å få høre såbt om sin egen mor?! De kan mene hva de vil og snakke så mye dritt de bare vil, men man tar søren ikke opp sånt i en BEGRAVELSE. Stakkars, faren deres er død og så må de sitte å høre sånt om sin mor? Anonymkode: af09b...d0f 5
Raven.Writingdesk Skrevet 6. september #10 Skrevet 6. september (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Min eks, og far til mine barn døde brått for noen uker tilbake, og jeg kjenner på en enorm lettelse. Vi hadde ikke kontakt med han på over 20 år, han var ingen snill mann, psykisk vold og trusler både i forhold og etter bruddet, han fikk kontakt og besøksforbud etterhvert. Mine barn dro i begravelsen, og der fikk de spm av mange om hvorfor de hadde kuttet kontakt med sin far. En slektning av faren sa til min sønn at jeg var et kaldt menneske som hadde latt faren gå til grunne. Mine barn dro fort uten å besvare noen spm. Familien vet om hvor ille forholdet var, og et kontakt og besøksforbud var ikke lett å få for over 20 år siden, så hvordan kan de si sånne ting? Jeg er uansett veldig lettet over at vi nå kan puste ut. Anonymkode: f5145...11b Herregud, hva slags søppelmenneske har sagt til dine barn i sin fars begravelse at deres mor er kald? Hans foreldre eller søsken eller? Hvorfor lot DE han «gå til grunne» i så fall? Du kan ikke stoppe ett menneske fra å «gå til grunne». Du reddet dine BARN fra en destruktiv person og en dysfunksjonell barndom. Det «kalde» hadde vært det mange kvinner (og menn) dessverre gjør; blir hos denne type partner også blir både de og barna med i dragsuget. Nei du er ikke kald. Ikke la denne kommentaren påvirke deg. Endret 6. september av Raven.Writingdesk 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september #11 Skrevet 6. september Alle saker har flere sider og alle mennesker har sin egen versjon. Du tok de valgene som var riktige for deg og dine barn den gang da, det gjør deg ikke til en kald person, men til en god mor. Så vil de som har vært tettere på ham kjenne et annet menneske og ha hørt andte historier og ha sitt syn og sine meninger, og det har de også lov til (men burde ha holdt seg for gode til å ta opp i begravelsen). Livet har ikke én sannhet. Anonymkode: aad48...5dd 1
AnonymBruker Skrevet 6. september #12 Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Barna hans er da også i sorg siden de faktisk dukket opp i begravelsen. Altså ærlig talt men for min del finnes det virkelig ingen unnskyldning for å oppføre seg som en idiot. Deres far er død og de møter opp i begravelsen hans. Sikkert tungt og krevende. Og så skal de stå å få høre såbt om sin egen mor?! De kan mene hva de vil og snakke så mye dritt de bare vil, men man tar søren ikke opp sånt i en BEGRAVELSE. Stakkars, faren deres er død og så må de sitte å høre sånt om sin mor? Anonymkode: af09b...d0f Tror du må lese innlegg før du lirer av deg.. Dette har jo ikke noe med henne, barna eller den avdøde å gjøre, men at en 3.part oppførte seg upassende i en begravelse. Anonymkode: 0e462...5d0 1
AprilLudgate Skrevet 6. september #13 Skrevet 6. september I denne situasjonen vil jeg si nei, det er helt normalt å føle på en lettelse. De som sa disse tingene - i selve begravelsen - mangler endel i topplokket. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september #14 Skrevet 6. september Den eller de pappskallene som sa det, har sikkert selv skyldfølelse for at de ikke gjorde mer. Men må skylde på andre. Støtter alt du gjorde. Men hadde jeg vært barnet hans hadde jeg ikke engang møtt opp i begravelsen. Anonymkode: d0deb...d12 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. september #15 Skrevet 6. september Har den personen i hans familie injurerende kraft? No one can make you feel inferior without your consent. Anonymkode: a3559...b34
AnonymBruker Skrevet 6. september #16 Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke kaldt menneske. Tror alle kan være glade for at han er død. Men tror ikke jeg hadde latt barna dra alene i begravelsen mtp sånne spørsmål. Eller er de voksne? Anonymkode: 08559...b4d De er voksne Anonymkode: f5145...11b
Regndrops Skrevet 6. september #17 Skrevet 6. september Folk har hver sine erfaringer med et menneske og i en begravelse kan det fort bli til at alt det negative rundt den avdøde blir glemt. Men de som gikk igjennom det med den nå avdøde husker og du gjorde det riktige for barna dine. Traumer er så ødeleggende og det virker som du sparte barna for mye traumer. At noen kaller deg for kald i en begravelse mens du ikke er der synes jeg ikke er greit. Ikke er det greit at personen henvender seg til dine barn og forteller sånt om deres mor uansett om de er voksne nå. At barna dine ville gå i faren sin begravelse og blir møtt slik synes jeg heller ikke er greit. Men nå vet de hvem de burde holde seg unna. Å føle en lettelse over at han er død gjør deg ikke til et kaldt menneske. Følelser er viktig å kjenne på og bearbeide og det samme er valg man tar for å beskytte seg selv og sine barn uten at det skal gjøre at du er et kaldt menneske.
AnonymBruker Skrevet 6. september #18 Skrevet 6. september Det er mange der ute som ikke forstår narsissisme Eller videre inn i det sosiopati/psykopati/antisosiale spektrumet Det finnes noe som heter "flyvende aper"/"flying monkeys", les litt om det Det viktigste er at du har familie og andre som støtter deg ❤️ Også er det hjelp i å høre litt på Dr.Ramani, Jerry Wise, Rihard Grannon og Jimmy on Relationships på YT. Jeg har mange flere gode jeg kan linke til senere. Søk litt på Medium.com Ønsker deg det beste (jeg har 2% på mobilen og må lære, så skriver kort akkurat nå) Anonymkode: 52a46...8b4
AnonymBruker Skrevet 6. september #20 Skrevet 6. september Men også lære.. Verden er jammen meg ikke helt god selv om den også er underfundig vakker! Anonymkode: 52a46...8b4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå